1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. رکورد سرعت خودروی برقی در نمکزار

رکورد سرعت خودروی برقی در نمکزار

9 شهریور 1394
  • 0

خودرو برقی سریع‌السیر شرکت خودروسازی ونتوری در فرانسه و «مرکز تحقیقات خودروی اوهایو» موفق شد در شرایط پیست نمک‌زار و گل‌آلود ایالت یوتا، سرعت جهانی زمینی را در گروه خود ارتقا دهد.

در حالی که سامانه VBB-3 به بالاترین سرعت ممکن خود نرسید، در گروه خود به رکورد سرعت جهانی جدید 386.757 کیلومتر در ساعت رسید.

این سامانه موشکی سریع‌السیر که نام کامل آن Venturi Buckeye Bullet 3 است، سال گذشته در نمایشگاه خودروی پاریس به نمایش گذاشته شد و دارای باتری با نیروی 3000 اسب بخار است.

تخمین زده می‌شود که سامانه VBB-3 قادر به ثبت رکورد 708 کیلومتر در ساعت باشد اما این موشک زمینی نتوانست در شرایط نامناسب پیست Bonneville Salt Flats قابلیت‌های واقعی خود را به نمایش بگذارد.

این رکورد در حالی زده شد که پیست نمکزار، گل‌آلود و مرطوب و دارای طول 16 کیلومتر بود در حالی که قرار بود 19 کیلومتر طول داشته باشد.

سامانه شرکت ونتوری این رکورد را روز 21 اوت (30 مرداد) بر جای گذاشت و راننده این خودرو به نام روجر شورور به رکورد سرعت متوسط 387.757 کیلومتر در ساعت رسید؛ با این حال، زمانی که VBB-3 پیست مسابقه را ترک می‌کرد به سرعت حداکثر 463.4 کیلومتر در ساعت رسیده بود.

به گفته راننده، به دلیل شرایط نامناسب پیست، خودروی موشکی VBB-3 از یک سطح نمکزار به سمت دیگر سر می‌خورد. همچنین تانک خنک‌شونده آن ترک برداشت و این سامانه به دلیل متحمل‌شدن لرزش‌های بیش از حد، آسیب دید.

رکورد متوسط زمینی خودروی موشکی مزبور هنوز به تایید فدراسیون بین‌المللی اتومبیل‌رانی نرسیده است.

 رکورد سرعت خودروی برقی در نمکزار

 رکورد سرعت خودروی برقی در نمکزار



نظرات