1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. کشنده مفهومی پیشرفته دایملر

کشنده مفهومی پیشرفته دایملر

17 فروردین 1394
  • 1

شرکت خودروهای باربری دایملر در آمریکای شمالی، کِشنده‌ای مفهومی را تحت برند فریت‌لاینر با نام سوپر تراک معرفی کرده است که معادلات حمل‌ونقل بهینه را دگرگون می‌کند.

این غول زیبا در بزرگ‌ترین نمایشگاه خودروهای اقتصادی آمریکای شمالی یعنی نمایشگاه خودروهای باری Mid-America به نمایش در آمد. طراحی آئرودینامیک این کِشنده (نسبت به هم نوعانش!) آن را از رقیبانش متمایز می‌کند. اما این به‌هیچ‌وجه بدان معنی نیست که این کِشنده تنها دارای یک ظاهر جدید است.

کاهش مصرف سوخت خارق‌العاده‌ای در این کِشنده با استفاده از سیستم مدیریت انرژی حاصل شده است. یک سیستم هوشمند و آینده‌نگر انتقال نیرو که مجهز به نقشه‌های دیجیتال سه بعدی مسیرها بوده و سرعت را کنترل می‌کند نیز به کاهش مصرف کمک می‌کند.

دایملر می‌گوید که آزمایش‌ها نشان می‌دهند مصرف سوپر تراک به طور میانگین تنها 19 لیتر در هر 100 کیلومتر است. این کِشنده با سرعتی حدود 100 کیلومتر بر ساعت و وزن ناخالص 29.5 تن بهبودی 115 درصدی در بهره‌وری از خود نشان داده است!

تحقیق و توسعه سوپر تراک فریت‌لاینر از سال 2010 آغاز شده و دپارتمان انرژی آمریکا با پرداخت نزدیک به 40 میلیون دلار از توسعه آن حمایت کرده است. این خودرو به‌راحتی از هدف تعیین شده توسط این دپارتمان که افزایش 50 درصدی بازده حمل و نقل یدک‌کش‌های کلاس 8 در آمریکا بود عبور کرده است!

شرکت دایملر از همین حالا دست‌آوردهای این خودرو را به یدک‌کش‌های فریت‌لاینر کاسکادیا اولوشن و وسترن استار XE سری 5700 منتقل کرده است. با این اوصاف این کمپانی اعتقاد دارد که هنوز برای استفاده از مواد فوق‌سبک برای افزایش بازدهی حمل‌ونقل زود است و در حال حاضر، این کار اقتصادی نیست.

مارتین دام، مدیر شرکت دایملر آمریکای شمالی می‌گوید:

استراتژی ما برای بهینه‌سازی هرچه بیشتر حمل‌ونقل و افزایش حمل و نقل سبز، ادامه فعالیت بر روی پروژه‌ی سوپر تراک است.

 کشنده مفهومی پیشرفته دایملر

 کشنده مفهومی پیشرفته دایملر

 کشنده مفهومی پیشرفته دایملر

 کشنده مفهومی پیشرفته دایملر

 کشنده مفهومی پیشرفته دایملر

 کشنده مفهومی پیشرفته دایملر

منبع پدال


نظرات

  • پوریا ایرانی پوریا ایرانی (17 فروردین 1394 ساعت 22:08)

    اخره تکنولوژیه