1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. هدف بسیاردندان گیر خودروسازان خارجی : 9 میلیون زن سعودی

هدف بسیاردندان گیر خودروسازان خارجی : 9 میلیون زن سعودی

10 مهر 1396
  • 0

زمانی که عربستان رسما ممنوعیت رانندگی برای زنان را لغو کرد،شرکت های خودروسازی وقت را برای جذب 9 میلیون مشتری که جدیدا به جمع خریداران احتمالی خودرو در عربستان اضافه شده اند تلف نکرده وسریعا وارد عمل شده اند.

به گزارش بلومبرگ، این تصمیم حکومت عربستان سر و صدای زیادی در شبکه های اجتماعی به راه انداخته و موافقان و مخالفان بسیاری را برانگیخته است. شرکت های خودروسازی نیز در میانه این هیاهو قصد دارند با جلب نظر رانندگان زن عربستانی، مشتریان جدیدی برای خودروهای خود بیابند.

 هدف بسیاردندان گیر خودروسازان خارجی : 9 میلیون زن سعودی

شرکت فورد موتور با انتشار عکسی از چشمان یک زن در درون آیینه بغل یک خودرو با پس زمینه ای مشکی نوشت: «به صندلی راننده خوش آمدید.» این شرکت در توئیت دیگری که در آن هشتگ #زنان_سعودی_می_توانند_رانندگی_کنند، به کار رفته با انتشار یک خودروی مدل موستانگ زرد رنگ، این خودرو «خودیی رویایی» برای اعضای کمپین دفاع از حقوق زنان سعودی توصیف شده است.

برنده های لند روور و جگوار شرکت تاتاموتورز هم تصویری از یک کیف زنانه منتشر کرده اند که در میان محتویات آن کلید یک ماشین و لوازم آرایشی دیده می شود و زیر آنها نوشته شده: «ماجراجویی در انتظار شماست» و «جاده مال توست.»

شرکت فولکس واگن هم تصویری با پس زمینه مشکی منتشر کرده که بین دو دست زنانه تزئین شده با حنا نوشته شده: «نوبت من.» برند مینی شرکت بی ام وی پا را فراتر گذاشته و ویدئویی 11 ثانیه ای منتشر کرده که در آن یک خودروی چستنات کوپه به نمایش در می آید که رویش به رنگ سفید نوشته شده: «رزرو شده برای زنان.»

اقدام سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان در صدور فرمان حق رانندگی برای زنان بخشی از یک تلاش گسترده تر برای نوسازی و تنوع بخشی به اقتصاد این کشور و کاهش وابستگی آن به نفت است. به گفته زیاد داوود، تحلیلگر مسائل اقتصادی، این تغییر احتمالا تا سال 2030 حدود 90 میلیارد دلار به تولید اقتصادی عربستان اضافه خواهد کرد.



نظرات