1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. کانسپت جنسیس نیویورک رقیبی برای سدانهای لوکس

کانسپت جنسیس نیویورک رقیبی برای سدانهای لوکس

18 فروردین 1395
  • 0

با اینکه از معرفی برند جنسیس توسط هیوندای به عنوان برندی مستقل مدت زیادی نمی‌گذرد، اما برند جوان کره‌ای در نمایشگاه خودروی نیویورک از اولین کانسپت دوره جدید خود رونمایی کرد. خودرویی فوق مدرن که مردم و خبرنگاران را انگشت به دهان گذاشت؛ با "کانسپت نیویورک" آشنا شوید. به عنوان اولین حضور این برند در حوزه خودروهای نمایشگاهی (یا خودروهای رؤیایی. این دسته از اتومبیل‌ها تنها برای نمایش عمومی ساخته می‌شوند و به مرحله تولید نمی‌رسند. آن‌ها در نمایشگاه‌های یا دیگر گردهمایی‌ها در معرض دید مردم قرار می‌گیرند.)، طراحی این خودرو را می‌توان برترین قلم‌زنی مهندسان این شرکت دانست؛ وسیله‌ای که شاید روی تولید انبوه را نبیند اما تأثیر آن بر آینده جنسیس انکار نا پذیر است

می‌توان کانسپت نیویورک را پیش نمایشی از سدان لوکس G70 دانست، فرزندی از سرزمین کره که در نهایت با رقیبانی چون آئودی A4، مرسدس بنز کلاس سی و BMW سری 3، شاخ به شاخ خواهد شد. وظیفه تأمین نیروی کانسپت نیویورک را بر دوش ترکیبی هیبریدی با ۲ لیتر ظرفیت نهاده‌اند که در بهترین شرایط ۲۴۲ اسب نیرو و ۳۵۲ نیوتون متر گشتاور را از پیچ و خم جعبه دنده‌ای ۸ سرعته به چرخ‌ها می‌فرستد. جنسیس هنوز حرفی از شتاب یا وزن خودرو به میان نیاورده اما ابعاد، ظاهر و هیبریدی بودن کانسپت، آن را به حریفی قدر برای سدان های تشریفاتی بدل می‌کند.

کاپوت کشیده، گلگیرهای جلوی قابل توجه، برآمدگی‌های کوتاه جلوی خودرو و بلند عقب آن، چراغ‌های عقب کشیده و باریک عقب و جلو پنجره مشهور جنسیس که توسط دو چراغ جلوی افقی پشتیبانی می‌شود، فرم کلی خودرو را می‌سازند. ظاهری تهاجمی و تنومند که توسط لایه‌ای از رنگ آبی سرامیکی محافظت می‌شود.

شکی در فوق العاده بودن بدنه خارجی فرزند تازه جنسیس نیست اما ستاره نمایشگاه نیویورک فضای داخلی مربوط به آینده آن بود. داشبورد و انحناهای کلی آن، فیلم I Robot را به خاطر بینندگان آن می‌آورد و نمایشگر خمیده لمسی ۲۱ اینچی LG نیز داشبورد دیجیتال و کنسول میانی را در نمایشگری با کیفیت 4K گرد هم آورده است. با این وجود، شرکت مادر کانسپت نیویورک را از داشتن پانل ابزار آنالوگ محروم نکرده است.

در جای‌جای کابین خودرو شاهد به کار بردن پوشش چرمی هستیم؛ از روکش صندلی‌ها و پانل درها گرفته تا چرم جیر تکه‌تکه شده‌ی زیر سری ها. به همه این‌ها تزئینات مسی و آلومینیمی کابین را نیز بیفزایید تا شاهد هارمونی چشم نوازی از مهندسان کره‌ای باشیم. در همین حین کانسپت " رابط انسان و ماشین" (HMI) « استانداردی تازه برای تجربه کاربری و کنترل عملکردها ایجاد می‌کند.»

منفرد فیتزجرالد، رئیس جنسیس، گفت:

کانسپت نیویورک، کانسپتی در حال پیشرفت است که کیفیت طراحی این برند را به نمایش می‌گذارد.

با حجم‌های رسا و طراحی بهبود یافته، کانسپت نیویورک مظهر واقعی ظرافت ورزشی (Athletic Elegance) است که به محصولات جنسیس شخصیتی خاص می‌بخشد و ما در آینده و مدل‌های پیش روی برند لوکس خود نیز به همین منوال ادامه خواهیم داد. رونمایی از این کانسپت در نیویورک فرصتی مناسب برای جنسیس بود.

مانند اکثر خودروهای نمایشگاهی، بسیاری از اجزا و قابلیت‌های نمایش داده شده در کانپست نیویورک بعید است که روی تولید را ببینند و در صدر این موارد می‌توان به چهار سرنشینه بودن و طراحی داخلی پویا اشاره کرد. به هر حال، این برند ساکن کره جنوبی به ما یک دلیل دیگر برای هیجان زده بودن درباره خودروهای لوکس جمع و جور داد.

 کانسپت جنسیس نیویورک رقیبی برای سدانهای لوکس

 کانسپت جنسیس نیویورک رقیبی برای سدانهای لوکس

 کانسپت جنسیس نیویورک رقیبی برای سدانهای لوکس

 کانسپت جنسیس نیویورک رقیبی برای سدانهای لوکس

 کانسپت جنسیس نیویورک رقیبی برای سدانهای لوکس

 کانسپت جنسیس نیویورک رقیبی برای سدانهای لوکس

 کانسپت جنسیس نیویورک رقیبی برای سدانهای لوکس

 کانسپت جنسیس نیویورک رقیبی برای سدانهای لوکس

 کانسپت جنسیس نیویورک رقیبی برای سدانهای لوکس

 کانسپت جنسیس نیویورک رقیبی برای سدانهای لوکس

 کانسپت جنسیس نیویورک رقیبی برای سدانهای لوکس

 کانسپت جنسیس نیویورک رقیبی برای سدانهای لوکس

 کانسپت جنسیس نیویورک رقیبی برای سدانهای لوکس

منبع پدال


نظرات