1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. نخستین خودروی کامپکت برقی در جهان ؛ هیوندای کنا 2018

نخستین خودروی کامپکت برقی در جهان ؛ هیوندای کنا 2018

25 بهمن 1396
  • 0

خودروی برقی هیوندای کنا (Cona) قرار است پس از رونمایی در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۸ در معرض دید بازدیدکنندگان قرار بگیرد.

 نخستین خودروی کامپکت برقی در جهان ؛ هیوندای کنا 2018

بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.

افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک موجب شده است شرکتهای خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

 نخستین خودروی کامپکت برقی در جهان ؛ هیوندای کنا 2018

حالا شرکت خودروسازی هیوندای موتورز کره جنوبی تصمیم گرفته است که نخستین کراس اوور کامپکت برقی در جهان را در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۸ که قرار است از هشتم تا هجدهم ماه مارس سال جاری میلادی برگزار شود، در معرض دید عموم و بازدیدکنندگان قرار بدهد.

زمانی که شرکت تسلا موتورز آمریکا از برنامه های جاه طلبانه و بلندپروازانه خود برای تولید انبوه خودروهای برقی و الکتریکی سختن می گفت، کمتر خودروسازی بود که حرفهایش را جدی بگیرد و هنوز هم خودروساز های کوچک و بزرگ بسیاری در جهان هستند که همچنان بر این باورند که خودروهای برقی و الکتریکی نمی‌توانند جایگزین خودروهای بنزینی و دیزلی شوند. اما اندکی زمانی پس از معرفی خودروهای برقی تسلا مدل اس، به نظر می رسد صنعت خودروسازی دچار تغییر و تحولات و دگوگونی‌های مثبت و سازنده‌ای شد. بدین ترتیب، هم اکنون شاهد آن هستیم که خودروهای کامپکت، شاسی بلند، کوچک و بزرگ متعددی معرفی و تولید می شوند که هرکدام از قابلیت های جدیدی برخوردارند.

 نخستین خودروی کامپکت برقی در جهان ؛ هیوندای کنا 2018

نمایشگاههای بین‌المللی خودرو که در هر ساله در شهرها و کشورهای مختلفی در جهان برگزار می شود، فرصت بسیار خوب و مناسبی را برای خودروسازان و علاقمندان به خودرو ایجاد می کند تا از محصولات جدید و مفهومی خود رونمایی کنند تا از میزان استقبال از آنها و درصد موفقیت محصولاتشان در بازار آگاهی یابند.

حالا به نظر می رسدکه مدیران هیوندای موتورز موتورز زودتر از رقیبان خود همچون تسلا وارد عمل شده اند چراکه اعلام کرده اند می خواهند به زودی نسخه برقی و الکتریکی کراس اوور خودروی کنا (Kona) را به بازار عرضه کنند.

 نخستین خودروی کامپکت برقی در جهان ؛ هیوندای کنا 2018

برخلاف شرکت های دیگری که زمان عرضه خودروهای برقی خود را از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۵ میلادی اعلام کرده اند، هیوندای پیش دستی کرده و می خواهد نخستین خودروی کامپکت کراس اوور برقی در جهان را به نام خود رقم بزند و عرضه آن را از تابستان سال اری ۲۰۱۸ میلادی آغاز کند. البته این وعده تاکنون برای عرضه در بازار اروپا داده شده است چراکه به نظر می رسد کشورهای اروپایی عجله بیشتری برای استفاده از خودروهای برقی از خود نشان داده اند و شهروندان اروپایی نیز از خودروهای پاک و دوستدار محیط زیست استقبال بیشتری کرده اند.

قرار است نسخه برقی هیوندای کنا تحت عنوان Hyundai Kona Electric در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۸ به نمایش گذاشته شود. این خودرو قادر است مسافت حدود ۴۷۰ کیلومتر را بپیماید.

بنابراین علاقمندان به این خودروی کامپکت برقی کره ای باید تا زمان برگزاری و آغاز بکار نمایشگاه خودروی ژنو که چیز زیادی تا شروع آن باقی نمانده است، به انتظار بنشینند و از جزئیات بیشتر و دقیق‌تر آن مطلع شوند.

منبع ایسنا


نظرات