1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. داج چلنجر 2018، قوچ رام نشدنی

داج چلنجر 2018، قوچ رام نشدنی

24 خرداد 1394
  • 1

 داج چلنجر 2018، قوچ رام نشدنی

داج چلنجر به عنوان یکی از اضلاع مثلث ماسل کارهای اصیل آمریکایی، همانند فورد موستانگ و شورولت کامارو، نیاز به به‌روزرسانی ظاهری و تجدید نظر در طراحی دارد. در حالی که سال گذشته، موستانگ کاملاً به‌روز شد و امسال نیز از کاماروی جدید رونمایی شد، این چلنجر است که باید چند سال دیگر هم با همین بدنه سر کند.

کوپه تنومند داج، در سال 2008 با الهام از مدل‌های قدیمی مخصوصاً جد آن در سال 1970، طراحی شده بود. با این حال طرح اولیه آن کمی بیش از حد سنگین و متکی به گذشته به نظر می‌رسید. در به‌روزرسانی اول در سال 2015 تا حدود زیادی این نواقص را برطرف کرد و تغییرات نامحسوس آن باعث ایجاد نگاهی مدرن‌تر در عین حفظ ظاهر کلاسیک آن شد.

از سویی معرفی مدل‌های SRT و مدل خارق‌العاده هلکت، باعث شد تا چلنجر دوباره سری در میان سرها بلند کند و باعث شگفتی همگان شود. این بازی رو به جلو همچنان ادامه خواهد داشت و سال 2018، نسل جدید این خودروی کوپه با الهام از مدل‌های قدیمی و با لحاظ جلوه‌های مدرن بیشتر در آن رونمایی خواهد شد.

تغییرات عمده در این خودرو در گلگیرها و چراغ‌های جلو و جلوپنجره مشبک آن پیش‌بینی می‌شود. سپرها نیز تغییر کرده و با شباهت به مدل سدان چارجر کنونی با لبه‌ای رو به بالا به سمت جلوپنجره کشیده می‌شوند. درون چراغ‌ها نیز حلقه‌های LED برای ایجاد هاله‌ای ترسناک و خشن در نظر گرفته می‌شوند. نمای جانبی نیز با خطوط برجسته و عضلانی همراه شده و تصویری مردانه و چهارشانه بدان می‌بخشد. بیشتر این تغییرات همراه با بهبود آئرودینامیک بوده و باعث افزایش سرعت نهایی خودرو در کنار کاهش سروصدا و مصرف سوخت می‌شوند.

از سویی نسل جدید چلنجر روی پلتفرم جدیدی که با خودروهای کوپه اسپرت آلفا رومئو مشترک خواهد بود ساخته می‌شود. چنین اتفاقی باعث می‌شود این خودرو نسبت به رقبای آمریکایی خود، اندازه کوچک‌تر و البته وزن بسیار کمتر و دینامیک بهتری داشته باشد.

قدرت پیشرانه 3.8 لیتری 6 سیلندر پنتااستار یا 8 سیلندر هِمی یا مدل 707 اسب بخاری هلکت، نیرو بخش این خودرو خواهند بود. هرچند مشخص نیست که آیا همانند کامارو و موستانگ، برای این خودرو هم نسخه چهار سیلندر در نظر گرفته می‌شود یا خیر.

برای انتقال نیرو به چرخهای عقب و دود کردن تایرها، از یک گیربکس بهینه شده 8 سرعته خودکار استفاده می‌شود.

با این وجود باید منتظر ماند تا رقابت ماسل کارها را در راند آخر تماشا کرد.

منبع پدال


نظرات

  • اسکالید اسکالید (25 خرداد 1394 ساعت 15:46)

    چه هیبتی
    بیگ لایک