1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. با سریع ترین SUV دیزلی جهان آشنا شوید

با سریع ترین SUV دیزلی جهان آشنا شوید

13 اردیبهشت 1395
  • 0

آئودی SQ7 که به عنوان «قدرتمندترین شاسی‌بلند دیزلی جهان» مطرح است، قرار است که از اواسط ماه می میلادی در بازار اروپا به فروش برسد. در بازار خانگی آلمان، این مدل با قیمت اولیه ۸۹ هزار و ۹۰۰ یورو عرضه خواهد شد که رقمی معادل ۱۰۱ هزار و ۹۱۰ دلار است. اولین نمونه‌های آئودی SQ7 در تابستان امسال تحویل مشتریان خواهد شد. این در حالی است که هنوز تصمیم خاصی برای ورود SQ7 TDI به بازار امریکا گرفته نشده است. البته اگر ماجرای «دیزل‌گیت» را درنظر داشته باشیم، نمی‌توان انتظار زیادی در این رابطه داشت.

قلب تپنده این شاسی‌بلند قدرتمند، یک موتور جدید ۴ لیتری TDI است که از یک کمپرسور الکتریکی EPC بهره می‌برد؛ تکنولوژی‌ای که اولین بار در یک وسیله نقلیه تولیدی ظاهر می‌شود. خروجی این موتور ۴۲۹ اسب‌بخار و ۹۰۰ نیوتن‌متر است که از طریق یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به یک سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک هدایت می‌شود. در نتیجه این شاسی‌بلند قادر خواهد بود که در عرض ۴/۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. ضمن اینکه حداکثر سرعت آن به صورت الکترونیکی به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

در همین حال، این مدل کیت "S" را که شامل سپرهای حجیم‌تر در جلو عقب، نوارهای تریم ویژه برای درها، چرخ‌های ۲۰ اینچی، چراغ‌های LED و طرح‌های آلومینیومی دریافت می‌کند.

صندلی‌های اسپورت با تنظیم الکترونیکی و همراه با گرم‌کن و پوشش چرم و آلکانترا، در کنار یک غربیلک فرمان ۳ پره‌ای چند منظوره و همراه با پدل‌شیفتر، از جمله موارد برجسته‌ای هستند که در کابین آئودی SQ7 TDI یافت می‌شوند. این در حالی که با صرف هزینه‌های بیشتر می‌توان به تجهیزاتی چون پکیج «رانندگی پویا» با ۳ ماژول تکنولوژی شامل کواترو همراه با دیفرانسیل اسپورت، سیستم فرمان تمام‌چرخ و سیستم جدید پایداری غلتشی هوشمند الکترومکانیکی دسترسی پیدا کرد.

منبع پدال


نظرات