1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. « والکری»، ابر خودرویی فوق پیشرفته با قیمت ۱۵ میلیارد تومان!

« والکری»، ابر خودرویی فوق پیشرفته با قیمت ۱۵ میلیارد تومان!

16 مرداد 1396
  • 4

همکاری دو برند نام آشنا در دنیای سرعت و خودرو به خلق یکی از دیدنی‌ترین خودروهای چند سال اخیر منجر شده است. ابرخودروی استون مارتین به عنوان یک انقلاب جذاب و دیدنی در صنعت خودروسازی به شمار می‌آید.

 « والکری» فوق پیشرفته و آیرودینامیک با قیمت ۱۵ میلیارد تومان!

این خودرو «والکری» نام دارد که جدای از انبوه فناوری‌های ریز و درشت به کار رفته، ساختار فوق‌آیرودینامیک حرف اول و آخر را در آن می‌زند. این محصول جدید که پیشتر به طور رسمی AM-RB 001 معرفی شده بود، محصول مشترک استون مارتین و ردبول ریسینگ است که گفته می‌شود تحویل آن به مشتریان از سال 2019 آغاز می‌شود. این یعنی یک سال تأخیر براساس آنچه پیشتر گفته شده بود. این مشتریان قطعا در زمره ثروتمندترین انسان‌های روی زمین هستند، زیرا بین دو تا سه میلیون پوند (ده تا 15 میلیارد تومان) برای خرید چنین خودرویی پول پرداخت خواهند کرد.

 « والکری» فوق پیشرفته و آیرودینامیک با قیمت ۱۵ میلیارد تومان!

این که چرا والکری این‌قدر گران است قطعا به فاکتورهای مختلفی بازمی‌گردد. مهندسان استون مارتین و ردبول ریسینگ از پیشرفته‌ترین سطح مهندسی مواد استفاده کرده‌اند تا خودرویی سبک و در عین حال ایمن و مستحکم را روانه بازار کنند. موتور این خودرو در میانه آن قرار دارد. این محصول دو نفره مجهز به یک موتور 6/5 لیتری 12 سیلندر پرقدرت است که با یک جعبه دنده هفت سرعته که حاصل طراحی گروه مهندسی ریکاردو ست، جایی برای اشکال‌تراشی باقی نمی‌گذارد.

 « والکری» فوق پیشرفته و آیرودینامیک با قیمت ۱۵ میلیارد تومان!

اما نکته جالب اینجاست که مهندسان و طراحان این خودرو هنوز کار طاقت فرسا روی بدنه آن را به پایان نرسانده‌اند. در واقع آنها 95 درصد راه را رفته‌اند، اما هنوز بخش‌های اندکی از بدنه باقیمانده تا به تأیید نهایی برسد. به عقیده آنها، همین بخش کوچک می‌تواند تکامل و روند تغییرات دیدنی در یک خودروی سرعتی را نشان دهند.

 « والکری» فوق پیشرفته و آیرودینامیک با قیمت ۱۵ میلیارد تومان!

طراحان برای سقف این خودرو به سراغ طبیعت رفته و از باله کوسه الهام گرفته‌اند و البته بر هیچ کس پوشیده نیست که حاکم بلامنازع سرعت در اقیانوس‌ها کوسه‌ها هستند. در فضای داخلی هم اتفاقات جالب توجهی رخ داده است. مهندسان تلاش کرده‌اند لوله‌های مخصوص کربنی را به طرزی هنرمندانه و چشم‌نوازی با صندلی‌ها تلفیق و حس و حال رانندگی در سبک و سیاق فرمول یک را به راننده القا کنند. استون مارتین برای این که به همه ثابت کند خودرویی برگرفته از ایده‌های آینده‌نگر را ساخته، تنها به نام ردبول ریسینگ به عنوان یک شریک شناخته شده اکتفا نکرده و بجز گروه مهندسی ریکاردو از نام کاس وورث به عنوان سازنده موتور قدرتمند والکری بهره کافی برده است. در واقع این نام‌ها هستند که اعتبار محصول جدید استون مارتین را دو چندان می‌کنند و مشتریان با چشمانی بسته و اطمینان خاطر کافی پول‌های نجومی می‌پردازند.

 « والکری» فوق پیشرفته و آیرودینامیک با قیمت ۱۵ میلیارد تومان!

جذاب‌ترین اطلاعات هر خودرو مربوط به شتاب اولیه آن است. والکری خیال همه را راحت کرده چون صفر تا صد را در کمتر از سه ثانیه طی می‌کند. نسبت قدرت به وزن این خودرو یک به یک است و این یعنی اگر چه هنوز مشخصات فنی والکری رسما اعلام نشده، اما وزن آن زیر یک تن خواهد بود. نکته دیگر این که استون مارتین فقط 175 دستگاه از این خودرو می‌سازد که 99 تا 150 دستگاه از آنها خودروهای جاده و پیش ساخته و 25 دستگاه هم از مدل‌های پیست هستند.



نظرات

  • M.mahdi M.mahdi (5 شهریور 1396 ساعت 23:44)

    این ماشین حاصل زحمت ماه ها و سال های استون هست که در رده ی خودش ماشین فوقالعاده ای هست وقتی با یه موتور ۱۲ سیلندر وزن ماشین زیر یه تن باشه یه شاهکاره

  • سید سید (17 مرداد 1396 ساعت 12:34)

    عقل سلینم 15 میلیارد پول و به این نمیده .........

  • Mahdi Mahdi (16 مرداد 1396 ساعت 17:04)

    مثل پراید خودمونه
    ولی یکم اپشناش ازاون کمتره

  • بنده خدا بنده خدا (16 مرداد 1396 ساعت 13:02)

    چه لزومی داره این همه هوووووووووووو