1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. اولین سوپر اسپرت فیلیپینی

اولین سوپر اسپرت فیلیپینی

10 بهمن 1394
  • 0

اطلاعات فنی چندانی درباره خودرو اورلیو منتشر نشده اما گفته شده است یک پیشرانه ۱,۸۰۰ سی‌سی DOHC VTECH توربوشارژردار که توانایی تولید ۵۱۷ اسب بخار نیرو را دارد، قلب تپنده آن است.

ساخت خودروهای اسپرت لوکس دیگر تحت تسلط نام های مطرح و پردرآمد صنعت خودروسازی قرار ندارد. طی سالیان اخیر، دنیا شاهد معرفی ابرخودروهایی شگفت انگیز توسط نام هایی کوچک و ناشناخته بوده ایم که البته بیشتر آنها اروپایی بوده اند. اما به تازگی ابرخودرویی جذاب از سوی کشوری آسیایی معرفی شده که به هیچ وجه در زمینه تولید خودرو شناخته شده نیست. با این وجود، شرکت فیلیپینی اورلیو کانسپتس نشان داده است می تواند حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد.

خودرو اورلیو محصولی سبک وزن محسوب می شود و حدود ۶۳۲ کیلوگرم وزن دارد. ابعاد این خودرو نیز برابر با طول ۴٫۳۶ متر، پهنای ۱٫۷۸ متر و ارتفاع تنها ۱٫۰۸ متر است.

اطلاعات فنی چندانی درباره خودرو اورلیو منتشر نشده اما گفته شده است یک پیشرانه ۱,۸۰۰ سی‌سی DOHC VTECH توربوشارژردار که توانایی تولید ۵۱۷ اسب بخار نیرو را دارد، قلب تپنده آن است. بدنه پلاستیکی تقویت شده فایبرگلاسی روی شاسی فولادی اورلیو قرار گرفته و این مجموعه را رینگ های ۱۸ اینچی که با تایرهای ۲۳۵/۴۰ قاب گرفته شده اند به حرکت در می آورند.

بنابر ادعای اورلیو این خودرو یک چهارم مایل (۴۰۰ متر) را در ۱۰ ثانیه طی می کند و توانایی دستیابی به بیشینه سرعت ۲۹۰ کیلومتر در ساعت را دارد.

برندا اورلیو، معمار، ساخت این خودرو را در قالب یک پروژه تفریحی از سال ۲۰۰۴ آغاز کرد اما پس از یک دهه پژوهش و توسعه، نوآوری طراحی، و آزمایش های بی شمار اکنون شاهد چیزی هستیم که به عنوان نخستین خودرو اسپرت ساخت فیلیپین شناخته می شود.

 اولین سوپر اسپرت فیلیپینی

 اولین سوپر اسپرت فیلیپینی

 اولین سوپر اسپرت فیلیپینی

 اولین سوپر اسپرت فیلیپینی

 اولین سوپر اسپرت فیلیپینی

منبع پدال


نظرات