1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. جزئیات بیشتر درباره جنسیس G90

جزئیات بیشتر درباره جنسیس G90

24 آذر 1394
  • 0

پس از رونمایی اولیه، اکنون مشخصات فنی جنسیس G90، مدل جانشین هیوندای ایکاس، به صورت کامل منتشر شده است.

G90 به اندازه ۵۲۰۵ میلی‌متر طول دارد، عرضش ۱۹۱۵ میلی‌متر است و ارتفاع و فاصله محوری آن نیز به ترتیب برابر ۱۴۹۵ و ۳۱۶۰ میلی‌متر هستند. بسته به تجهیزاتی که در هر کدام از مدل‌های آن به کار گرفته می‌شود، این خودرو وزنی بین ۲۴۲۰ تا ۲۵۹۵ کیلوگرم خواهد داشت. در هر حال، ظرفیت صندوق عقب G90 برابر ۴۸۴ لیتر است. برای چرخ‌های خودرو، جنسیس امکان انتخاب از بین دو گزینه آلیاژی ۱۸ و ۱۹ اینچی را در دسترس مشتری قرار می‌دهد.

در زمینه پیشرانه، سه موتور مختلف برای G90 درنظر گرفته شده است؛ در اولین سطح، یک موتور ۳/۸ لیتری GDI قرار دارد و پس از آن، موتور متوسط ۳/۳ لیتری T-GDI و موتور سطح بالای ۵ لیتری GDI ارائه می‌شوند. موتور ۳/۸ لیتری قدرتی به میزان ۳۱۰ اسب‌بخار و گشتاور حداکثری به میزان ۳۹۷ نیوتن‌متر تولید می‌کند که برای رساندن سرعت خودرو در عرض ۶/۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت کافی است. در همین حال، اگر پیشرانه G90 را به سطح بالاتر موتور ۳/۳ لیتری توربو ارتقا دهیم، خروجی‌ای برابر ۳۶۵ اسب‌بخار و ۵۱۰ نیوتن‌متر نصیب ما می‌گردد که باعث می‌شود این سدان بزرگ لوکس در ۶/۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. موتور V8 نیز با قدرت ۴۱۸ اسب‌بخار و گشتاور ۵۲۰ نیوتن‌متر، بالاترین سطح پیشرانه را برای G90 به همراه دارد و در این حالت، شتاب خودرو تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برابر ۵/۷ ثانیه است.

این موتورها با همکاری یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک که از یک مبدّل گشتاور قفل‌شونده بهره می‌برد، عمل می‌کنند و قدرت آنها به چرخ‌های عقب انتقال داده می‌شود. البته یک آپشن دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک H-TRAC AWD نیز در دسترس قرار می‌گیرد. جنسیس همچنین به این موضوع اشاره کرده که ترکیب سیستم تعلیق متشکل از یک تنظیمات مولتی‌-لینگ با دامپرهای با عملکرد بالا است که می‌تواند امکان یک سواری نرم را فراهم کند. در همین حال، آپشن سیستم «کنترل تعلیق انطباقی جنسیس» نیز می‌تواند تأثیر بیشتری بر سواری G90 داشته باشد.

کاهش سر و صدای بیرونی (NVH) یکی از اولویت‌های مهم مهندسان در توسعه G90 بوده و بر این اساس، «صدها ساعت زمان صرف تنظیم هر گونه عامل کاهش نویز و بهبود راحتی سرنشین شده است». مطابق گفته جنسیس، نتیجه نهایی، «بهترین آرامش و سکوت داخل کابین در کلاس خود» بوده است.

در داخل کابین، صندلی راننده این قابلیت را دارد که به صورت الکترونیکی در ۲۲ جهت مختلف برای پیدا کردن بهترین موقعیت نشستن راننده تنظیم شود. همچنین یک سیستم صوتی فراگیر تجمّلی Lexicon وجود دارد که با سیستم اطلاعات و سرگرمی با نمایشگر ۱۲/۳ اینچی همراه است. از دیگر تجهیزات داخل G90 می‌توان به یک سیستم کنترل هوای سه‌گانه، شارژ بی‌سیم، صندلی‌های VIP با قابلیت‌تنظیم در ۱۴ جهت، طراحی چرمی شبیه به انیلین و تریم چوب واقعی اشاره کرد.

برای ایمنی جنسیس G90 مدل ۲۰۱۶ مجموعه‌ای گسترده از سیستم‌ها درنظر گرفته شده است؛ از جمله یک سیستم دستیار نور بالای هوشمند، ترمز اضطراری خودکار، تشخیص عابر پیاده، تشخیص هوشمند نقطه کور و سیستم هشدار توجه راننده.

همچنین یک دوربین یک مگا پیکسل نمای عقب نیز استفاده شده که نمایشگر آن با سسیستم مانیتور ۳۶۰ درجه «نمای پیرامونی» مشترک است.

این مدل در اوایل سال آینده میلادی، در کره‌جنوبی با نام «جنسیس EQ900» در معرض فروش قرار می‌گیرد. مدتی پس از آن، مدل بین‌المللی G90 در بازارهای ایالات متحده، چین، روسیه و خاورمیانه از راه خواهد رسید. ۵ مدل بعدی برند جنسیس در طول ۵ سال آینده ارائه خواهند شد.

 جزئیات بیشتر درباره جنسیس G90

 جزئیات بیشتر درباره جنسیس G90

 جزئیات بیشتر درباره جنسیس G90

 جزئیات بیشتر درباره جنسیس G90

 جزئیات بیشتر درباره جنسیس G90

 جزئیات بیشتر درباره جنسیس G90

 جزئیات بیشتر درباره جنسیس G90

 جزئیات بیشتر درباره جنسیس G90

 جزئیات بیشتر درباره جنسیس G90

 جزئیات بیشتر درباره جنسیس G90

 جزئیات بیشتر درباره جنسیس G90

 جزئیات بیشتر درباره جنسیس G90

منبع پدال


نظرات