1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. طراحی ظاهری خوب و رانندگی متوسط در کیا اسپورتیج 2018

طراحی ظاهری خوب و رانندگی متوسط در کیا اسپورتیج 2018

28 آبان 1396
  • 0

کیا اسپورتیج یک خودروی محبوب در رده کراس‌اوورهای امروزی است که اینک کیا تصمیم گرفته در نسخه‌های 2018 با فیس‌لیفتی ملایم متحولش کند.

در نگاه اول به این خودروهای قدبلند، متوجه می‌شوید که فیس‌لیفت‌های جدید کمی تحت تاثیر ظاهر پورشه کاین قرار گرفته‌اند. این شباهت شامل نسل جدید پورشه کاین‌ها نمی‌شود و باید به مدل‌های قدیمی‌تر این خودرو اشاره کرد.

 طراحی ظاهری خوب و رانندگی متوسط در کیا اسپورتیج 2018

از طرفی چراغ‌های خودرو فاصله زیادی با مدل‌ کراس‌اوورهای پورشه دارد. به نظر می‌رسد کره‌ای‌ها به مدل چراغ‌های کشیده و باریک خود علاقه بیشتری دارند و همین گزینه اسپورتیج جدید را از استایل همیشگی پورشه جدا می‌کند.

با این توصیفات ظاهر خودرو عجیب‌تر به نظر می‌رسد و می‌توان آن را تقلید مضحکی از پورشه نامید. کابین خودرو نیز کمی تغییر کرده و طراحی آن کم و بیش و دست و پا شکسته به سمت کابین کاین حرکت می‌کند. تمامی این تغییرات به سمت طراحی آلمان‌ها، ظاهر کیا اسپورتیج را جذاب کرده و خودروی کره‌ای‌ها را خوش‌تیپ‌تر نشان می دهد.

از طرفی جای شگفتی نیست که اسپورتیج‌های جدید را خودرویی به مراتب معقول و خوش‌ظاهرتر از توسان هیوندایی بدانیم. این خودرو از نظر فنی و ویژگی‌های دیگر شباهت زیادی به اسپورتیج دارد با این وجود کیا انتظار دارد با این فیس‌لیفت پورشه‌ای، فروشش در جهان را نسبت به محصول رقیب کارخانه خواهر افزایش دهد.

رانندگی پشت فرمان تا حدی کند بودن خودرو را اثبات می کند. اما نمی‌توان هندلینگ خوب خود را در حرکت‌پذیری و امکانات گسترده خودرو، نادید گرفت.

اما این به معنای بد بودن کیا نیست. از این موضوع دور شوید. اسپورتیج‌های جدید بسیار جادارند و برای سرنشینان سختی ایجاد نمی‌کنند. کیا آنقدر از ساخت مدل‌های جدیدش مطمئن است که در برخی از کشورها خدمات فروش 7 ساله را برای مشتریان در نظر گرفته است.



نظرات