1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. مروری بر سیتروئن Aircross کانسپت

مروری بر سیتروئن Aircross کانسپت

24 فروردین 1394
  • 1

سیتروئن اولین تصاویر از مدل جدید ایرکراس خود را منتشر کرد. یک خودروی کراس اوور کانسپت که نگاهی شگفت‌آور به این کلاس از خودروها دارد.

ایرکراس به طور قابل‌ملاحظه ای از سیتروئن کاکتوس C4 بزرگ‌تر است. طول این خودرو، 4.58، عرض آن 2.1 و ارتفاعش 1.8 متی می‌باشد و روی چرخ‌های بزرگ آلیاژی 22 اینچی به حرکت در می‌آید. فرم جلوپنجره و چراغ‌های تمام LED در تکامل همان طراحی می‌باشند. ضربه‌گیرهای مخصوص هوایی نیز در کاکتوس به ساختار لانه‌زنبوری ریخته‌گری شده آلومینیومی که در یک پوشش لاستیکی سخت احاطه شده‌اند، تغییر کرده‌اند. سیتروئن همچنین فریم‌های کرومی با نام air sign برای دور پنجره عقب و ورودی‌های هوای جلو با نام پرده هوا را معرفی کرده که باعث بهبود آئرودینامیک خودرو می‌شوند.

سیتروئن وعده عملکردی عالی را برای این خودروی هیبریدی داده است. پیشرانه ایرکراس کانسپت، شامل یک موتور بنزینی 1.6 لیتری توربو با قدرت 218 اسب بخار و یک موتور الکتریکی 95 اسبی می‌شود. موتور بنزینی روی محور جلو و موتور برقی، روی محور عقب اعمال نیرو می‌کنند. با کمک باتری‌ها و موتور الکتریکی، می‌توان 50 کیلومتر مسافت را بدون نیاز به سوخت، طی کرد.

خروجی این پیشرانه در حالت ترکیبی به 313 اسب بخار خواهد رسید و جالب‌تر اینکه شتاب صفر تا صد در تنها 4.5 ثانیه عملی خواهد شد. این در حالی است که مصرف سوخت آن در هر صد کیلومتر فقط 1.7 لیتر و میزان گازهای آلاینده تولیدی آن در هر کیلومتر تنها 39 گرم CO2 اعلام شده است.

تصاویر داخل کابین هم نوآوری‌هایی چون پوشش‌های ویژه فیبری، دو نمایشگر 12 اینچی با کیفیت بالا که می‌توان آنها را به هم نزدیک یا دور کرد، میکروفون و بلندگوی جداگانه برای هر صندلی برای تشویق مسافران به صحبت با یکدیگر، دسترسی به صندلی‌های عقب از طریق درب‌های عقب برعکس و حذف ستون وسط را نشان می‌دهند. طراحی داخلی بسیار ساده و در عین حال مدرن است و رنگ‌آمیزی و ترکیب دلپذیری دارد.

رونمایی رسمی این خودرو دو هفته دیگر در نمایشگاه شانگهای صورت می‌پذیرد.

منبع پدال


نظرات

  • دوازده سیلندر دوازده سیلندر (19 فروردین 1394 ساعت 23:49)

    خوشگله!