1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. داج چلنجر موپار با سیستم 4 چرخ محرک AWD

داج چلنجر موپار با سیستم 4 چرخ محرک AWD

16 آبان 1394
  • 0

شاید داج چلنجر با موتور ۵/۷ لیتری همی واقعاً یک خودروی دوست‌داشتنی باشد، ولی رانندگی با آن در زمستان، چیزی شبیه به هدایت یک بالون در آب و هوای طوفانی است. امّا جای نگرانی نیست؛ چرا که داج در کانسپت چلنجر GT AWD چیزی دارد که می‌توان نیاز شما را در این شرایط برطرف کند.

کانسپت چلنجر GT AWD که برای ارائه در نمایشگاه SEMA 2015 برنامه‌ریزی شده، بر اساس استخوان‌بندی چلنجر با موتور ۵/۷ لیتری همی V-8 ساخته شده از پکیج جدید عملکردی «اسکت پک 3» بهره می‌برد. در این پکیج، سرسیلندر‌های با پورت CNC پرفورمنس و مانیفولد‌ها و کاتالیست‌های با جریان بالای موپار، یک مجموعه درزگیر، مانیفولدهای اگزوز، آداپتور اگزوز و البته، دو نشان "Scat Pack" به چلنجر اضافه می‌شود. با استفاده از کیت اسکت‌پک 3، موتور ۵/۷ لیتری می‌تواند خروجی خود را به میزان ۷۵ اسب‌بخار و ۶۰ نیوتن‌متر افزایش دهد و قدرت کلی ۴۴۷ اسب‌بخار و گشتاور حداکثر ۶۱۵/۵ نیوتن‌متر داشته باشد. این در حالی است که گارانتی کارخانه، هنوز هم در جای خود برقرار خواهد بود.

هرچند داج چیز زیادی راجع به سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک نگفته است. با این حال، به احتمال زیاد از نسخه‌ای مشابه از سیستم‌های به کار رفته در مدل‌های پلتفرم مشترکی مانند کرایسلر AWD و کرایسلر 300 AWD استفاده خواهد شد. علاوه بر فرستاده شدن قدرت به چرخ‌های جلو در چلنجر GT AWD، این کانسپت از یک نمونه اولیه سیستم تعلیق موپار نیز بهره‌مند شده که ارتقاع خودرو را پایین می‌آورد و گفته می‌شود که با استفاده از مهاربندی استرات-تاور ساخت موپار، هندلینگ بهتری را فراهم می‌کند.

در زمینه تزئینات، موپات با یک طرح سه‌رنگ خاکستری (Destroyer Grey) و مشکی در بدنه همراه با الگوهای نارنجی (Header Orange) برای قاب آینه‌ها، جلوپنجره و چراغ‌های، به سراغ ظاهر چلنجر رفته است. یک نوار خاکستری با حاشیه‌های نارنجی نیز به صورت سرتاسری بر روی بدنه خودنمایی می‌کند. همچنین کیت بدنه مفهومی عریض موپار با گل‌گیرهای قابل‌توجه بروی چرخ‌های ۲۰ اینچی، در جلو به اندازه ۲۵۴ میلی‌متر و در عقب به میزان ۲۷۹ میلی‌متر بر عرض چلنجر افزوده است. کاپ وسط رینگ‌ها، قطعاتی متعلق به موپار هستند برای هماهنگی با بدنه و چرخ‌ها رنگ‌آمیزی شده‌اند. اسپلتر چانه‌ای و اسپویلر عقب نیز جزئی از کیت بدنه مفهومی هستند. در همین حال، لوله‌های خروجی اگزوز، درپوش باک و نشان درب صندوق عقب، از مواردی هستند که در کاتالوگ موپار دیده می‌شوند.

رنگ نارنجی (Header Orange) در داخل کابین نیز با دوخت صندلی‌های چرمی، کنسول وسط، روکش دسته دنده و پنل درها، خود را نشان می‌دهد. یک غربیک فرمان با قسمت پایین نسبتاً تخت و یک کف‌پوش صندوق عقب، از دیگر مواردی هستند که در کانسپت چلنجر GT AWD استفاده شده‌اند.

با اینکه هنوز خبر خاصی مبنی بر راهیابی این چلنجر AWD به مرحله تولید نیست، ولی به نظر می‌رسد که بازار زیادی برای چنین نسخه‌ای از چلنجر وجود داشته باشد. می‌توان تصور کرد که رانندگی با صدای موتور همی V-8 و با چرخ‌های زمستانی بر روی کناره‌های یک دریاچه یخ‌زده، چه شرایطی خواهد داشت.

 داج چلنجر موپار با سیستم 4 چرخ محرک AWD

منبع پدال


نظرات