1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. 5 ایراد شایع خودروهای چینی

5 ایراد شایع خودروهای چینی

4 خرداد 1394
  • 9

در سال های اخیر پیرامون خودروهای چینی موجود در بازار حواشی زیادی مطرح بوده است اما در پی افزایش شدید نرخ ارز و کاهش کیفیت خودروهای تولید داخل در یکی دو سال اخیر،مشتریان نیز ناچارا به خودروهای چینی روی خوش نشان دادند و خواسته و ناخواسته از برخی کاستی ها و نقاط ضعف این خودروها چشم پوشی کردند.با این حال برخی مشکلات در این خودروها وجود دارد که کمتر خریداری از وجود آن ها خبر داشته و بعضا در بلند مدت نیز مشکل ساز می شود.در ادامه این مقاله قصد داریم تا به برخی از مهمترین این موارد بپردازیم.

1- ضعف ایمنی چری QQ

ایمنی مسئله کم اهمیتی نیست و با توجه به آمار بسیار بالای تلفات رانندگی در ایران صادر شدن مجوز تولید یا مونتاژ یک خودرو با شرایط ایمنی نامطلوب بسیار تاسف آور و مایوس کننده به نظر می رسد.تاکنون بارها در مورد ایمنی بسیار ضعیف چری QQ صحبت شده اما کوچکترین تغییری از نظر لغو مجوز تولید یا ایمن سازی آن از طرف شرکت عرضه کننده صورت نگرفته است.شاید تصور کنید که استفاده از این خودرو برای تردد شهری چندان هم خطرناک نیست اما باید گفت با توجه به حضور خودروهایی مانند نیسان وانت در مسیرهای شهری و وجود انواع بزرگ راه ها و اتوبان ها در کلان شهر های کشورمان،حتی استفاده شهری از خودروهای نا ایمن نیز منطقی به نظر نمی رسد و با مخاطرات بسیاری همراه است.

 5 ایراد شایع خودروهای چینی

 5 ایراد شایع خودروهای چینی

 5 ایراد شایع خودروهای چینی

 5 ایراد شایع خودروهای چینی

 5 ایراد شایع خودروهای چینی

 5 ایراد شایع خودروهای چینی

 5 ایراد شایع خودروهای چینی

2- ضعف دیسک و صفحه کلاچ چری فالوین

چری فالوین از یک پیشرانه 1.5 لیتری با قدرت اسمی 115 اسب بخار بهره می برد اما این خودرو به خصوص در نمونه اولیه با مشکل شایع و فراگیر داغ کردن صفحه کلاچ مواجه بود که گریبان بسیاری از مالکین را در طی مسیرهای سربالایی و پر ترافیک می گرفت، به شکل دقیق مشخص نیست که در نمونه فیس لیفت شده این خودرو که هم اکنون عرضه می شود، مشکل ضعف کیفیتی صفحه کلاچ حل و فصل شده است یا خیر.

