1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. توقف تولید جنرال موتورز در آرژانتین به مدت 4 روز

توقف تولید جنرال موتورز در آرژانتین به مدت 4 روز

14 شهریور 1394
  • 0

خودروساز آمریکایی جنرال موتورز به دلیل تقاضای ضعیف از سوی برزیل که خریدار اصلی خودروهای ساخت آرژانتین است، خط تولیدش در این کشور را به مدت چهار روز در سپتامبر متوقف خواهد کرد.

تولید کمتر به معنای مشکلات بیشتر برای صنعت خودرو آرژانتین است که با کاهش سفارش از سوی برزیل رکود زده روبرو شده و از سوی دیگر، کمبود دلار واردات قطعات را به این کشور دشوار کرده است.

جنرال موتورز تنها خودروساز خارجی در آرژانتین نیست که اقدام به کاهش تولید یا تغییر شیفت کارکنان کرده است. تولیدکنندگان دیگر از جمله کارخانه‌های مونتاژ محصولات الکترونیکی هم از کمبود دلار لطمه دیده اند.

طبق آمار انجمن خودروسازان آرژانتین، تولید خودرو در این کشور 8.3 درصد در ژوییه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته و 16.4 درصد در مقایسه با ژوئن کاهش یافت. صادرات خودرو در ماه ژوییه 9.4 درصد نسبت به ژوییه سال 2014 افت کرد.

خودروسازانی که در آرژانتین فعالیت دارند شامل فورد موتور، هوندا موتور، تویوتا موتور، فولکس واگن، پژو و فیات کرایسلر اتوموبیل هستند.

رویترز در گزارش جداگانه دیگری خبر داد دایملر با کارکنان کارخانه کامیون سازی خود در برزیل به توافق رسید که اخراج برنامه ریزی شده 1500 نفر تا اوت سال 2016 را به تاخیر انداخت.

کارکنان این کارخانه موافقت کردند ساعات کار و میزان حقوقشان به میزان 20 درصد کاهش پیدا کند. ایالت سائو پائولو موافقت کرده است نیمی از کاهش حقوق کارکنان این شرکت را جبران کند.



نظرات