1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. اینفینیتی Q60 کوپهٔ لوکس و جدید نیسان

اینفینیتی Q60 کوپهٔ لوکس و جدید نیسان

26 آذر 1393
  • 2

نیسان، اولین تصویر تیزر از زیر مجموعهٔ لوکس خود اینفینیتی Q60 مفهومی، که قرار است در نمایشگاه دیترویت در ماه ژانویه پرده‌برداری شود را منتشر کرده است. البته در این مرحله اینفینیتی اجازه نمی‌دهد اطلاعاتی از این خودرو فاش شود ولی کلیّاتی در مورد آن را بازگو کرده است.

Mercedes C300 BlueTEC Hybrid vs Lexus IS 300h

خطوط بسیار برجسته و زیبایی بر روی بدنهٔ خودرو نقش بسته است که تا حدودی یادآور اینفینیتی Q80 مفهومی می‌باشد. حتی از تصویر سایه‌روشن منتشر شده توسط اینفینیتی، کاملاً واضح است که بسیاری از نشانه‌های دیگر ظاهری، الهام گرفته از مدل مفهومی Q80 است. خطوط تیز در سراسر بدنه کشیده شده است و چرخ‌های بزرگ در انتهای چهارسوی بدنه قرار گرفته‌اند.

 Mercedes C300 BlueTEC Hybrid vs Lexus IS 300h

ستون C خودرو که به صورت پیچ‌خورده می‌باشد، بسیار هیجانی‌تر از نسخه‌های دیگر اینفینیتی درآمده و سقفی منحصربه‌فرد دارد که تا انتهای درب صندوق عقب با حالتی خاص، کشیده شده است. صفات بصری معمول که در این کانسپت می‌توان حدس زد، شامل یک جلوپنجرهٔ پیچ‌خورده و زاویه‌دار است و دریچه‌های کناری خودرو که یادآور GT-R می‌باشد، با شکل منحنی و قوس‌دار، درب‌ها را تا چرخ‌های عقب فرم داده است.

 Mercedes C300 BlueTEC Hybrid vs Lexus IS 300h

پلت فرم این خودرو بر اساس سدان Q50 است و به احتمال زیاد این خودروی لوکس و هیجانی، جایگزین کوپه فعلی، یعنی G35 خواهد شد. در مورد مشخصات فنی، همان‌طور که گفته شد، هنوز مشخص نیست که زیر پوست Q60 مفهومی چه پیشرانه‌ای نهفته است، اما جای تعجب ندارد که احتمال دهیم Q60، هیبریدی بوده و یک نسخهٔ مشتق شده از پیشرانه GT-R با ویژگی‌های هیبریدی ارائه شود.

منبع پدال


نظرات

  • اسکالید اسکالید (2 دی 1393 ساعت 18:43)

    چرا اینفینیتی وارد نمیشه؟!!!

  • محمدماجد محمدماجد (26 آذر 1393 ساعت 18:05)

    ماشیناش روز به روز اخمو تر میشن