 5 ایراد شایع خودروهای چینی

 5 ایراد شایع خودروهای چینی

3- زاویه چرخ لیفان X60

لیفان X60 در میان خودروهای چینی موفق در بازار جایگاه مستحکمی دارد،اما پس از بروز برخی مشکلات فنی در لیفان 520 که به تدریج توسط شرکت مونتاژ کننده حل شد و رفع مشکل لیفان 620 با مسئله خنک کاری نامناسب که از ابعاد کوچک رادیاتور ناشی می شد،برگ جدیدی در تاریخچه کوتاه خودروهای لیفان در کشورمان رقم خودرو رقم خورد. لیفان X60 به عنوان سومین مدل این خودروساز با مسائل تازه ای به بازار قدم گذاشت.ضعف مجموعه کلاچ و دیسک صفحه در این مدل نیز محسوس است که به خصوص در گذر از مسیر هایی با شیب مثبت زیاد،می تواند برای مالکین مشکل ساز شود اما ایراد شایع تر لیفان X60 کمبر منفی بسیار چشمگیر بر روی چرخ های عقب است که حتی به چشم افراد غیر فنی نیز به وضوح دیده می شود.ظاهرا این مورد همچون ایراد مربوط به دیسک و صفحه در فراخوان هایی توسط شرکت عرضه کننده رفع می شود اما بازهم نمونه هایی از این خودرو وجود دارند که در اثر این کمبر منفی دچار خوردگی شدید لبه های داخلی تایرهای عقب می شوند.این مسئله در صورت استفاده از تایر عریض و پهن تشدید شده و ممکن است به تماس چرخ با لوله انتقال بنزین منجر شود و شرایط خطرناکی را رقم بزند.از این رو لازم است که مالکین این خودرو نسبت به زاویه چرخ های عقب حساس بوده و با مراجعه به تعمیرگاه و نمایندگی نسبت به تنظیم آن ها اقدام نمایند.

 5 ایراد شایع خودروهای چینی

 5 ایراد شایع خودروهای چینی

4- انحراف به راست جیلی EC7

این مدل از جیلی یکی از ایمن ترین خودروهای نسبتا ارزان قیمت راه یافته به کشورمان در چند سال اخیر محسوب می شود که موفق به کسب چهار ستاره ایمنی از مرکز تست تصادف اروپایی شده است اما برخی نمونه های این خودرو با مشکل عجیبی روبرو هستند که باید آن را به معنای ساده کلمه انحراف به راست در سرعت های بالا توصیف کرد که ظاهرا منجر به حوادثی هم شده است،عجیب است که علیرغم گذشت نزدیک به دوسال از عرضه این خودرو، راهکار جامعی برای رفع این مشکل ارائه نشده است و برخی مالکین که با این مشکل مواجه اند در راستای حل مسئله ناچار به مراجعه به مکانیک های متفرقه شده اند.

 5 ایراد شایع خودروهای چینی

5 – ایراد ترمز JAC J5 اتوماتیک

J5 یکی از زیباترین خودروهای زیر 60 میلیون تومان در بازار کشورمان است.این مدل به لطف طراحی ظاهری خوب و بهره مندی از پیشرانه مهندسی شده توسط میتسوبیشی، فروش بالایی را هم در یکی دوسال اخیر تجربه کرده است اما ایراد عجیبی در سیستم ترمز این خودرو وجود دارد که تا چند ثانیه پس از روشن کردن خودرو در صبحگاه عملکرد مطلوبی را از خود نشان نمی دهد و ظاهرا این مشکل منجر به بروز چند حادثه جزئی نیز شده است،البته شرکت عرضه کننده با انجام فراخوان برای رفع این مشکل دست به کار شده است اما بسیاری مالکین J5 که تاکنون برای انجام فراخوان مراجعه نکرده اند و هنوز با این مسئله دست به گریبان هستند.

 5 ایراد شایع خودروهای چینی

 5 ایراد شایع خودروهای چینی



نظرات

  • رخش جاده رخش جاده (9 خرداد 1394 ساعت 12:46)

    هرکی توی اون ام وی ام 110( چری QQ ) نشست تصادف کرد مچاله میشه !!!!

  • حمیدو حمیدو (8 خرداد 1394 ساعت 00:47)

    "در پی افزایش شدید نرخ ارز و -کاهش کیفیت خودروهای تولید داخل- در یکی دو سال اخیر،مشتریان نیز ناچارا به خودروهای چینی روی خوش نشان دادن"
    دیگه چی بنویسه بدبحت؟؟!! اگه ایرادات شایغ اونارو بنویسه 5 تا نمیشه 5000 تا میشه
    تازه یادش رفت یه ایراد دیگم دارن این MVM ها ورقشون گالوانیزه هم نیست یعنی 100 رجمت به 206 چینی-ایرانی

  • امیرمحمداحمدی امیرمحمداحمدی (6 خرداد 1394 ساعت 21:34)

    به جرات جک جی 5 با کیفیت ترین خودروی کشور محسوب می شه. این خودرو 5 ستاره ایمنی داره و یکی از بالاترین کیفیت های موتور رو داره. نویسنده مقاله بهتره معایب بی شماره خودروهای ایرانی رو بررسی کنه بعد مردم اظهار نظر می کنند پراید و سمند سوارشن یا خودرویی مثل جک رو.

