1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. جنرال موتورز کارخانه هولدن استرالیا را تعطیل کرد

جنرال موتورز کارخانه هولدن استرالیا را تعطیل کرد

2 آبان 1396
  • 3

با بسته شدن شرکت خودروسازی «هلدن» از زیرمجموعه جنرال موتورز آمریکا، آخرین واحد تولید خودرو در استرالیا تعطیل شد و عملاً صنعت خودروسازی این کشور مرد.

خودروسازی هلدن از زیر مجموعه جنرال موتورز آمریکا تعطیل شد

با تعطیل شدن کارخانه خودروسازی هلدن، زیرمجموعه جنرال موتورز آمریکا، صنعت خودروسازی استرالیا عملاً و به طور رسمی نابود شد. سال گذشته نیز دو کارخانه خودروسازی زیرمجموعه تویوتای ژاپن و فورد آمریکا نیز کارخانه خود را در استرالیا تعطیل کردند.

مالکوم ترنبول، نخست‌وزیر استرالیا، گفت: تعطیل شدن کارخانه هلدن در استرالیا روز بسیار غم‌انگیزی برای کارگران و همه شهروندان استرالیا است. وی تأکید کرد: همه مردم استرالیا از هلدن خاطره دارند.

بنا به گزارشات گوناگون، 30 تا 50 هزار کارگر در نتیجه تعطیل شدن این کارخانه بیکار شدند. در حالی که حدود 5 هزار نفر از تعطیل شدن این کارخانه به طور مستقیم شغل خود را از دست داده‌اند اما آمار واقعی حدود 50 هزار نفر است.

استرالیا قصد دارد بودجه نظامی خود را تا سال 2022 به 23.5 میلیارد دلار افزایش دهد تا تعدادی خودروی نظامی و زیردریایی تولید کرده و در جنوب این کشور مستقر کند.

بنا به گفته جان کامیلو، دبیر کل اتحادیه کارگران بخش تولید جنوب استرالیا، گفت: افرادی که شغل خود را در صنعت خودروسازی این کشور از دست دادند احتمالاً در بخش‌های دفاعی، معدنی، هوافضا و غیره مشغول به کار شوند.

شرکت خودروسازی هلدن اولین خودروی بومی استرالیا را در سال 1948 تولید کرد فعالیت‌های این شرکت به طور گسترده از سوی دولت استرالیا که تلاش می‌کرد تا تولید داخلی را افزایش داده و در بازارهای بین‌المللی نیز ورود کند حمایت شد.

در طول سال‌های دهه 1960 و 70 میلادی خودروهای هلدن محبوب‌ترین خودروهای حاضر در بازار استرالیا بودند و تنها رقیب آنها فورد آمریکا بود اما در سال 2017 هلدن امکان تولید خودرو در داخل استرالیا را از دست داد و قرار است از این به بعد به عنوان یک واردکننده خودرو به استرالیا فعالیت کند.

مدل‌های مختلف تویوتا نظیر کمری، آریون و پرادو از جمله خودروهایی بودند که در کارخانه تویوتا در استرالیا تولید می شدند که با تعطیل شدن این کارخانه تولید آریون برای همیشه کنار گذاشته شد.

منبع فارس


نظرات

  • آرش آرش (3 آبان 1396 ساعت 00:21)

    بیان با کارخانه های خودروسازی ما قرارداد ببندند ! .

  • یاسر یاسر (2 آبان 1396 ساعت 23:33)

    با سلام، بنده به عنوان کسی که علم اقتصاد خوانده عرض می کنم، بجز کشور عزیزمون و مسولان اش همه دنیا در تولیدات محصولات شان بدنبال مزیت رقابتی هستند و هر آینه به این نتیجه برسند که در تولید یک محصول امکان رقابت وجود ندارد بدنبال تعطیلی آن صنعت و کشف صنایع جدید و بسترهای دیگر در کشورشان برای تولید محصول جدید با مزیت رقابتی بالا برای عرضه به دنیا هستند. لذا جای ناراحتی نیست و حتماً مسوولان استرالیا از این موضوع خوشحال هم هستند. بجز مدیران و مسوولان مملکت خودمان که فکر نمی کنم تا ٥٠ سال دیگه هم بفهمند ما خودروساز نمی شیم ولی می توانیم صادر کننده اول فرش، صنایع دستی، زعفران، پسته، و....در جهان باشیم.

  • فرزاد فرزاد (2 آبان 1396 ساعت 19:33)

    انشاءالله به زودی خبر برچیده شدن دو نمایندگی فروش کشور(s+i) هم منتشر بشه.