1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. داچیا لوگان MCV استپ‌وی را بشناسید

داچیا لوگان MCV استپ‌وی را بشناسید

12 فروردین 1396
  • 0

خانوادهٔ خودروهای استپ‌وی داچیا تاکنون شامل مدل‌های ساندرو استپ‌وی، لاجی استپ‌وی و داکر استپ‌وی می‌شد اما حالا عضو چهارمی به این خانواده اضافه شده است و آن لوگان MCV استپ‌وی است. این خودرو که به دیگر محصولات سری استپ‌وی داچیا خواهد پیوست، از ویژگی‌هایی مشابه آن‌ها برخوردار است. لوگان MCV استپ‌وی از همان ظاهر نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ لوگان سود می‌برد درحالی‌که دو رنگ جدید آبی Azurite و قهوه‌ای Vison به همراه رینگ‌های جدید 16 اینچی برای آن ارائه شده است.

 داچیا لوگان MCV استپ‌وی معرفی شد

 داچیا لوگان MCV استپ‌وی معرفی شد

اما علاوه بر این‌ها، لوگان MCV به مشخصه‌های اصلی خودروهای استپ‌وی داچیا یعنی پوشش‌های پلاستیکی زیرین و اطراف گلگیرها، ریل‌های روی سقف و محافظ فلزی زیر سپرها هم مجهز شده است درحالی‌که از جلوپنجره‌ای مشابه داستر در آن استفاده شده و ارتفاع خودرو از سطح زمین نیز به میزان 5 سانتیمتر افزایش پیدا کرده است. فضای داخلی این ماشین نیز هرچند با نسخهٔ معمولی لوگان استپ‌وی یکسان است اما همان سبک دیگر اعضای خانوادهٔ استپ‌وی را دنبال کرده و هنوز هم بسیار جادار است به‌گونه‌ای که حجم صندوق بار آن 573 لیتر بوده که گفته می‌شود در کلاس خود بسیار بزرگ است.

 داچیا لوگان MCV استپ‌وی معرفی شد

 داچیا لوگان MCV استپ‌وی معرفی شد

 داچیا لوگان MCV استپ‌وی معرفی شد

این کراس استیشن صرفاً در بالاترین تیپ لوگان یعنی تیپ Laureate عرضه خواهد شد و بنابراین تجهیزاتی چون ناوبری ماهواره‌ای، سنسور پارک عقب، تهویه مطبوع و ترمز کمک به شروع حرکت در سراشیبی‌ها به‌صورت استاندارد برای آن ارائه می‌شود. همچنین تودوزی چرمی، دوربین پارک عقب و پکیج ارتفاع قابل تنظیم نیز به‌عنوان یک آپشن برای MCV استپ‌وی قابل سفارش هستند.

 داچیا لوگان MCV استپ‌وی معرفی شد

 داچیا لوگان MCV استپ‌وی معرفی شد

لوگان MCV استپ‌وی در ابتدا با پیشرانهٔ TCe 90 بنزینی به همراه یک واحد dCi 90 دیزل عرضه خواهد شد. هردوی این موتورها همان‌طور که از نامشان مشخص است 90 اسب بخار قدرت دارند درحالی‌که برای انتقال نیروی موتور بنزینی دو گیربکس پنج سرعتهٔ دستی و پنج سرعتهٔ اتوماتیک ارائه می‌شود درحالی‌که پیشرانهٔ دیزلی فقط با گیربکس پنج سرعتهٔ دستی عرضه می‌گردد. بعداً نسخه‌های LPG این خودرو نیز در برخی از بازارها عرضه خواهد شد.

 داچیا لوگان MCV استپ‌وی معرفی شد

لوگان MCV استپ‌وی به‌زودی در نمایشگاه ژنو که در تاریخ 7 مارس (17 اسفند) برگزار می‌گردد برای اولین بار به نمایش عمومی درخواهد آمد درحالی‌که داچیا علاوه بر این، نسخه‌های تولید محدودی از دیگر مدل‌های استپ‌وی و همین‌طور کراس‌اوور داستر را هم برای نمایشگاه ژنو آماده کرده است. همچنین این شرکت رومانیایی نسخه‌های بروز شدهٔ داکر و لاجی را هم به ژنو خواهد آورد که هر دو به جلوپنجرهٔ جدید، رینگ‌های جدید و تعدادی به‌روزرسانی‌های داخلی مجهز شده‌اند.

 داچیا لوگان MCV استپ‌وی معرفی شد

منبع:پدال



نظرات