1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. کراس اوور الکتریکی چری

کراس اوور الکتریکی چری

2 اردیبهشت 1395
  • 0

چری قرار است از کراس اوور کانسپت الکتریکی خود در نمایشگاه پکن رونمایی کند. شرکت‌های چینی و ازجمله چری به آن درجه از اعتماد به نفس رسیده‌اند که اکنون به جای کپی کردن از دیگران یا نقض مالکیت معنوی، تلاش روی ارائه طرح‌های مستقل را شدت بخشیده‌اند. هرچند ارائه خودروهای کانسپت یا استفاده از طراحان جهانی به مفهوم اتمام کپی برداری چینی‌ها نیست اما حداقل نشان می‌دهد که آنها جسارت ورود به حوزه خلاقیت و تلاش برای خرق عادت را به دست آورده‌اند.

چری قرار است از کانسپتی جدید در نمایشگاه آینده خودروی پکن رونمایی کند. این خودروی مطالعاتی، با عنوان FV2030 یک کراس اوور کوپه محسوب می‌شود که البته ادعایی برای آفرود هم ندارد. ویژگی‌های بارز این خودرو، چراغ‌های بسیار باریک جلو، شیب بسیار زیاد شیشه جلو، جلوپنجره خاص با شیارهای با سایزهای متفاوت، سقف کوتاه با شیب رو به عقب و گلگیرهای با قوس غیر دایره‌ای شکل برجسته می‌باشند. طبیعی است که به عنوان یک کانسپت، منتظر کابینی مدرن با ویژگی‌های نمایش هالوگرافی و 3D دران هم باشیم.

هرچند این طرح جسورانه نیاز به پیشرانه‌ای با ویژگی‌های تکنولوژی بالا دارد اما هنوز در این زمینه خبری منتشر نشده است. با این حال می‌توان گفت که چینی‌ها لااقل در بخش الکتریکی و الکترونیکی، از حوزه مکانیکی و موتورهای درون سوز جلوتر هستند.

 کراس اوور الکتریکی چری

 کراس اوور الکتریکی چری

منبع پدال


نظرات