1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. فورد ماستنگ در اروپا

فورد ماستنگ در اروپا

21 اردیبهشت 1394
  • 0

قاره سبز، سرزمین خودروهای اسپرت کوپه با دینامیک بالا و لذت رانندگی مثال‌زدنی از کشورهای انگلیس، ایتالیا و آلمان است. به همین دلیل است که ماسل کارها و اسپرت‌های امریکایی از کوروت و وایپر گرفته تا کامارو و ماستنگ را کمتر در این قاره می‌بینیم. اما زمانه کمی تغییر کرده و یانکی‌ها نیز با دست پر به رقابت‌ها پای می‌گذارند و از همه مهم‌تر، قیمت‌های رقابتی آنها مورد توجه قرار می‌گیرد.

تاکنون بیش از 2200 ماستنگ فست بک در اروپا سفارش داده شده که یک رکورد برای این خودرو می‌باشد. با این وجود، همان‌طور که انتظار می‌رود، اروپاییان، موتور کوچک‌تر 4 سیلندر اکوبوست را ترجیح داده‌اند.

فورد ماستنگ در اروپا با دو موتور هشت سیلندر 5.0 لیتری با تنفس طبیعی و 4 سیلندر 2.3 لیتری توربو قابل دسترسی است. موتور کوچک‌تر قادر به تولید 313 اسب بخار نیرو و 432 نیوتن متر گشتاور است. شتاب صفر تا صد این مدل با گیربکس شش سرعته دستی به 5.8 ثانیه می‌رسد. حتی مصرف سوخت این مدل هم بد نیست و به صورت میانگین تنها 8.0 لیتر در هر صد کیلومتر مصرف می‌نماید.

مدل GT هم با موتور V8 به حجم 5.0 لیتر و قدرت 415 اسب بخار و گشتاور 530 نیوتن متر عرضه می‌شود. صفر تا صد این مدل هم 4.8 ثانیه و مجهز به گیربکس دستی به صورت استانداارد است. این مدل پس از سوپراسپرت فورد GT که سال 2005 وارد اروپا شد، سریع‌ترین خودروی فورد در این قاره به شمار می‌آید.

عملکرد و دینامیک این خودروها برای بازار و مشتریان اروپایی بهینه شده‌اند. سیستم ترمز و خنک‌کننده برای سرعت‌های بالا، ارتقا یافته‌اند. ویژگی‌های استاندارد این مدل‌ها شامل چرخ‌های 19 اینچی آلیاژی، چراغ‌های جلوی HID اتوماتیک، سیستم تهویه مطبوع دو ناحیه ای، لامپ‌های LED عقب، دیفیوزر عقب، سیستم صوتی با 9 بلندگو، نمایشگر 8 اینچی لمسی برای سیستم اطلاعات و سرگرمی و غیره است.

در آلمان قیمت ماستنگ 2.3 لیتری با گیربکس دستی از 35 هزار یورو آغاز می‌شود. در حالی که مدل V8 آن 40 هزار یورو به فروش می‌رسد. در انگلستان نیز نسخه چهار سیلندر با قیمت 29 هزار پاوند و نسخه GT با قیمت 33 هزار پاوند به فروش خواهند رسید.

منبع پدال


نظرات