1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. سیستم کمک راننده در اپل آسترای جدید

سیستم کمک راننده در اپل آسترای جدید

18 شهریور 1394
  • 0

همین اواخر بود که اوپل اطلاعاتی تازه را از سیستم کمک‌راننده خود افشا کرد؛ سامانه‌ای که آسترای بازطراحی شده به آن مجهز خواهد شد. باهم گذری خواهیم داشت بر جزئیات تازه این سری سیستم‌ها.

در وهله اول، سیستم دوربین جلوی خودرو موسوم به اوپل آی (Opel Eye) از نیروی محاسباتی و برد تشخیصی بیشتری بهره خواهد برد و قابلیت استفاده از داده‌های ناوبری نیز به آن افزوده شده است. به لطف این بهبودها، سیستم هشداردهنده ترافیک عملکرد بهتری از خود نشان خواهد داد. به‌علاوه محدودیت قانونی سرعت در جاده بلافاصله به اطلاع راننده خواهد رسید و این‌گونه در جاده‌های ناآشنا نیز با مشکی مواجه نخواهد شد. علاقه‌مندان آسترای تازه می‌توانند خودروی خود را با آپشن تشخیص فاصله سفارش دهند، همان‌گونه از نامش برمی‌آید این سیستم از دوربین جلویی برای تعیین فاصله آسترا با خودروی جلویی استفاده خواهد کرد. اگر فاصله با خودروی جلویی در حدی مطمئن و قانونی حفظ شده باشد، خودرو با علامتی سبز رنگ راننده را مطلع می‌کند. اگر غیر از این شد و پیش از اندازه به ماشین جلویی نزدیک شدید، سیستمی هشداردهنده فعال شده و آن علامت به کهربایی تغییر رنگ خواهد داد.

مضاف بر این‌ها، سامانهٔ هشدار خروج از خطوط قابلیتی بانام دستیار حفظ خط را به خدمت گرفته تا در صورت انحراف از خطوط ناخواسته توسط راننده، کنترل فرمان را به دست گرفته و خودرو را به مسیر خود برگرداند. بد نیست بدانید که این سامانه بین سرعت‌های ۶۰ تا ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت آماده است تا از وقوع تصادفات جلوگیری کند.

حال که سخن از امنیت شد، حیف است بی‌صدا از کنار این مورد بگذریم. اگر همیشه نگران برخورد با خودروی جلویی هستید، اوپل نگرانی شمارا درک کرده و با نصب سامانه‌ای بانام هشدار برخورد از جلو سعی در یاری شما داشته است. اما هنوز تمام نشده، در صورتی که گوشش راننده به هشدارهای خودروی بی‌نوا بدهکار نباشد، خود آسترا دست‌به‌کار شده و پدال ترمز را می‌فشارد.

هرگاه سخنی از امنیت به زبان می‌آوریم، ناخودآگاه به فکر ماشین‌های داخلی می‌افتیم. امیدواریم خودرو (!) سازان داخلی نیز بیشتر به فکر امنیت هم‌وطنان خود باشند.

 سیستم کمک راننده در اپل آسترای جدید

 سیستم کمک راننده در اپل آسترای جدید

 سیستم کمک راننده در اپل آسترای جدید

 سیستم کمک راننده در اپل آسترای جدید

 سیستم کمک راننده در اپل آسترای جدید

 سیستم کمک راننده در اپل آسترای جدید

منبع پدال


نظرات