1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. ساختن فراری F40 با لگو

ساختن فراری F40 با لگو

8 شهریور 1394
  • 0

در کنار انواع اسباب‌بازی‌ها و بازی‌های ویدئویی، لِگو هم برای خود عالمی دارد. طی سالیان دراز چندین نسل در دوران کودکی خود این قطعات کوچک را شناخته‌اند و ساعت‌ها سرگرمشان شده‌اند.

همین اسباب‌بازی‌های جالب که شاید قدیمی‌ترها به زبان ساده خود خانه‌سازی صدایش می‌زدند، گهگاه چیزهایی خلق می‌کنند که واقعاً جالب‌توجه هستند، مثلاً همین فِراری F40 قرمزرنگ! چند سال پیش هم یک مینی کوپر به همین طریق ساخته‌شده بود.

اندازه‌اش تقریباً بزرگ است؛ 27 سانتی‌متر طول، 14 سانتی‌متر عرض، 8 سانتی‌متر ارتفاع. 1158 عدد انواع قطعه برای ساختنش بکار رفته، درب‌های جانبی و درب محفظه پیشرانه باز و بسته می‌شوند، جزئیات نیز به‌خصوص در شکل و شمایل پیشرانه شباهت زیادی به خودروی واقعی دارد.

انتخاب رنگ قرمز برای بدنه واقعاً هوشمندانه بوده و به صندلی‌ها نیز سرایت کرده، اما داخل اتاقک نکته خاصی ندارد و کاملاً معمولی است.

"مایکل سیاکی (Michael Psiaki)" خالق این F40 کوچکِ دوست‌داشتنی بیشتر برایمان توضیح می‌دهد و از سختی‌های تبدیل بدنه روان و انحنادار خودرو به قطعات مکعبی لگو می‌گوید: هرچه بیشتر روی بدنه کار می‌کردم و در طرح آن دقیق می‌شدم بیشتر انحناهای ظریف و متعددش مرا متحیر می‌کرد. داخل سپر جلو دو ورودی هوا تعبیه‌شده که کاملاً مشابه خودروی واقعی است. از دماغه به سمت بخش عقب ارتفاع و عرض بدنه بیشتر می‌شود، ما نیز توانستیم این نکته را با نصب هوشمندانه چند قطعه درست پشت درب عقب به‌خوبی رعایت کنیم. یکی از سخت‌ترین قسمت‌ها نیز درب پیشرانه بود، اما خوشبختانه خوب و محکم ساخته شد تا هنگام باز و بسته شدن خراب نشود.

فِراری F40 لگویی هم‌اکنون با قیمت 69.99 پوند به فروش می‌رسد که اندکی ارزان‌تر از مینی کوپر لگویی و قطعاً خیلی ارزان‌تر از F40 واقعی است.

 ساختن فراری F40 با لگو

 ساختن فراری F40 با لگو

 ساختن فراری F40 با لگو

 ساختن فراری F40 با لگو

 ساختن فراری F40 با لگو

منبع پدال


نظرات