1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. فارادِی فیوچر، یک کانسپت الکتریکی جدید

فارادِی فیوچر، یک کانسپت الکتریکی جدید

15 دی 1394
  • 0

فارادِی فیوچر یک شرکت تازه‌تأسیس تولید وسایل نقلیه الکتریکی است که برنامه‌هایی برای رقابت با تسلا دارد. این کمپانی در نمایشگاه لوازم الکترونیکی مصرفی (CES) که از چهارم ژانویه (۱۴ دی) در لاس‌وگاس امریکا برگزار می‌شود، برای رونمایی از یک کانسپت جدید برنامه‌ریزی کرده است. البته در حال حاضر، جزئیات زیادی از آن منتشر نشده است.

اولین بار، نام «فارادی فیوچر» در ماه جولای سال گذشته در اخبار ظاهر شد؛ جایی که گزارش‌ها حاکی از آن بود که این کمپانی در برنامه‌ای گسترده، قصد دارد اولین خودرویش را در سال ۲۰۱۷ به بازار ارائه کند. مطابق گزارش‌ها، اولین محصول فارادی فیوچر (FF) یک سدان تمام‌الکتریکی با ارتفاع رانندگی بالا است که البته تیزری که در این رابطه نیز منتشر شده، چنین خودرویی را در پیست نشان می‌دهد. در نتیجه، می‌توان گفت که تمرکز این کمپانی بر روی عملکرد بالا بوده و تسلا «لودیکرس مد» و پیشرانه‌های قدرتمند مدّنظر قرار گرفته است.

قبلاً به صورت غیررسمی از بسته باتری ۹۸ کیلووات‌ساعت برای استفاده در اولین خودروی FF خبر داده شده بود که افزایش قابل‌توجهی را نسبت به باتری ۹۰ کیلووات‌ساعتی تسلا نشان می‌دهد. امّا FF همچنان بر این نکته تأکید می‌کند که آنچه در CES رونمایی می‌شود، یک «کانسپت» است و بنابراین، شاید هیچ‌گونه جزئیاتی در مورد مدل تولیدی در خود نداشته باشد. این کمپانی که در «گاردِنا»، در ایالت کالیفرنیای امریکا واقع است، به صورت پیوسته تیم مهندسان و طراحان خود را گسترش داده و برخی از آنها، کسانی هستند که از کمپانی‌های بزرگی چون تسلا، ب‌ام‌و و لامبورگینی به فارادی فیوچر پیوسته‌اند. این در حالی است که FF هنوز جزئیاتی در مورد کارخانه ساخت محصولاتش منتشر نکرده و نام مدیرعامل آن هنوز به صورت یک «راز» باقی مانده است.

نمایشگاه CES فرصت مناسبی برای «فارادی فیوچر» است تا خود را به جهان ابراز کند. بنابراین می‌توان انتظار داشت که توجهات بیشتری به سمت این کمپانی مرموز جلب شود و اطلاعات بیشتری از آن در اختیار قرار گیرد.

 فارادِی فیوچر، یک کانسپت الکتریکی جدید

 فارادِی فیوچر، یک کانسپت الکتریکی جدید

 فارادِی فیوچر، یک کانسپت الکتریکی جدید

 فارادِی فیوچر، یک کانسپت الکتریکی جدید

منبع پدال


نظرات