1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. جنرال موتورز و گیربکس 10 سرعته

جنرال موتورز و گیربکس 10 سرعته

18 فروردین 1395
  • 0

دنده‌های بیشتر باعث شادمانی است؟ خب این چیزی است که جنرال موتورز و فورد باورش دارند و این دو خودروساز بزرگ آمریکای شمالی با همکاری همدیگر در حال توسعه‌ی گیربکسی ده سرعته هستند.

مدیر محصولات جهانی جنرال موتورز آقای مارک روس تائید می‌کند که اولین خودرویی که به این گیربکس مجهز می‌شود شورلت کامارو ZL1 مدل 2017 خواهد بود.

تا سال 2018 این گیربکس همچنین در هفت خودروی دیگر نیز در دسترس خواهد بود. البته مارک روس جزئیات بیشتری را ارائه نداده اما طبق خبرهای AutoNews این گیربکس برای "خودروهایی با اسب بخار زیاد" طراحی‌شده و احتمالاً در کادیلاک اسکالید، شوی سابربن، جی‌ام‌سی تاهو و برخی نسخه‌های شوی سیلورادو و جی‌ام‌سی سیرا به کار خواهد رفت.

این گیربکس که با همکاری فورد توسعه‌یافته، سه سال پیش معرفی‌شده و در تأسیسات رومولوس میشیگان، جایی که جنرال موتورز 343 میلیون دلار سرمایه‌گذاری کرده ساخته خواهد شد. اولین مدلی از فورد هم که این گیربکس را دریافت می‌کند، مدل جدید F-150 Raptor خواهد بود.

در کنار این گیربکس ده سرعته خودکار، جنرال موتورز و فورد همچنین در توسعه‌ی گیربکس 9 سرعته خودکار هم همکاری دارند که در آینده در خودروهایی با چرخ‌های متحرک جلو به کار خواهد رفت.

 جنرال موتورز و گیربکس 10 سرعته

 جنرال موتورز و گیربکس 10 سرعته

 جنرال موتورز و گیربکس 10 سرعته

 جنرال موتورز و گیربکس 10 سرعته

منبع پدال


نظرات