1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. شارژ اتوبوس برقی کمتر از 10 ثانیه

شارژ اتوبوس برقی کمتر از 10 ثانیه

21 مرداد 1394
  • 0

بتازگی یک اتوبوس برقی در شهر ساحلی نینگبوی چین راه‌اندازی شده که در سریعترین زمان ممکن -کمتر از ۱۰ ثانیه - شارژ می‌شود.

آغاز به کار این اتوبوس که توسط شرکت CSR در جنوب چین ساخته شده، در مسیری 11 کیلومتری با 24 ایستگاه توقف در اطراف شهر نینگبو برنامه‌ریزی شده است.

اگرچه هربار شارژ این اتوبوس به آن اجازه می‌دهد تا پنج کیلومتر حرکت کند، اما زمان کم شارژ مجدد به این معنی است که اتوبوس می‌تواند در بسیاری از ایستگاههای خود در طول مسیر مجددا خود را شارژ کند.

برای شارژ مجدد، لازم است دستگاهی که روی سقف اتوبوس نصب شده، به سیستم‌های شارژدهی موجود در ایستگاه متصل شود و تنها در عرض 10 ثانیه که معادل زمان مورد نیاز برای سوار یا پیاده شدن مسافران است، باتری اتوبوس به طور کامل شارژ خواهد شد.

این اتوبوس همچنین چندین کارایی دیگر را نیز در سیستم‌های خود قرار داده که از جمله می‌توان به تبدیل بیش از 80 درصد از انرژی حاصل از ترمزها و پیمودن سراشیبی‌ها به انرژی الکتریکی و کاهش 30 تا 50 درصدی برق مصرفی اتوبوس اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری شینهووا، سوپر خازن‌های مورد استفاده در این سیستم شارژدهی از کربن با کارایی بالا ساخته شده و گفته می‌شود که قابلیت شارژ و تخلیه شارژ آن بیش از یک میلیون بار است.

البته سوپرخازن‌ها مساله جدیدی برای اتوبوس‌ها در چین نیستند و از سال 2005 در شانگهای چین مورد استفاده هستند. اتوبوس‌های شانگهای اکنون با یک بار شارژ می‌توانند مسیر تقریبا 11 کیلومتری خود را کامل کنند که البته هر بار شارژ آن‌ها حدود 30 ثانیه زمان می‌برد. (سه برابر زمان اتوبوس‌های شهر نینگبو).

اگر برنامه آزمایشی با موفقیت انجام شود، 1200 اتوبوس ابرخازنی دیگر ظرف سه سال آینده در شهر نینگبو بکار گرفته خواهند شد.

 شارژ اتوبوس برقی کمتر از 10 ثانیه

 شارژ اتوبوس برقی کمتر از 10 ثانیه



نظرات