1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. ده خودروی فرانکشتاینی تاریخ

ده خودروی فرانکشتاینی تاریخ

12 آبان 1393
  • 3

حالا که هالووین نزدیک است بیاییم کمی تفریح کنیم و نگاهی بیاندازیم به خودروهای عجیب و فرانکشتاینی. خودروهایی که هر قسمت آن‌ها به نظر پیوندی ناقص از عضوی بیگانه محسوب می‌شوند.

10. پونتیاک سولستیک/ساترن اسکای

این خودرو را باید استاد مخلوط کردن قطعات سایر خودروها دانست. محور و دیفرانسیل آن از کادیلاک CTS، فضای داخلی از کادیلاک XLR، فرمان، دستگیره داخلی و بیرونی و کیسه هوا از شورلت کبالت، چراغ پشت از GMC Envoy، لامپ مه شکن از پونتیاک گرندپری، موتور مشترک با کبلت و مالیبو و G6، گیربکس مشترک با هامر H3، GMC کانیون و شورلت کلرادو، آینه بغل از فیات بارچتا، فریم صندلی از اوپل کورسا و ...

9. دلورین DMC-12

برخلاف پونتیاک قبلی، در مورد دلورین این خودرو از قطعات خودروهای دیگر استفاده نمی‌کند بلکه هر قسمت آن از یک شرکت و یک گوشه دنیا جمع‌آوری شده است. لوتوس انگلستان، ترمزهای Girling، موتور و تجهیزات از آمریکا، مونتاژ در ایرلند، پنلهای بدنه، شیشه‌های ایمنی از آلمان، رنو آلپاین فرانسه، ولوو سوئد، چرم داخلی از اسکاتلند در ساخت این خودرو شریک می‌باشند.

8. پژو روا

بله این خودروی آشنای ما ایرانی‌ها هم یک خودروی چند پاره است. طراحی پینین فارینای ایتالیا، بدنه پژوی دیفرانسیل جلوی فرانسوی، موتور و گیربکس هیلمن هانتر دیفرانسیل عقب انگلیسی و مونتاژ در ایران از ویژگی‌های این خودرو می‌باشند.

7. Youabian Puma

ترکیبی نامقدس از ولوو C70 با کوروت LS7 و بزرگ‌ترین کیت بدنه با تایرهای تراک ها و نهایتاً قیمتی 1.1 میلیون دلاری.

6. نیسان جوک R

این خودرو هم ترکیبی دیوانه‌وار از یک مینی کراس کوچک و سبک نیسان جوک با هیولای درون نیسان GT-R است.

5. فیات 500 با موتور V12 لامبورگینی

همه چیز از عنوان این خودرو نیز پیداست. موتور دوازده سیلندر مورچیه لاگو در عقب فیات 500 شعله می‌کشد.

4. لوکال موتورز رالی فایتر

یک جنگنده مخصوص رالی که همانند دلورین، قطعات آن از جاهای مختلفی چون هوندا برای بدنه و شورولت برای موتور و ... تأمین گردیده است. با این وجود برخلاف دلورین، نتیجه واقعاً خوب عمل می‌کند.

3. فراری انزوی تست

خودروسازان برای تست مدلهای جدید، گاهی آن‌ها را درون بدنه مدلهای فعلی یا قدیمی خود قرار می‌دهند. این مدل فراری هم از قطعات مدلهای 348، 355 و موتور V12 انزو بهره می‌گیرد.

2. رنو اسپیس F1

تاکنون خودروهای زیادی با پیشرانه‌های مسابقه ای در قلب خودروهای عادی ساخته شده‌اند. رنو 5 توربو، فولکس واگن گلف با موتور W12، فورد فیستا شوگان را می‌توانید به یاد بیاورید. اما هیچ‌کدام به اندازه رنو اسپیس F1 دیوانه نبودند. بدنه مینی ون اسپیس با شاسی کربنی و موتور ده سیلندر ویژه مسابقات فرمول یک V10 F1 که در بین دو صندلی عقب قرار گرفته این خودرو را یک وحشی به تمام معنی تبدیل نموده است.

1. اسبارو مونس‌تر G


فرانکو اسبارو طراح خودرو از شاسی رنج روور 1980 و موتور V8 مرسدس بنز و چرخ‌های بوئینگ 747 برای ساخت این خودرو استفاده کرده است. همین چرخ‌ها باعث می‌شوند تا انتخاب نخست را به این خودروی عجیب و دیوانه اهدا کنیم.

منبع jalopnik.com


نظرات

  • میلادحسنی میلادحسنی (14 آبان 1393 ساعت 08:31)

    پرچم روا بالاست

  • پوریا ایرانی پوریا ایرانی (12 آبان 1393 ساعت 17:07)

    طراحی عجیب غریبی دارند

  • محمدماجد محمدماجد (12 آبان 1393 ساعت 15:50)

    خدایا شکرت جز این گروه بودیم