    گالاردو گالاردو (7 خرداد 1394 ساعت 22:07)

    امیر جان جی 5 پنج ستاره از موسسه ایمنی خودرو در چین گرفته و قطعا به اندازه ی یورو ان کاپ معتبر نیست اما در مجموع بین خودروهای چینی جی 5 رتبه بالایی داره.

    فرزاد فرزاد (19 بهمن 1398 ساعت 22:42)

    منتقدمحترم ظاهرا تحقیقاتشون در حد کپی پیست از چندتا سایت وابسته به************ چون سایپا وایرانخودرو هستش...لازم بذکر است چری دبل کیو یاهمون۱۱۰ اتفاقا از معتبرترین های تست ایمنی جهان ۴ستاره گرفته وجالبتر اینکه هنوز تلفات جانی ازین کوچولو درکشور گزارش نشده وانشالا هیچوقت نشود......توروخدا همینجور یه چیز نپرونید،شاید یه بنده خدایی رو حرفها حساب بازکنه برای خریدخودرو.....من خودن پراید دارم ولی قاطعانه عرض میکنم سگ ماشین چینی ها می ارزه به سایپل وغیره داخلی که بی کیفیت ترین لوارم رو مونتاز میکنن

  • پژمان علی پژمان علی (6 خرداد 1394 ساعت 18:44)

    این گزارش خیلی غیر واقعی است. من قبلا پژو پارس داشتم و الان جک جی 5 دارم. هیچکدام از مشکلاتی که در پژو داشتم در جک ندارم . جک جی 5 و حتی جیلی قابل مقایسه با ماشین های مزخرف ایران خودرو و سایپا نیست. بهترین از نظر ایمنی 5 ستاره ایمنی و کیفیت بالای موتور. قضاوت بامردم عزیز مان است که آشغال های ایران خودرو و سایپا رو بخرند یا جک جی 5 رو.

  • آقا محمد خان آقا محمد خان (6 خرداد 1394 ساعت 10:45)

    من الان حدود 7 ماه هست که جک جی 5 دارم هیچ مشکلی تا الان نداشته

    ماشین های ایرانی ایراد ندارن ؟ اگر شما ماشین های چینی رو مسخره میکنی بهتره بگم که از قطعات ماشین های داخلی کاملا بی اطلاع هستین
    اتیش گرفتن ماشین های ایران خودرو رو شما یادت رفته

    چه ماشین چینی در ایران تا حالا آتیش گرفته ؟

    با این اخبار دروغ نمیتونید ماشین های چینی رو خراب کنید مردم ما همه فهمین که ماشین های ایران خودرو سایپا همه آشغالن
    من ماشین ایرانی تحویل گرفتم پژو پارس کمتر از یک هفته سیستم گیربوکس ماشین ایراد برداشته کولر ایراد داره سیستم برق رسانی ایراد داره

    به خدا این ماشین جدیدم یعنی جک جی 5 رو فقط برای سرویس بردم نمایندگی
    پول ندارم اگر داشتم S5 میخریدم

    پوریا ایرانی پوریا ایرانی (6 خرداد 1394 ساعت 16:59)

    ولی هم مشکل ماشینای ملی و چینی ها که واقعا از مال ایرانی ها بهتره به کیفیت پاینشون بر میگرده

  • محمد عبد محمد عبد (6 خرداد 1394 ساعت 08:48)

    ایرادات شایع ایران خودرو و سایپا هم بذارین خب. احتمالا بیشتر از ایرادات چینیا میشه!!