1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. معرفی رسمی فراری 488 اسپایدر

معرفی رسمی فراری 488 اسپایدر

12 مرداد 1394
  • 0

بالاخره نسخه‌ی کانورتیبل فراری ۴۸۸ GTB نیز بصورت رسمی معرفی شد؛ مطمئنا تجربه‌ی خرامیدن این اسب سرکش و لمس ضربه‌های باد بر صورتمان لذت‌بخش خواهد بود!

«تکراری و خسته‌کننده»؛ صفتی که هیچ‌گاه فراری شایسته‌ی سرافرازی به آن نخواهد بود! آخر مگر می‌شود که نسخه‌ی بدون سقف یک زیبای چابک و چموش ایتالیایی دو توربویی که با موتور پرحجم ۳.۹ لیتری V8اش نزدیک به ۶۶۰ اسب‌بخار را به جولان در جاده‌ها وا می‌دارد، صفتی جز «فوق‌العاده است» را پذیرا باشد؟

صفر تا صد این اسپایدر تندپا تنها در ۳ ثانیه طی خواهد شد و اگر دقیق‌تر شویم، صفر تا دویست آن نیز تنها ۸.۷ ثانیه زمان خواهد برد؛ شاسی این خودرو همان شاسی استفاده شده در برادر سقف‌دارش است که به لطف ۱۱ آلیاژ آلومینیوم و فلزاتی چون منیزیم که در ساخت قطعات مختلف آن به کار رفته‌است، ضمن ۱۰ کیلوگرم چربی‌سوزی نسبت به فراری ۴۵۸ اسپایدر، از ۲۳٪ سختی بیشتر برخوردار است.

لذت رانندگی این فراری که تنها ۱۴۲۰ کیلوگرم وزن و نسبت به ۴۸۸ جی‌تی‌بی کمتر از ۵۰ کیلوگرم اضافه وزن دارد، کافی نیست؟ خب نظرتان راجع به تماشای آسمان و لمس هوایی که این خودروی ۶۶۰ اسب‌بخاری می‌شکافد چیست؟ تنها ۱۴ ثانیه زمان کافیست تا سقف این خودرو کاملا جمع شود و در محفظه‌ی مخصوصش در پشت صندلی‌ها قرار گیرد؛ ۱۴ ثانیه تا لمس آسمان و لذت دوبرابر از رانندگی این سوپرماشین ایتالیایی!

پنجره‌ی برقی قسمت‌ پشتی این خودرو که در حقیقت برای جلوگیری از ورود باد در هنگام رانندگی بی‌سقف تعبیه شده نیز بصورت مستقل قابل تنظیم به ۳ حالت است؛ کاملا بالا که از ورود باد هنگام رانندگی بدون سقف جلوگیری می‌کند، نیمه‌ بالا و کاملا پایین نیز برای لذت شنیدن صدای غرش موتور این اسپایدر در هنگام رانندگی با سقف در نظر گرفته شده است؛ تصمیم، تصمیم شماست! فراری تمام امکانات لازم را در اختیارتان قرار داده است!

این خودروی سقف سخت (هرگاه سقف یک کانورتیبل هم‌جنس بدنه‌ی خودرو باشد، آن را سخت و هنگامی که جنس از سایر مواد مانند پارچه باشد، آن‌ را نرم می‌نامیم) پس از معرفی کاملش در پاییز امسال، تابستان سال آینده به بازار عرضه خواهد شد؛ برچسب قیمتی فراری ۴۸۸ اسپایدر چیزی حدود ۲۷۵.۰۰۰ دلار تعیین خواهد شد؛

حدود ۳۰.۰۰۰ دلار گران‌تر از مدل ۴۸۸ جی‌تی‌بی و کمی ارزان‌تر از اسپایدر محبوب مک‌لارن ۶۵۰اس.

نظرتان درباره‌ی این شاهکار ایتالیایی چیست؟ فراری همواره ضمن حفظ اصالت و چهارچوبی که آن را به یکی از محبوب‌ترین تولید‌کنندگان خودرو‌های لوکس ایتالیایی تبدیل کرده است، به استقبال تکنولوژی‌های روز می‌رود و ضمن اضافه کردن امکانات فنی و آسایشی بیشتر، وزن و اصول آیرودینامیکی اسب‌های خرامنده‌اش را نیز نه تنها حفظ، بلکه بهبود می‌بخشد. به امید روزی که تمام شما دوستان پدالی سوار یکی از این اسپایدر‌ها، وب‌سایت پدال را چک کنید!

 معرفی رسمی فراری 488 اسپایدر

 معرفی رسمی فراری 488 اسپایدر

 معرفی رسمی فراری 488 اسپایدر

 معرفی رسمی فراری 488 اسپایدر

 معرفی رسمی فراری 488 اسپایدر

 معرفی رسمی فراری 488 اسپایدر

 معرفی رسمی فراری 488 اسپایدر

منبع پدال


نظرات