1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. حضور گک موتورز با سدان GA4 در نمایشگاه دیترویت

حضور گک موتورز با سدان GA4 در نمایشگاه دیترویت

6 بهمن 1396
  • 1

در نمایشگاه دیترویت امسال مثل سالیان گذشته خودروسازان معتبر جهان جدیدترین محصولات خود را به نمایش گذاشتند اما در این میان شرکت چینی گک موتورز نیز به دیترویت آمده و محصولات خود را در بین بزرگان صنعت خودروسازی دنیا به نمایش درآورده است. گک که نامش مخفف شرکت خودروسازی گوانگژو است، به‌طورجدی در حال برنامه‌ریزی جهت ورود به بازار ایالات‌متحده در سال 2019 است. به همین دلیل این شرکت چینی امسال با یک کراس‌اوور کانسپت بنام Enverge و یک سدان تولیدی بنام GA4 در نمایشگاه دیترویت حاضر شده است تا خود را بیشتر به آمریکایی‌ها معرفی کند. قرار است نسخهٔ تولیدی کراس‌اوور Enverge به همراه سدان GA4 سال آینده در ایالات‌متحده عرضه گردد.

حضور گک موتورز با سدان GA4 در نمایشگاه دیترویت

GA4 یک سدان میان سایز است که فعلاً اطلاعات زیادی از آن ارائه نشده و صرفاً گفته شده که با دو پیشرانهٔ مختلف 1.3 لیتری و 1.5 لیتری به بازار عرضه خواهد شد درحالی‌که مشخصات این موتورها هم اعلام نشده است. حتی گک تصاویری را هم از این سدان منتشر نکرده و تنها به رونمایی از آن در نمایشگاه دیترویت بسنده کرده است. بااین‌حال در نمای بیرونی این سدان چینی ویژگی خاصی به چشم نمی‌خورد که می‌تواند به ضرر آن باشد چراکه هم‌اکنون وضعیت بازار در حال تغییر است و کراس‌اوورها در حال تصاحب بازار سدان‌ها هستند. درهرحال نمای جلویی GA4 تا حدودی یادآور نسل قبلی مزدا 6 است اما کروم بیشتری در آن بکار رفته است. به‌عنوان‌مثال، در جلوپنجرهٔ خودرو سه نوار کرومی قطور کار شده است. در قسمت پایینی سپر جلو نیز ورودی هوایی تعبیه شده که در آن‌هم تریم کرومی به چشم می‌خورد.

حضور گک موتورز با سدان GA4 در نمایشگاه دیترویت

در نمایی عقبی خودرو اما کروم بسیار کمتری بکار رفته و فقط یک نوار کرومی باریک در پایین سپر کار شده است. به‌طورکلی گک GA4 طراحی بیرونی بی‌روحی دارد که ناامیدکننده است و متأسفانه داخل آن نیز از وضعیت مشابهی رنج می‌بَرَد. به داخل این سدان چینی که نگاه می‌کنیم به نظر می‌رسد که گویی درون یک کیا نشسته‌ایم. البته کابین GA4 به مدرنی طراحی‌های کیا نیست و گک فقط از آن الهام گرفته است. در اینجا یک صفحه‌نمایش لمسی با اندازهٔ مناسب به‌صورت یکپارچه درون داشبورد تعبیه شده اما غیرازاین، سایر قسمت‌های کابین کاملاً معمولی هستند؛ با‌این‌وجود یکی از ویژگی‌های تکنولوژیک قابل‌توجه این سدان چینی که از سوی سازندۀ آن اعلام شده است، قابلیت روشن کردن پیشرانهٔ خودرو از راه دور با استفاده از گوشی تلفن همراه و نرم‌افزار اندرویدی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی آن است.

حضور گک موتورز با سدان GA4 در نمایشگاه دیترویت

پس از دیدن خودروهای ساخت شرکت گک که سال گذشته در همین نمایشگاه معرفی شدند، انتظار می‌رفت ساخته‌های بعدی این شرکت چینی کمی شخصیت مستقل‌تر و منحصربه‌فردی داشته باشند اما این ویژگی چندان در GA4 به چشم نمی‌خورد و این موضوع کار این سدان تازه‌کار چینی را در بازار فوق‌العاده رقابتی ایالات‌متحده سخت می‌کند چراکه اکثر خریداران آمریکایی علاقهٔ چندانی به خودروسازان چینی ندارند؛ اما در عوض بزرگ‌ترین امتیاز GA4 قیمت آن خواهد بود که در زمانی نزدیک به عرضهٔ آن به بازار اعلام خواهد شد.

حضور گک موتورز با سدان GA4 در نمایشگاه دیترویت

در کل شروع فعالیت در یک کشور جدید برای گک کار بسیار دشواری خواهد بود. باوجوداینکه این شرکت از سال 2014 برای ورود به بازار ایالات‌متحده برنامه‌ریزی کرده است اما در حال حاضر هیچ نمایندگی فروشی در این کشور ندارد که این یکی از مشکلات عمدهٔ آن محسوب می‌شود؛ اما به گزارش Autonews، این شرکت چینی به دنبال ایجاد نمایندگی‌های فروش در ایالات‌متحده است. یکی دیگر از مشکلات بزرگ گک در آمریکا نیز ناشناخته بودن آن است چراکه این شرکت چینی، پیشینهٔ چندانی نداشته و برند شناخته‌شده‌ای نیست.

حضور گک موتورز با سدان GA4 در نمایشگاه دیترویت

منبع پدال


نظرات

  • امین امین (7 بهمن 1396 ساعت 09:27)

    چقدر منفی ...خخخ یه دونه مثبت