1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. خداحافظی با میتسوبیشی لنسر

خداحافظی با میتسوبیشی لنسر

31 فروردین 1394
  • 6

لنسر، سدان کامپکت بسیار محبوب و موفق ژاپنی که ردپایش به دهه 1970 بازمی‌گردد، حدوداً از سال‌های دهه 90 شکل و شمایل شِبه کنونی به خود گرفت. این خودروی دوست‌داشتنی که تلفیقی از 4 در بودن و اسپرت و وحشی بودن در آن موج میزند، برای چندین سال در مقابل رقبایش ازجمله سوبارو WRX STI جانانه رقابت کرد و نفس کم نیاورد.

حالا پس از چندین سال حضور پررنگ، از آنجایی که هیچ‌چیز همیشگی نیست، کمپانی سازنده قصد دارد با ارائه یک نسخه تولید محدود صفحه آخر دفتر زندگی کلیدی‌ترین و موفق‌ترین محصول خود را ورق زده و برای همیشه به خاطرات خوب پیوندش دهد. قطعاً با توقف تولید لنسر جای خالی‌اش همیشه باقی خواهد ماند و به نظر نمی‌رسد هیچ محصول دیگری هرگز بتواند جایش را بگیرد، چون هرچقدر هم که خوب و در شأن باشد روحِ لنسر را نخواهد داشت.

تصاویری که تاکنون دیده‌شده نشان می‌دهد میتسوبیشی لنسر اِوولوشِن نسخه فاینال (Final Edition) در ظاهر و باطن بسیار شبیه به نسخه اِوولوشن است و تا حدودی تشخیص این دو از یکدیگر سخت به نظر می‌رسد؛ البته درصورتی‌که نشان Final Edition در قسمت عقب از چشم شما پنهان بماند!

در بخش فنی هم احتمالاً دارای همان پیشرانه 291 اسب بخاری و 406 نیوتون متری خواهد بود و تغییر چندانی برای قوای محرکه‌اش در نظر گرفته نشده است؛ اما وجود ویژگی‌های جذابی ازجمله رینگ‌های آلیاژی BBS، فنرهای Eibach، ترمزهای قدرتمند Brembo، صندلی‌های Recaro و شوک (Shock) های ساخت Bilstein بسیار وسوسه کننده است.

تنها 1000 دستگاه از این نسخه با 6 رنگ مختلف بدنه و 2 رنگ متفاوت برای سقف ساخته خواهد شد و تمامی آن‌هم تنها در کشور ژاپن به فروش می‌رسد.

در پایان بد نیست بار دیگر نگاهی به مشخصات فنی میتسوبیشی لنسر اِوولوشِن بیندازیم:

پیشرانه: 4 سیلندر 1998 سی‌سی MIVEC، دارای 2 میل‌سوپاپ از بالا، اینتر کولِر و توربو شارژر، بلوک و سر سیلندر از جنس آلومینیوم

کد پیشرانه: 4B11 T/C

نسبت تراکم هوا به سوخت: 9.0 به 1

حداکثر توان خروجی: 291 اسب بخار در 6500 دور در دقیقه

بیشینه گشتاور تولیدی: 406 نیوتون متر در 4000 دور بر دقیقه

بیشینه دور مجاز موتور: 7000 دور بر دقیقه

جعبه‌دنده (استاندارد): 5 سرعته دستی برای تریم GSR و 6 سرعته TC-SST برای تریم MR

سامانه فرمان: راک اَند پینیون (Rack and Pinion) با کمکی هیدرولیکی حداکثر دور فرمان: 2.27 دور

ترمزها: برمبو با کالیپرهای 4 پیستونه در جلو و کالیپرهای 2 پیستونه در عقب

ابعاد رینگ و لاستیک: 245/40R18 93Y

وزن خشک: 1600 کیلوگرم در تریم GSR و 1620 کیلوگرم در تریم MR

مصرف سوخت (لیتر در یک‌صد کیلومتر): شهری 13.8/جاده‌ای 10.2 در تریم GSR و 10.6 در تریم MR / ترکیبی 12.3

ظرفیت مخزن سوخت (لیتر): 54.8

ضمانت (پایه): 3 سال یا 36,000 مایل (57,936.3 کیلومتر)

 خداحافظی با میتسوبیشی لنسر

 خداحافظی با میتسوبیشی لنسر

 خداحافظی با میتسوبیشی لنسر

 خداحافظی با میتسوبیشی لنسر

 خداحافظی با میتسوبیشی لنسر

 خداحافظی با میتسوبیشی لنسر

 خداحافظی با میتسوبیشی لنسر

منبع پدال


نظرات

  • اسکالید اسکالید (3 اردیبهشت 1394 ساعت 23:17)

    عه ه ه ه ه ه آخه چرا ؟!!!!! حیف این نازنین نیست؟! از بچگی خواب داشتن یه لنسر اوو رو داشتم
    :( :((

  • پوریا ایرانی پوریا ایرانی (31 فروردین 1394 ساعت 21:24)

    پایان یک اسطوره

  • گالاردو گالاردو (31 فروردین 1394 ساعت 20:53)

    لنسر با توقف تولید به سمت اسطوره شدن میره.

  • امیر ماشین باز امیر ماشین باز (31 فروردین 1394 ساعت 11:53)

    واقعا از این خبر شوکه شدم لنسر نه تنها بهترین خودروی میتسوبیشی به حساب میومد بلکه و اقعا جز یکی از بهترین خودرو های ژاپنی میباشد که تا به امروز تولید شده است

  • علی فلاحت علی فلاحت (31 فروردین 1394 ساعت 09:24)

    باید گفت
    خداحافظ لنسر دوست داشتنی جز معدود ماشینهای خانوادگی اسپورت با روح وحشی و رام نشدنی هست بدرود وحشی زیبای رام نشدنی

  • حسین معمار حسین معمار (31 فروردین 1394 ساعت 09:16)

    عه.تازه اومد ایران که...