1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. تیونینگ کوروت نسل 7 توسط کالاوی

تیونینگ کوروت نسل 7 توسط کالاوی

19 مهر 1394
  • 0

کالاوی با ارائه یک کیت زیبا و مسابقه‌ای از جنس فیبرکربن و لقب دادن اسلج‌همر (sledgehammer) به نسل هفتم شورولت کوروت، هیولایی تمام و کمال از قدرتمندترین محصول شورولت ساخته که شنیدن اطلاعات و مشخصات آن خالی از لطف نیست. ناگفته پیداست که این کیت کوروت را به یک مدل کاملاً مسابقه‌ای تبدیل کرده و به چهره خشن کوروت نمایی کاملاً مسابقه‌ای بخشیده است.

کالاوی که با مشارکت لینگرتن (Leingarten) آلمان و بر اساس قوانین FIA یا فدراسیون جهانی اتومبیلرانی پس از دو سال کار تحقیقاتی فشرده و برنامه‌ریزی جامع و مداوم این مدل را طراحی نموده، درحالی که از سال 1990 خودروهای GT مسابقه‌ای بسیاری از این دست را طراحی و تولید نموده و در این زمینه از تجربه و تخصص بالایی برخوردار است. با این تدارک عالی مسابقات FIA GT3 به خوبی آماده پذیرایی از کوروت C7 GT3-R است.

طرح این خودروی مسابقه‌ای را طراح مشهور کانادایی پل دوشمن به‌گونه‌ای رسم نموده که در نگاه اول بیننده احساس می‌کند کوروت میلیون‌ها اسب بخار قدرت دارد! بااین‌حال کوروت حاضر از همان موتور 6.2 لیتری و هشت سیلندری سود می‌برد که جنرال موتورز برایش تدارک دیده و 600 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. البته یک جعبه‌دنده سکانسی 6 دنده و X-Trac نیز که به پدال‌های تعویض دنده در کنار فرمان مجهز است کار انتقال نیرو به چرخ‌های کوروت را برعهده دارد. چرخ‌ها بزرگ و مهیب شده‌اند و برای پوشاندن آنها از گلگیرهای برجسته و رینگ‌های مسابقه‌ای استفاده شده‌است. چنان که گفته شد این مدل با آخرین قوانین فدراسیون جهانی اتومبیلرانی تطبیق داده شده است.

از زمانی تیونر مشهور امریکایی "کالاوی" به دستکاری و تغییر ماهیت کوروت اقدام کرد و 2 مدل مشهور اسلج‌همر 1988 و 1998 را براساس کوروت نسل چهارم و پنجم یا C4 و C5 تولید نمود زمان زیادی می‌گذرد. اسلج‌همری که براساس نسل چهارم کوروت (1984-1996) ساخته شد امروزه چیزی حدود 750 هزار دلار تا 1 میلیون دلار قیمت دارد و با قدرت فوق‌العاده 898 اسب بخار و تورک 772 پاوندفوت، همچنان برای هر رقیبی خطرناک است. این مدل اسلج همر توانست به‌مدد یک جعبه‌دنده شش سرعته با ثبت رکورد سرعت 408 کیلومتر در ساعت، تا سالها رکورد بالاترین سرعت را برای یک خودروی خیابانی حفظ کند. اسلج‌همر مذکور این رکورد را با حضور در مرکز تحقیقات حمل‌ونقل در اوهایو امریکا به ثبت رساند و جاودانه شد. کالاوی با استفاده از موتور این مدل بعدها خودروی مشهور "باوتی"(BOWTIE) را ساخت که این خودرو به یکی از قهرمانان عمده مسابقات ناسکار بدل شد.

مدل دیگری که کالاوی آن را آماده نمود و لقب اسلج همر را بدان داد نسل پنجم کوروت بود که در فاصله سالهای 1997 تا 2004 تولید شد. چیزی قریب به 12 سال پیش. در آن دوران کالاوی با ساخت مدل اسلج‌همر کاری بی‌سابقه انجام داد و روح وحشی سرخ‌پوستان کلرادو را در پیکره بی‌نقص کوروت نسل پنجم دمید و هیولایی ساخت که تنها کارش جان گرفتن از رقبا در مسابقات رانندگی و جاده‌های سرعت بود. کوروت که در آن نسل و به صورت استاندارد خودرویی قدرتمند بود، در مدل پایه با استفاده از پیشرانه نوین و کوچک شده LS1 که موتوری 8 سیلندر و 4 لیتری بود، قدرتی معادل 345 اسب بخار و 470 نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کرد.

کالاوی این مدل را برای مسابقات جهانی سرعت که در آن سریع‌ترین خودروهای GT جهان در سال 2016 حضور دارند آماده می‌کند.

 تیونینگ کوروت نسل 7 توسط کالاوی

 تیونینگ کوروت نسل 7 توسط کالاوی

 تیونینگ کوروت نسل 7 توسط کالاوی

 تیونینگ کوروت نسل 7 توسط کالاوی

 تیونینگ کوروت نسل 7 توسط کالاوی

 تیونینگ کوروت نسل 7 توسط کالاوی

 تیونینگ کوروت نسل 7 توسط کالاوی

 تیونینگ کوروت نسل 7 توسط کالاوی

 تیونینگ کوروت نسل 7 توسط کالاوی

 تیونینگ کوروت نسل 7 توسط کالاوی

 تیونینگ کوروت نسل 7 توسط کالاوی

منبع پدال


نظرات