1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. عذرخواهی جرمی کلارکسون از تهیه کننده Top Gear

عذرخواهی جرمی کلارکسون از تهیه کننده Top Gear

10 اسفند 1394
  • 1

جرمی کلارکسون پس از حل و فصل ادعای تهیه‌کننده سابق تخت گاز (Top Gear) مبنی بر تبعیض نژادی و صدمه شخصی، مجبور به عذرخواهی عمومی از وی شد.

Oisin Tymon پس از دریافت مشتی جانانه (!) از سوی مجری محبوب این شو تلویزیونی در ماه مارس سال گذشته میلادی، علیه او و بی‌بی‌سی شکایتی را تنظیم نمود.

آن‌طور که از شواهد امر پیداست، پس از اتمام یک روز فیلم‌برداری طاقت‌فرسا، وقتی در هتل به جرمی گفتند که او نمی‌تواند یک استیک راسته سفارش دهد، وی عصبانی شده و در مواجهه با تهیه‌کننده این برنامه وی را "ایرلندی تنبل" خطاب کرده بود. پس از آن نیز مشت مجری بلندقد این شو خودرویی به چهره او برخورد کرد.

حال اما وکلای تایمون اتمام قضایا را خبر دادند. در یک عذرخواهی که توسط دفتر حقوقی منتشر گشته، جرمی گفت:" من می‌خواهم یک‌بار دیگر بابت آن حادثه و پیامدهای تأسف بارش، به اویسن تایمون بگویم که متأسفم. "

دوباره تکرار می‌کنم که به‌هیچ‌وجه هیچ‌کدام از این‌ها اشتباه من نبود. همچنین رک و راست بگویم که توهینی که در این مدت اویسن از آن رنج می‌برد، توجیه نشدنی است و من متأسفم که وی مجبور شد با آن روبه‌رو شود. خوشحالم که اکنون مسئله او حل شده است. اویسن همیشه یک عضو خلاق و هیجان‌انگیز از تخت گاز بود و برای او در پروژه‌های آینده‌اش آرزوی موفقیت می‌کنم.

متأسفانه باید گفت که جزئیاتی از توافق حاصل شده در دست نیست اما می‌دانیم که بی‌بی‌سی و کلارکسون مجبور به پرداخت صد هزار پوند به تهیه‌کننده مضروب شده‌اند.

این غول رسانه‌ای انگلیسی پس از وقوع این حادثه، مجری بذله‌گوی تخت گاز، کلارکسون، را از کار برکنار کرد. به دنبال آن دو دوست و همکار او، ریچارد هموند و جیمز می، نیز از اجرای برنامه سرباز زده و آن را ترک گفتند.

گفتنی است که کلارکسون پیش از این هم برای دلجویی از تایمون تلاش کرده بود و در ماه ژوئن گذشته پس از پخش آخرین قسمت تخت گاز با میزبانی می و هموند، گفته بود که او "بسیار ناراحت است که این‌طور تمام شد."

وکیل تایمون، پائول دنیلز، گفت: "عملی که آقای تایمون در آن درگیر بود به پایان رسید. حال که به آخر این قضایا رسیدیم اویسن مایل است که همه این‌ها را پشت سر بگذارد."

"اویسن از تمامی حمایت‌هایی که دریافت کرده، از جمله از سوی بی‌بی‌سی، بسیار قدردانی می‌کند. او بر روی کار خلاقانه‌ای که در بی‌بی‌سی دوست دارد تمرکز خواهد کرد"

یک سخنگوی بی‌بی‌سی نیز از اتمام این کشمکش‌ها ابراز خوشحالی کرد.

و بله، تایمون هنوز هم در بی‌بی‌سی است و حتی پس از ترفیعی، اکنون در سمت مجری توسعه (development executive) مشغول به کار است. او پیش از این دستیار تهیه بود. طبق گزارش‌های منتشر شده، اویسن تایمون می‌بایست توافق‌نامه سازشی را امضا کند تا پس از این درباره این شرکت انتقادی را مطرح نسازد.

همان‌طور که می‌دانید، کلارکسون، می و هموند قراردادی را با آمازون به امضا رسانده‌اند تا رقیبی تازه برای برنامه گذشته خود باشند. تخت گازی که اکنون به دست کریس ایوانز و تعدادی مجری دیگر در حال فیلم‌برداری است. جدای همه این اتفاقات، ما بی‌صبرانه منتظر رقابت بین برنامه تازه اورانگوتان، کاپیتان کند و همستر، با تخت گاز بدون آن‌ها هستیم.

 عذرخواهی جرمی کلارکسون از تهیه کننده Top Gear

 عذرخواهی جرمی کلارکسون از تهیه کننده Top Gear

منبع پدال


نظرات

  • mj.king mj.king (10 اسفند 1394 ساعت 12:13)

    دیگه بعد از خراب شدن برنامه عذر خواهی و آشتی بدرد نمیخوره!!