1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. کوروت ZO6 نسخه گایگر

کوروت ZO6 نسخه گایگر

22 شهریور 1394
  • 0

کوروت C7استینگری، به ویژه در نسخه Z06 یک پکیج کامل ارائه کرده است، با این وجود، «گایگر» باز هم احساس کرده که هنوز جا برای کار و بهینه‌سازی بیشتر در مورد این خودرو وجود دارد.

وقتی نسل کنونی C7 توسط شورولت معرفی شد، بسیاری با شک و تردید به آن نگاه می‌کردند؛ چرا که داشتن عنوان «استینگری» در دنباله این مدل، انتظارات زیادی از آن ایجاد می‌کرد و خیلی‌ها را به یاد مدل‌های قبل‌تر C2 و C3 می‌انداخت. خوشبختانه کوروت جدید با ظاهر و طبیعت تهاجمی و عملکرد در دسترس خود، در سطح خودش ظاهر شد و انتظارات را برآورده کرد. البته قطعاً مدل‌های گذشته آن به صورت «افسانه‌ای» باقی خواهند ماند، ولی این C7 زمان زیادی در اختیار دارد تا بتواند به تالار افتخارات خودروهای اسپورت وارد شود؛ به‌خصوص در نسخه Z06 با موتور ۶/۲ لیتری به قدرت ۶۴۰ اسب‌بخار و گشتاور ۸۸۱ نیوتن‌متر که خود را در اختیار دستان تیونرها قرار داده است.

در بین تمام تیونرهای مستعد برای این کار، «گایگر کارز»، تیونر ویژه خودروهای امریکایی که پایگاه آن در مونیخ آلمان است، به سراغ کوروت Z06 رفته است. گایگر در این تیونینگ، یک نسخه آبی‌رنگ از Z06 ارائه کرده و ظاهر آن را با قطعات و طرح‌های فیبرکربنی تغییر داده است. این خودرو با طراحی با ارتفاع پایین‌تر و تهاجمی‌تر، در عین حال، با کمک کیت بدنه‌ای که در تونل باد توسعه داده شده، عضلات خود را به نمایش گذاشته است. درست شنیده‌اید، تونل باد؛ یادتان باشد که «گایگر» یک تیونر آلمانی است.

لبه فیبر کربنی از نیروی بالا برنده بر روی محور جلو می‌کاهد و در همین حال، باله‌های کوچک‌ در هر کدام از لبه‌ها به کاهش توربولانس در پیرامون چرخ‌های جلو کمک می‌کند. این کیت، همچنین دارای یک «لبه زیرین» در پایین سپر جلو است که برای اثر «کفِ تخت» استفاده می‌شود. در واقع، همه تغییرات ظاهری ایجاد شده در کوروت، به منظور ایجاد کانال و افزایش داون‌فورس صورت گرفته‌اند؛ از لبه‌های کناری گرفته تا دیفیوزر زیر بدنه و طراحی برجسته اسپویلر عقب.

حتی اگر سیستم تعلیق کوروت به منظور هندلینگ و چسبندگی بهتر، تغییری پیدا نکرده باشد، ارتقای آئرودینامیک بدنه در کنار قدرت شگفت‌انگیز ۷۳۰ اسب‌بخاری که گایگر از موتور V8 بیرون کشیده، می‌تواند نگاه بسیاری را به سمت خود جلب کند. گایگر در نسخه تیونینگ خود از موتور ۶/۲ لیتری V8، خروجی‌ای به میزان ۷۳۰ اسب‌بخار و ۹۴۴ نیوتن‌متر ایجاد کرده و در نتیجه به نوعی یک «استینگریِ» خام تولید کرده است. همچنین در ازای ۵۴۸۵ دلار اضافه، این تیونر یک سیستم اگزوز ۹۴ دسی‌بل با کنترل سوپاپ در اختیار قرار می‌دهد که تجربه رانندگی با یک کوروت سفارشی را از این هم لذت‌بخش‌تر می‌کند.

حالا کمی بیشتر در مورد قیمت صحبت کنیم؛ ارتقای عملکرد هزینه‌ای برابر ۳۳۴۶ دلار دارد و در همین حال برای کیت پایین‌آورنده ارتفاع و ارتقای سیستم فرمان، مبلغی برابر ۶۱۵۵ دلار باید پرداخت. ضمن اینکه هزینه کلی کیت بدنه برابر ۱۱۰۸۲ دلار است. اگر به کل مجموعه تیونینگ، سیستم اگزوز را نیز اضافه کنیم، مبلغ کلی ۲۶ هزار و ۱۸۴ دلار خواهد بود.

 کوروت ZO6 نسخه گایگر

 کوروت ZO6 نسخه گایگر

 کوروت ZO6 نسخه گایگر

 کوروت ZO6 نسخه گایگر

 کوروت ZO6 نسخه گایگر

 کوروت ZO6 نسخه گایگر

 کوروت ZO6 نسخه گایگر

 کوروت ZO6 نسخه گایگر

 کوروت ZO6 نسخه گایگر

 کوروت ZO6 نسخه گایگر

 کوروت ZO6 نسخه گایگر

 کوروت ZO6 نسخه گایگر

 کوروت ZO6 نسخه گایگر

منبع پدال


نظرات