1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. دانگل کانکت اتو سامسونگ برای خودروها

دانگل کانکت اتو سامسونگ برای خودروها

9 اسفند 1394
  • 0

دانگل «اسنپ‌شات» از شرکت بیمه «پروگرسیو اینشورنس» در امریکا، یکی از اولین تلاش‌های صنعت بیمه برای مراقبت ۲۴ ساعت از وسایل نقلیه در عصر اینترنت بوده است. اکنون سامسونگ نیز با «کانکت‌اتو» در این زمینه وارد شده است. کانکت‌اتو شبیه به دانگلی است که در OBD II CANbus استفاده شده و از سال ۱۹۹۶ در تمام نقاط ایالات متحده اجباری شده است. این دانگل برای پایش عملکرد راننده و خودرو به کار گرفته می‌شود.

در حالی که تمام شرکت‌های بیمه به سراغ استفاده از «اسنپ‌شات» نرفته‌اند، برخی ناگزیر از آن بهره خواهند گرفت. برای برخی از مشتریان، پرداخت هزینه‌ها بر اساس داده‌های رانندگی ویژه هر شخص، منطقی به نظر می‌رسد. مسلماً کسی که فقط ۱۰ هزار کیلومتر در سال رانندگی می‌کند، دوست ندارد هزینه بیمه ۱۶ هزار کیلومتر در سال را بپردازد. یا حتی ممکن است که یک راننده هیچ‌گاه در ساعات شلوغی ترافیک رانندگی نکند و محدودیت‌های سرعت را رعایت کند. البته این را هم باید درنظر بگیرید که شرکت‌های بیمه‌ای که از سرویس «کانکت‌اتو» استفاده می‌کنند، احتمالاً داده‌های شما را به شرکت‌های بازاریابی خواهند فروخت.

این در حالی است که همه شرکت‌های بیمه قرار نیست که بر اساس رفتار رانندگی هر فرد، یک تخفیف ویژه درنظر بگیرند. ولی این وسیله دارای یک سری ویژگی‌های دیگر است که می‌توانند مفید واقع شوند. صاحبان کسب‌وکار می‌توانند با دریافت اتوماتیک ایمیل‌ها از جزئیات محل خودروهایش شرکت‌شان، می‌توان آرامش فکری بهتری در اختیار داشته باشند. پدر و مادرها نیز و مخصوصاً آنهایی که فرزند نوجوان دارند و نگران محدودیت‌های سرعت هستند، چنین وضعیتی دارند.

امّا قابلیت مفید دیگر کانکت‌اتو در آموزش رانندگی به شیوه‌ای اقتصادی‌تر است. شما با این دانگل، راه کمتر فشردن پدال گاز را پیدا می کنید. اگر خودروی شما «گم» شد، یک برنامه موسوم به "Find My Car" در دسترس شماست که می‌توانند از طریق GPS مکان آن را پیدا کند. همچنین این دانگل از حقیقت‌داشتن چراغ «بررسی موتور» به شما خبر می‌دهد. در نهایت، به ویژگی نقطه اتصال وای‌فای این دانگل می‌رسیم که شاید مهم‌تر از امکانات دیگر باشد. کانکت‌اتو می‌تواند از طریق شبکه AT&T برای سرنشینان اینترنت فراهم کند؛ ویژگی‌ای که می‌تواند برای مالکان خودروهای قدیمی‌تر بسیار ارزشمند باشد.

در حالی که این دانگل در ۳ ماهه دوم سال جاری میلادی روانه بازار می‌شود، ولی قیمت کانکت‌اتو و هزینه ماهانه شبکه آن هنوز مشخص نشده است.

 دانگل کانکت اتو سامسونگ برای خودروها

 دانگل کانکت اتو سامسونگ برای خودروها

منبع پدال


نظرات