1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. سریع‌ترین آئودی R8

سریع‌ترین آئودی R8

2 آذر 1393
  • 5

در بین خودروهای غیر مسابقه ای آئودی، R8 جایگاه رفیعی به عنوان تنها خودروی سوپراسپرت این کمپانی دارد. خودرویی که با وجه اشتراک در پیشرانه و پلتفرم با لامبورگینی گایاردو و اخیراً اوراکان، چیزی از بزرگان این عرصه کم ندارد. حالا در نمایشگاه لس‌آنجلس نسخه ای ویژه از این خودرو به نمایش گذاشته شده که می‌تواند لقب سریع‌ترین آئودی خیابانی را نیز به خود اختصاص دهد.

آئودی R8 کامپتیشن، یا مسابقه ای‌که قرار است از اوایل سال آینده روانه بازار شود، از ویژگی‌های خاصی چون قطعات بدنه فیبرکربن مات از جمله اسپویلر جلو، تیغه‌های هواکش‌های جانبی، روکش قاب آینه‌ها، دیفیوزر و بال عقب بهره می‌برد.

چرخهای مشکی براق که این روزها دوباره مد شده‌اند و سیستم اگزوز جدید با خروجی‌های اسپرت و ترمزهای سرامیکی با کالیپرهای قرمز آنودایزه شده از دیگر اجزای قابل توجه این خودرو می‌باشند.

نگاهی به درون کابین، این نتیجه را در پی دارد که اصلاحات اندکی صورت پذیرفته است. استفاده از تزئینات فیبرکربنی و نشان R8 competition در رکاب درها تنها تفاوت‌های جزئی این مدل را با نسخه ساده و استاندارد تشکیل می‌دهند.

در قلب این خودرو و در میانه اتومبیل، یک موتور 10 سیلندر V شکل قرار دارد که 5.2 لیتر حجم دارد و با تنفس طبیعی و بدون کمک از هیچ گونه سوپرشارژر بیا توربوشارژری قادر است 570 اسب بخار نیرو تولید کند که از طریق یک گیربکس 7 سرعته اتوماتیک دوکلاچه S ترونیک و سیستم انتقال کواترو به هر چهار چرخ خودرو منتقل می‌گردد.

شتاب گیری صفر تا صد این خودرو تنها به 3.2 ثانیه زمان نیاز دارد و نهایت سرعت آن نیز به 320 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. بدین ترتیب سریع‌ترین R8 ارائه شده توسط آئودی وارد بازی خواهد شد.

آئودی R8-نمای کلی

آئودی R8-نمای کلی

آئودی R8-نمای کلی

آئودی R8-نمای عقب

آئودی R8-نمای چراغ جلو

 آئودی R8-نمای آرم

آئودی R8-نمای جلو پنجره

آئودی R8-نمای آینه بغل

آئودی R8-نمای داخل

آئودی R8-نمای اگزوز

آئودی R8-نمای رکاب

آئودی R8-نمای موتور



نظرات

  • دومینیک تورتو دومینیک تورتو (3 آذر 1393 ساعت 00:32)

    کاش طراحیش یه کم بروز می شد.

  • پیمان ج پیمان ج (2 آذر 1393 ساعت 23:54)

    عالی

  • آریوبر آریوبر (2 آذر 1393 ساعت 21:41)

    من عاشق آئودی R8هستم یعنی خوش رخ تر از این ماشینم داریم؟؟؟؟

  • محمدماجد محمدماجد (2 آذر 1393 ساعت 20:53)

    وااااااااااااااااااااااااااااااااا عجب چیزی شده

  • پوریا ایرانی پوریا ایرانی (2 آذر 1393 ساعت 15:38)

    یک اودی اصیل