1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. ب ام و با z4 خداحافظی کرد

ب ام و با z4 خداحافظی کرد

10 شهریور 1395
  • 0

پس از تولید بیش از 115 هزار دستگاه در کارخانهٔ رگنسبورگ آلمان، تولید ب‌ام‌و Z4 پایان یافت

نسل دوم رودستر ب‌ام‌و Z4 که تولیدش در سال 2009 آغازشده بود به پایان راه خود رسید. آخرین نمونهٔ ساخته‌شدهٔ Z4 مدل 35i SDrive با رنگ بسیار جذاب پرتقالی بود که از خط تولید کمپانی خارج شد. این آخرین ماشین تولیدی ب‌ام‌و مجهز به موتور 3 توربوی این شرکت است. موتوری که در میان دیگر محصولات ب‌ام‌و بر روی مدل بسیار محبوب و تولید محدود سری یک M هم نصب شد.

  پایان تولید ب‌ام‌و Z4

هرچند تقاضا برای رودسترهای هاردتاپ در سال‌های اخیر کاهش‌یافته است اما هنوز هم بازنشستگی Z4 برای ما غم‌انگیز است؛ اما حداقل یقین داریم که ب‌ام‌و سخت در حال کار بر روی جایگزین Z4 است که با همکاری تویوتا ساخته خواهد شد. مدل جدید Z5 نام دارد که بجای سقف فلزی مجهز به سقف محبوب‌تر نرم شده است که موجب کاهش وزن خودرو و عدم نیاز به تعبیهٔ صندوق بار بزرگ خواهد شد.

  پایان تولید ب‌ام‌و Z4

  پایان تولید ب‌ام‌و Z4

یک مقام رسمی گزارش داده است که رودستر جدید Z5 انتظار می‌رود در نیمهٔ دوم سال 2017 معرفی گردد درحالی‌که تولید آن برای سال 2018 و در کارخانهٔ «Magna Steyr» در گراس اتریش برنامه‌ریزی‌شده است. این همان کارخانه‌ای است که محصول جدید تویوتا (که روی پلت‌فرم مشترک با Z5 ساخته خواهد شد) نیز در آن به تولید خواهد رسید. انتظار می‌رود Z5 از موتورهای ب‌ام‌و استفاده کند به‌استثنای یک نسخهٔ هیبریدی که از سیستم هیبریدی توسعه‌یافته توسط تویوتا استفاده خواهد کرد. البته گفته می‌شود این مدل از موتور ب‌ام‌و به همراه تکنولوژی هیبریدی تویوتا استفاده می‌کند.

  پایان تولید ب‌ام‌و Z4

بعید است که نسخهٔ M رودستر جدید Z5 ساخته شود چراکه شایعاتی نشان می‌دهد ب‌ام‌و نمونهٔ M این خودرو را عرضه نخواهد کرد. همچنین گزارشی نشان می‌دهد که احتمالاً چندی پس از معرفی رودستر Z5، نسخهٔ کوپهٔ آن نیز ساخته خواهد شد اما هنوز خیلی زود است که بخواهیم در مورد جانشین بسیار مرموز Z4 چنین اظهارنظری کنیم.

  پایان تولید ب‌ام‌و Z4

  پایان تولید ب‌ام‌و Z4

منبع:پدال



نظرات