1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. نیسان GT-R تمام الکتریکی

نیسان GT-R تمام الکتریکی

5 آبان 1394
  • 0

گودزیلای ژاپنی سالهاست که به عنوان اسپرت ترین محصول کشور آفتاب تابان شناخته می شود. اما فروش بسیار ناامیدکننده این خودرو مخصوصاً در سالیان اخیر، آن را مبدل به خودرویی زیان آور برای کمپانی نیسان نموده است.

شاید مهمترین دلیل اقبال سرد مشتریان به این خودرو، بالا رفتن قیمت آن و طراحی ظاهری تکراری و خسته کننده ان باشد که در طول سالیان متمادی تقریباً ثابت باقی مانده است.

اما سال 2018 قرار است شاهد نسل جدید نیسان GT-R باشیم. این خودرو هنوز در مرحله مطالعاتی قرار دارد اما نکته مهم این است که از این پس باید با غول‌های داخلی تکنولوژیکی که مجدداً احیا شده‌اند نظیر هوندا NSX و تویوتا سوپرای نسل آینده و حتی شاید یک نسخه از مزدا RX-8 رقابت نماید. بنابراین توجه ویژه‌ای به بخش پیشرانه این خودرو باید مبذول شود.

به همین دلیل پیشرانه هیبریدی و انتقال نیرویی که در خودروی مسابقه‌ای نیسان در مسابقات لمانز امسال مورد استفاده واقع شده شانس بالایی در انتخاب خواهد داشت. بن بالبی، مدیر فنی پروژه به صراحت در این مورد می‌گوید که موتور شش سیلندر 3.0 لیتری با فن آوری احتراق و یکپارچه‌سازی توربو و سیستم سوخت رسانی، بسیار جالب و قابل اجرا در خودروهای جاده‌ای می‌باشد.

از سویی مدیرعامل نیسان EV نیز از نیسان GT-R تمام الکتریکی می‌گوید. چیزی که از نظر فنی ممکن است و خودروهای سوپراسپرت تمام الکتریکی متنوعی که این چند وقت در نمایشگاه‌های خودرو دیده شده‌اند و قابلیتهای شگرفی نیز داشتند، موئید این نکته می‌باشند. قابلیت‌های سدان لوکس تسلا مدل اس P90D نیز نشان داده که می‌توان روی موتورهای الکتریکی برای یک خودروی اسپرتی نیز حساب ویژه‌ای باز کرد و قطعاً در آینده نه چندان دور، این نوع از خودروها، تمام جاده‌ها را پرمی کنند.

با این وجود استفاده از تکنولوژی هیبریدی در GT-R محتمل‌تر به نظر می‌رسد. در کوتاه مدت انتظار داریم یک GT-Rبه صورت کوپه‌ای 2+2 نفره و با طراحی برگرفته از کانسپت جی تی ویژن 2020 به عنوان نسل جدید این خودرو معرفی شود و شاید GT-R تمام الکتریکی به زمان کمی دورتری موکول گردد.

 نیسان GT-R تمام الکتریکی

 نیسان GT-R تمام الکتریکی

 نیسان GT-R تمام الکتریکی

 نیسان GT-R تمام الکتریکی

 نیسان GT-R تمام الکتریکی

 نیسان GT-R تمام الکتریکی

منبع پدال


نظرات