1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. شکایات مردم از وارد کننده هیوندا

شکایات مردم از وارد کننده هیوندا

4 شهریور 1394
  • 1

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: شکایت‌های وسیع و گلایه‌های مردم از شرکت هیوندای به این کمیسیون منتقل و اعضا بحث‌های لازم برای حل مشکل را مطرح کردند.

داریوش اسماعیلی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، به تشریح جزئیات جلسه امروز این کمیسیون پرداخت و اظهار داشت: این جلسه با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل ایران خودرو برگزار شد.

وی افزود: میهمانان این کمیسیون گزارشی در ارتباط با صنعت خودرو ارائه دادند، همچنین نمایندگان سوالاتی در این خصوص مطرح کردند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به محور مورد بحث این کمیسیون اشاره و تصریح کرد: در جلسه برنامه توسعه‌ای خودرو همچنین برنامه‌ای که این صنعت در آینده دارد ارائه شد و مسائل و مشکلات این حوزه مورد بحث و بررسی قرار گرفت؛ بحث جدی‌ که بین نمایندگان مطرح شد این بود که تولید کنندگان فکری به حال کیفیت خودرو بکنند.

اسماعیلی همچنین خاطر نشان کرد: در رابطه با بحث واردکنندگان خودرو نیز صحبت شد چرا که شکایت‌هایی از سوی مردم به این کمیسیون مبنی بر عدم عمل به تعهد برخی وارد کنندگان خودرو مانند شرکت هیوندای منتقل شده است.

وی در بیان جزئیات این شکایت‌ها یادآور شد: برخی شرکت‌های خصوصی وجود دارند که کار آنها وارد کردن خودروی خصوصی است و مردم در آن‌جا ثبت‌نام کرده و پولی را در اختبار آن‌ها قرار می‌دهند.

«در این رابطه شکایت‌های بسیاری نسبت به برخی از این شرکت‌ها صورت گرفت که به‌طور مشخص از شرکت هیوندای(مجموعه آسان موتور) از سوی مردم به کمیسیون صنایع منتقل شده است.»

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: شکایت‌ها مبنی بر این بود که این شرکت‌ها از مردم پول زیادی اخذ کرده و خودوریی که قرار بوده در آذر یا دی ماه تحویل مردم داده شود هنوز تحویل داده نشده و از طرفی پرداخت و عودت هزینه آنها که باید در عرض یک‌ماه صورت گیرد ماه‌ها طول می‌کشد.

اسماعیلی ادامه داد: با وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاون صنعتی ایشان در این خصوص بحث جدی صورت گرفت و مقرر شد وزیر، مدیران مربوطه را دعوت کرده تا مشکل به صورت اساسی مورد بررسی و حل قرار گیرد.

وی در پایان با تاکید بر اینکه باید فکری به حال کیفیت‌ و قطعه‌سازی مطلوب خودروهای داخلی کرد،‌ گفت: همچنین پیرامون روابطی که پس از تحریم‌ها خودروسازان داخلی با خارجی باید داشته باشند بحث شد که اگر قرار است خودروسازان در داخل کشور سرمایه‌گذارای داشته باشند با انتقال تکنولوژی و دانش‌فنی به باشد نه اینکه صرفاً‌ تولیدکننده معمولی به روال قدیم باشند.



نظرات

  • علی123456 علی123456 (5 شهریور 1394 ساعت 05:37)

    تا وقتی نظارت دقیق بر اجرای استادنداردها و کنترل کیفیت عملی در خطوط تولید خودروسازان داخلی انجام نشه کیفیت خودروی ایرانی بهتر نمیشه!