1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. معرفی سیتروئن کاکتوس M کانسپت

معرفی سیتروئن کاکتوس M کانسپت

16 شهریور 1394
  • 0

کاکتوس M یک کانسپت جدید از سیتروئن بر اساس مدل کاکتوس کراس‌اور است که بیشتر به درد ساحل می‌خورد تا بیابان و صحرا. این مدل سقف‌باز، اگرچه در زمینه ابعاد وفادار نمانده، ولی یک جانشین معنوی برای سیتروئن مِهاری است که در گذشته‌های دور بر اساس مدل‌ 2CV (ژیان) ساخته شده است.

در خبر مربوط به ارائه کاکتوس M، با شور و شعف خاصی به زبان فرانسه از این کانسپت با عنوان "un crossover de plein air" یاد کنیم که ترجمه آن چیزی شبیه به «یک کراس‌اور روباز» می‌‌شود. کاکتوس نسبت به مدل تولیدی زیبا و عجیبی که بر اساس آن ساخته شده، دارای پنجره جلوی عمودی‌تر، ارتفاع رانندگی بالاتر، دماغه پهن‌تر و تعداد درهای آن نیز ۲ عدد کمتر است. همچنین، دیگر ویژگی‌ای که بدون‌شک با دیدن تصاویر به آن فکر کرده‌اید، عدم وجود سقف است؛ موضوعی که مخصوصاً برای سرنشینان عقب با توجه به اینکه در هنگام سوار شدن باید خود را بالا بکشند، بسیار خوشایند خواهد بود. دو در بزرگ بدنه از جنس پلاستیک هستند که کاملاً تعهد این مدل را نسبت به مِهاری اولیه با بدنه تمام‌پلاستیک نشان می‌دهند.

این کانسپت که در نمایشگاه بین‌المللی اتومبیل فرانکفورت امسال رونمای می‌شود، مطابق گفته سیتروئن می‌خواهد «آسودگی خیال» را به سبک زندگی تبدیل کند. با توجه به استفاده از صندلی‌های مقاوم در برابر نفوذ آب «نئوپرین»، کیت مخصوص حمل وسایل موج‌سواری و بادسواری در دریا و لوله‌های زهکشی جانبی، یک نسخه فرانسوی از جیپ رنگلر به شمار می‌آید؛ ضمن اینکه احتمالاً قابلیت های آفرود آن بیشتر با مدل دیفرانسیل جلوی جیپ «رنگید» سازگار هستند.

اگر یک ویژگی کانسپت M بتواند تمام خصوصیات خارج از جاده‌ رنگلرها را تحت‌تأثیر قرار دهد، یک سقف منبسط شونده‌‌ای است که می‌تواند تبدیل به یک چادر شود. در همین حال، صندلی‌های به صورت کاملاً تخت یا مطابق اصطلاحی که سیتروئن در توصیف آن به کار می‌برد، "couchette" در می‌آیند. در نتیجه، این کانسپت نه‌تنها یک وسیله نقلیه ساحلی برای شماست، بلکه می‌تواند یک «مقصد» هم برایتان باشد.

در نمایشگاه فرانکفورت فرصتی برای ملاقات نزدیک با کاکتوس M در کنار دیگر کانسپت معمولی‌تر مبتنی بر کاکتوس با عنوان «ایرکراس» و همین‌طور، مدل اصلی فراهم خواهد شد. در مورد اینکه این تجربه طراحی به یک وسیله نقلیه تولیدی منجر خواهد شد یا خیر، هنوز صحبت خاصی نشده است. ولی اگر هم چنین اتفاقی رخ بدهد، احتمالاً همانند «مِهاری»، به بازار پر از ساحل اروپا محدود خواهد بود.

منبع پدال


نظرات