1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. سیتروئن C1 ،فلفل ریزه میزه فرانسوی

سیتروئن C1 ،فلفل ریزه میزه فرانسوی

22 تیر 1393
  • 4

بعد از معرفی مدل جدید سوپر مینی سیتروئن C1 در نمایشگاه ژنو 2014، این خودرو از تیرماه به عنوان مدل 2015 روانه شبکه فروش این شرکت شده است. C1 با سه تریم و دو موتور و یک مدل با سقف بازشو، قابل انتخاب است و قیمتی حدود 8 هزار یورو دارد.

سیتروئن C1 در واقع ضلع سوم خودروهای پژو 108 و تویوتا آیگوی جدید است که همگی از یک مجموعه زیرساخت و معماری پایه استفاده می‌کنند و در عوض طراحی و امکانات خاص خود را دارند. طراحی جسورانه سیتروئن C1 با ظاهر متمایز آن، نوعی پست‌مدرنیسم را به نمایش می‌گذارد. چراغهای گرد جلو در زیر لامپ‌های LED مجزای ابرومانندی قرار گرفته‌اند که کاملاً مشابه نیسان جوک هستند. البته این چراغ‌های باریک از سیتروئن C4 کاکتوس نیز الهام گرفته شده‌اند. چراغ‌های گرد فانتزی را هم می‌توان برگرفته از فیات 500 یا حتی مینی دانست. با این وجود ترکیب چراغ‌ها با جلوپنجره خاص سیتروئن و هواکش بزرگ سپر، کاملاً هماهنگ و جذاب شده‌اند و هیچ تردیدی در شناخت آن به عنوان یک خودروی سیتروئن بر جای نمی‌گذارند.

سیتروئن C1 مدل 2015

سیتروئن C1 را می‌توان در سه نوع بدنه 3 یا 5 درب و مدل سقف تاشوی Airscape خریداری کرد. سقف بازشوی الکتریکی این مدل از جنس نرم پارچه ای و در یکی از رنگ‌های قرمز، مشکی یا خاکستری می‌باشد. در اصل با وجود ثابت بودن ستون‌ها، این سقف در مقابل یک سقف سان روف دار از فضای بیشتر هواخور و ایمنی بالاتر نسبت به سقف‌های کاربریولت برخوردار می‌باشد.

مدل جدید سیتروئن C1 با افزایش 57 لیتری حجم اتاق و با طولی به اندازه 3.46 متر در مدل سه درب و 4.8 متر در مدل 5 درب در عین کوچکی، فضای لازم برای چهار فرد بزرگ‌سال را فراهم می‌کند. فضای صندوق بار نیز 196 لیتر می‌باشد. این خودرو با وزنی به اندازه 840 کیلوگرم از بسیاری از رقبای خود سبک‌تر می‌باشد.

قدرت پیشرانه می‌تواند از یکی از دو موتور 1.0 لیتری بنزینی سه سیلندر VTI تویوتا با توان 66 اسب بخار یا سه سیلندر 1.2 لیتری 82 اسبی پژو، تأمین گردد. یک گیربکس پنج سرعته خودکار علاوه بر گیربکس دستی به صورت آپشن ارائه می‌شود.

مصرف سوخت موتور 1.2 لیتری تنها 4.3 لیتر در صد کیلومتر و میزان آلایندگی آن تنها 99 گرم در کیلومتر می‌باشد. با وجود گشتاور 118 نیوتن متری، شتاب صفر تا صد 11 ثانیه برای این مدل به دست آمد.

سیتروئن C1 مدل 2015

امکاناتی چون شش کیسه هوا (ایربگ) چراغ‌های روزتاب، چرخ‌های 15 اینچی آلیاژی، دوربین عقب، آینه‌های الکتریکی گرم شونده، روکش چرمی غربیلک فرمان، پنجره‌های عقب رنگی، تهویه مطبوع، رادیوی دیجیتال و کنترل‌های روی فرمان از امکاناتی است که در مدل پایه خواهید یافت. تجهیزات اختیاری چون تهویه مطبوع اتوماتیک، چراغهای جلوی خودکار، ورود بدون کلید، روکش‌های رنگی تریم داخلی و امکاناتی از این دست را می‌توانید با پرداخت اضافه نصب نمایید. سقف بازشوی ایراسکپ هم 850 یورو هزینه بیشتری روی دست شما می‌گذارد.

فضای داخلی با پلاستیک نسبتاً ارزان‌قیمت اما با طراحی شاد و مونتاژ دقیق تبدیل به محیطی دلپذیر شده است. یک صفحه نمایش 7 اینچی برای سیستم اطلاعات و سرگرمی و ناوبری در کنسول میانی قرار داده شده است.

عملکرد تیز و فرز این خودروی کوچک و سبک‌وزن در مسیرهای شهری ستودنی است اما نباید آن را در مسیرهای طولانی بین‌شهری آزمود. عملکرد فرمان و تعلیق نیز دقیق‌تر و بهتر شده است. ایمنی خودرو نیز در آزمونهای تست تصادف اروپا با دریافت 4 ستاره ایمنی در این رده، مناسب ارزیابی می‌شود. سروصدای کابین در این نسل به مراتب کاهش یافته است اما در مدل با سقف بازشو چنین روندی غیرممکن بود و حتی با سقف بسته نیز صدای باد به گوش می‌رسد.

رقبای این خودرو را باید هیوندای i10، فولکس‌واگن آپ، رنو توئینگو و فیات پاندا دانست. با وجود مشابهت‌های فراوان و استفاده از سیستم‌های فنی و مکانیکی یکسان در این خودرو و پژو 108 و تویوتا آیگو، این خودروها با طراحی متفاوت خود کاملاً خریداران و علاقه‌مندان متفاوتی خواهند داشت.



نظرات

  • وحید ت وحید ت (25 مهر 1393 ساعت 23:52)

    سیتروئن میخوام

  • عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (10 مهر 1393 ساعت 02:09)

    تاچ پدش چقدر باحاله.

  • عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (10 مهر 1393 ساعت 02:07)

    کی میشه سیئروئن یک مدل شبیه GT 2009 بده بیرون. ای خدا.

  • تنبور تنبور (2 مهر 1393 ساعت 12:41)

    رقیب اصلی پژو 108