1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. کارکنان شرکت هیوندایی کره جنوبی اعتصاب کردند

کارکنان شرکت هیوندایی کره جنوبی اعتصاب کردند

12 مهر 1395
  • 0

HYUNDAI

شرکت هیوندای پنجمین تولید کننده بزرگ خودرو جهان است و در سال های اخیر کارگران آن تقریبا هر سال دست به اعتصاب زده اند. برآوردها نشان می دهد که همانند سال های قبل اصلی ترین درخواست کارکنان و کارگران این شرکت افزایش حقوق است.

اگرچه در ۳۰ سال گذشته این شرکت هر سال شاهد اعتصاب کارکنان خود بوده است اما امسال به دلیل وضعیت ناخوشایند اقتصادی کشور و رکود در بخش هایی مختلف و همچنین نامطلوب بودن بازار سهام و اوراق بهادار این اقدام تاثیرات منفی زیادی خواهد داشت.

آمار تارنمای اتحادیه کارگری کره جنوبی نشان می دهد که دستکم اصناف و اتحادیه ها در سال جاری میلادی شاهد دستکم ۲۱ اعتصاب کارگری بوده اند و بیشتر آنها مربوط به افزایش حقوق بوده است. بر اساس آمارهای موجود، اعتصاب این بار شرکت خودروسازی هیوندایی کره جنوبی نزدیک به ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار به این شرکت خسارت وارد خواهد کرد.

شرکت مذکور در مجموع روزهای خوبی را سپری نمی کند و سود آن در سه ماهه دوم سال ۲٫۶ درصد کاهش یافته و برای دهمین ماه متوالی از سود این شرکت کاسته شده است.

وزارت تجارت کره جنوبی روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد: این شرکت به تازگی موفق به بهبود شرایط صادراتی خود شده است که این اعتصاب همه نقشه ها را نقش برآب کرد.

این وزارتخانه از کارگران خواسته است که اگر درخواستی دارند مطرح کنند و از طریق مذاکره به دنبال حل مسایل باشند و به سرعت به اعتصاب خود که از روز سه شنبه شدت گرفته است، پایان دهند.

روزنامه هرالد کره جنوبی نیز در گزارشی نوشت: نزدیک به ۱۲ درصد از تولید خودرو کره بر عهده این شرکت است و صادرات آن ۱۴ درصد از کل صادرات خودرو کره جنوبی را شامل می شود.



نظرات