1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. آیا GM میخواهد کوروت را الکتریکی کند؟

آیا GM میخواهد کوروت را الکتریکی کند؟

3 دی 1394
  • 0

یک عکاس کنجکاو در هنگام مراقبت از رفت‌و‌آمدهای اداره ثبت اختراعات و نشان‌های تجاری ایالات متحده، به چیز جالبی برخورد کرده است؛ یک نشان تجاری با کلمات "Corvette E-Ray" که توسط جنرال‌موتورز ثبت شده است. این موضوع همگان را کنجکاو می‌کند که واقعاً شورولت چه خیالی در سر دارد. اینکه ممکن است در نمایشگاه اتومبیل دیترویت شاهد یک کانپست «وته» الکتریکی یا کوروت هیبرید باشیم.

مسلماً E در عنوان "E-Ray" به الکتریسیته برمی‌گردد و نه هیچ‌چیز دیگری که با E شروع شود. ولی در عین حال، یک نسخه هیبرید از مدل کنونی C7 و یا یک مدل تولیدی تمام‌الکتریکی از کوروت، در حال حاضر کاملاً غیرمحتمل به نظر می‌رسد. ولی یک کانسپت الکتریکی از کوروت، چیزی است که چندان دور از ذهن نیست. با توجه به نمایش سرعتی که مدل‌های تسلا از خود ارائه کرده‌اند و همین‌طور آماده‌سازی سدان‌های اسپورت رقیب تسلا توسط کمپانی‌هایی مانند پورشه، ایده یک خودروی اسپورت الکتریکی دو سرنشینه نمی‌تواند چندان عجیب و غریب باشد. در واقع، همین حالا هم یک تسلا رودستر موجود است.

بنابراین، احتمالاً این مدل ابتدا به صورت یک کانسپت نمایش داده خواهد شد و شاید در آینده، شاهد یک مدل تولیدی کوروت E-Ray باشیم. این مدل، ممکن است به صورت الکتریکی یا یک هیبرید با عملکرد بالا ارائه شود.

کسی چه می‌داند؟ شاید طبیعت همین‌ حالا هم یک الگوی مناسب در این زمینه فراهم کرده است؛ پرتوماهی برقی (Electric Ray) گونه‌ای است که در آب‌ها زندگی می‌کند. البته از آن آبزیانی نیست که درخشش زیادی در برنامه‌های مستند داشته باشد، ولی یک نمونه واقعی از جاندارانی است که می‌توانند از خود برق ساطع کنند. جریان الکتریکی تخلیه شونده از این جانداران تا ۲۲۰ ولت نیز می‌رسد؛ یعنی برق کافی برای تأمین جریان یک پریز خانگی.

 آیا GM میخواهد کوروت را الکتریکی کند؟

 آیا GM میخواهد کوروت را الکتریکی کند؟

 آیا GM میخواهد کوروت را الکتریکی کند؟

منبع پدال


نظرات