1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. تصمیم فراری برای استقلال و استفاده از پلتفرم مدولار

تصمیم فراری برای استقلال و استفاده از پلتفرم مدولار

19 آذر 1394
  • 0

فراری در حال تغییرات عمده در بخش سازمانی و مدیریتی کمپانی است. این کمپانی که هم اکنون تحت تملک فیات-کرایسلر است، تصمیم دارد از شرکت مادر جدا شده و شرکتی مستقل شود و این می‌تواند یک آغاز برای فراری باشد.

از نقطه‌نظرهایی، گفتنی است، راه و روشی که فراری با آن خودرو تولید می‌کند نیز ممکن است به‌کلی تغییر کند. گویا این شرکت قرار است از پلتفرم‌های مدولار جدید به‌عنوان زیربنای بسیاری از مدل‌های آیندهٔ خود استفاده کند. با توجه به گزارشی که اخیراً توسط مجله اتومبیل (Automobile Magazine) منتشر شده است، احتمال می‌رود در آینده، بیشتر فراری‌های جدید، طراحی و ساخت نزدیک و مشابهی داشته باشند.

فراری در حال حاضر، هم خودروهای موتور جلو و هم خودروهای موتور میانی تولید می‌کند، خودروهای اسپرت V8 و V12 . اما این روند ممکن است به‌زودی تغییراتی به خود ببیند و تمام مدل‌های نام‌برده (به‌جز نسخه‌های ویژه مثل لافراری) همگی از همان پلتفرم مدولار جدید به‌صورت یکسان بهره ببرند، درواقع بسیاری از خودروسازان از این روش استفاده می‌کنند و خودروهایشان از سدان گرفته تا SUVها، همگی بر روی یک پلتفرم سوارند، درواقع، این حرکت به‌منظور کاهش هزینه‌های تولید و افزایش حاشیه سود انجام می‌شود.

بر اساس گزارش‌های رسیده، پلتفرم سبک‌وزن فراری، از قاب‌های آلومینیومی بهره‌مند خواهد بود، همچنین توانایی انعطاف‌پذیری بالایی به‌منظور بهره‌گیری از موتورها و سیستم‌های انتقال قدرت مختلف را داراست. همان‌طور که از شواهد پیداست، باید گفت فراری آلومینیوم را به فیبر کربن ترجیح داده است، زیرا مطابق گزارش‌ها، ساخت و تعمیرات آلومینیوم راحت‌تر از فیبرکربن می‌باشد.

گفته شده اولین خودرویی که از پلتفرم جدید استفاده خواهد کرد، جانشین کالیفرنیای فعلی (کالیفرنیا T) خواهد بود، خودرویی که احتمالاً اوایل 2017 خواهد آمد. همچنین باقی مدل‌هایی که در صف تغییرات ایستاده‌اند نسل‌های جدید FF و F12 و 488 GTB هستند، که به احتمال زیاد در طراحی‌های مجدد به سمت پلتفرم جدید حرکت می‌کنند.

علاوه بر اینکه مدل‌های جدید فراری تغییراتی را در پلتفرم خواهند دید، موتورهای این شرکت نیز ممکن است با شدت و سرعت زیادی شروع به کوچک شدن کنند!

به‌عنوان مثال، ممکن است در کالیفرنیا، به‌جای یک موتور V8، از V6 استفاده شود. همین‌طور در جانشین FF این امکان وجود دارد که به‌جای موتور V12 فعلی، از یک V8 توربوشارژ، مشابه 488 استفاده شود. این حرکت می‌تواند مصرف سوخت خودروهای تولیدی این شرکت را کاهش دهد و به فراری، در مقابل قوانین و استانداردهای سخت‌گیرانه‌ی گازهای گلخانه‌ای کمک کند.

البته، ذکر این نکته می‌تواند مرهمی بر زخم فراری دوستان باشد که موتورهای حجیم و V12 این شرکت زنده خواهند ماند (در نسخه‌های ویژه) زیرا فراری بدون V12 فراری نخواهد بود…! البته در کنار این موتورها احتمالاً از موتورهای برقی نیز استفاده می‌شود، اما برخلاف لافراری، مدل‌های ویژه‌ی آینده ممکن است به‌گونه‌ای طراحی شوند که توانایی حرکت با برق را نیز داشته باشند، تا برای مصارف شهری و مسافت‌های کوتاه بتوانند مورد استفاده قرار گیرند. اما یک فراری بی‌صدا؟ شاید این تغییر از همه بزرگ‌تر باشد. نظر شما چیست؟

 تصمیم فراری برای استقلال و استفاده از پلتفرم مدولار

 تصمیم فراری برای استقلال و استفاده از پلتفرم مدولار

 تصمیم فراری برای استقلال و استفاده از پلتفرم مدولار

 تصمیم فراری برای استقلال و استفاده از پلتفرم مدولار

منبع پدال


نظرات