1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. ۵ فاکتور تاثیرگذار در خرید خودرو جدید

۵ فاکتور تاثیرگذار در خرید خودرو جدید

1 فروردین 1395
  • 0

همان‌طور که می‌دانید در بازارهای سالم و رقابتی مانند بازار آمریکا خریدوفروش خودرو بر اساس نیاز افراد صورت می‌گیرد و افراد جامعه در هر سطح قیمتی گزینه‌های زیادی برای انتخاب خودرو پیش رو دارند. به‌منظور تعیین اولویت‌های خریداران برای انتخاب خودرو موسسه معتبر JD Power نظرسنجی جدیدی را ترتیب داده تا عواملی که بیش‌ترین تأثیر را در فروش یک خودرو در سال ۲۰۱۶ دارند، مشخص شود. این نتایج بر پایه پاسخ‌های حدود ۲۶۵۰۰ نفر از متقاضیانی که یک وسیله نقلیه جدید در ماه آوریل و می ۲۰۱۵ خریداری کرده‌اند، انجام شده است. دیگر یافته‌های جالب بیان‌گر این واقعیت است که خریداران این روزها برای انتخاب، کمتر به مشاهده خودرو و مشخصات آن بر روی کاغذ بسنده می‌کنند و هر خریدار به طور متوسط با بررسی فیزیکی و تست سه مدل مختلف انتخاب خود را انجام می‌دهد.

 ۵ فاکتور تاثیرگذار در خرید خودرو جدید

۵. عملکرد

 ۵ فاکتور تاثیرگذار در خرید خودرو جدید

درحالی‌که پاسخ هر کس به یک سواری هیجان‌انگیز مثبت است، ۴۵ درصد از پاسخ‌دهندگان گفته‌اند که عملکرد یکی از عوامل اصلی آن‌ها در انتخاب و خرید یک وسیله نقلیه جدید بوده است. نیاز به عملکرد درواقع در مقایسه با سال ۲۰۱۵ افزایش یافته است و ممکن است به دلیل کاهش قیمت بنزین باشد.

۴. مصرف سوخت

 ۵ فاکتور تاثیرگذار در خرید خودرو جدید

۵۴ درصد از پاسخ‌دهندگان در این نظرسنجی مسافت پیموده شده با یک‌بار سوخت‌گیری را به‌عنوان یک دلیل اصلی برای خرید ماشین ذکر کرده‌اند. درواقع تأثیرگذاری این عامل ۴ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است و در حال حاضر بعد از پنج سال از نظر خریداران خودرو جدید کم‌اهمیت‌تر شده است. در نظرسنجی‌های جدید تأثیر مسافت پیموده شده با یک‌بار سوخت‌گیری در انصراف از خرید یک خودرو بسیار کمتر از گذشته ذکر شده است. کاهش اهمیت به میزان مصرف سوخت را به احتمال زیاد می‌توان به کاهش قیمت بنزین نسبت داد.

3. قابلیت اطمینان

 ۵ فاکتور تاثیرگذار در خرید خودرو جدید

برخلاف مسافت پیموده شده با یک‌بار سوخت‌گیری، قابلیت اطمینان در اتومبیل‌های جدید، تبدیل به یک عامل مهم‌تر در تصمیم‌گیری شده است. ۵۶ درصد از پاسخ‌دهندگان اعلام کرده‌اند که این موضوع یکی از دلایل اصلی برای انتخاب یک ماشین جدید است. نگرانی‌ها در مورد قابلیت اطمینان حدود ۵ درصد نسبت به سال گذشته و تا ۸ درصد نسبت به سال ۲۰۱۳ رشد داشته است. در سال ۲۰۱۳ حدود ۴۸ درصد از خریداران خودرو جدید قابلیت اطمینان را به‌عنوان یک دلیل اصلی برای انتخاب خود ذکر کرده بودند.

دیو سارجنت، معاون اجرایی بخش کیفیت، JD Power می‌گوید:

با وجود فراخوان‌های زیادی که اخیراً خودروسازان انجام داده‌اند و چالش‌های جدیدی که با معرفی تکنولوژی‌های جدید به وجود آمده است، مصرف‌کنندگان بیشتر از گذشته به فاکتور قابلیت اطمینان وسایل نقلیه جدید اهمیت می‌دهند. اثرات این عامل به‌اندازه‌ای مهم است که درنهایت می‌تواند موجب انصراف مصرف‌کننده‌ها از خرید گزینه‌های انتخابی شود.

برای درک اهمیت فاکتور "قابلیت اطمینان" به‌عنوان مثال، این موضوع باعث شده تا ۲۴ درصد از پاسخ‌دهندگان از خرید برندهای داخلی و ۱۳ درصد از برندهای اروپایی و ۱۲ درصد از برندهای آسیایی، صرف‌نظر کنند. با توجه به نتایج به‌دست آمده JD Power در مورد فاکتور "قابلیت اطمینان"، واقعیت این است که برندهای داخلی (آمریکا) از نظر قابلیت اطمینان توان رقابت با برندهای خارجی را ندارند.

2. طراحی داخلی و آسایش

 ۵ فاکتور تاثیرگذار در خرید خودرو جدید

به دلیل این‌که رانندگان زمان زیادی را در داخل وسایل نقلیه خود سپری می‌کنند، نیاز به یک طراحی داخلی شیک و راحت دارند، به‌طوری که ۵۷ درصد از پاسخ‌دهندگان از بین فاکتورهای مختلف لیست، آن را به‌عنوان یک نگرانی عمده برای خرید خود اعلام کرده‌اند. این فاکتور همچنین دومین فاکتور تأثیرگذار در انصراف مشتریان از خرید گزینه‌های انتخابی است.

1. طراحی ظاهری

 ۵ فاکتور تاثیرگذار در خرید خودرو جدید

همه‌چیز در یک عنصری ساده از وسایل نقلیه خلاصه می‌شود: طراحی ظاهری. با وجود تکنولوژی‌های مختلف و اهمیت عملکرد خودرو و فاکتورهای مهم دیگر هنوز هم مهم‌ترین عامل در انتخاب خودرو ظاهر خارجی آن است. ۵۷ درصد از پاسخ‌دهندگان، طراحی ظاهری را به‌عنوان اصلی‌ترین دلیل انتخاب و خرید یک ماشین جدید اعلام کرده‌اند. درواقع این میزان نسبت به سال گذشته، کمتر از یک درصد کاهش داشته است.

منبع پدال


نظرات