1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. مروری بر شورولت کروز هاچ‌بک

مروری بر شورولت کروز هاچ‌بک

22 دی 1394
  • 0

شورولت تصاویری از خودروی هاچ‌بک کروز 2017 خود را در آستانه نمایشگاه دیترویت 2016 منتشر کرده و اعلام نموده که این خودرو در آینده‌ای بسیار نزدیک در بازار آمریکا عرضه می‌شود.

آلن باتلی نماینده جنرال‌موتورز در آمریکای شمالی و شورولت گفته: " الآن بهترین زمان عرضه کروز هاچ‌بک با توجه به رشد 9 درصدی بازار خودروهای هاچ‌بک در آمریکا است". در مقایسه با کروز سدان، نمونه هاچ‌بک صندوق‌عقب جاداری دارد (524 لیتر) مخصوصاً زمانی که صندلی‌های عقب خم شوند و فضا بازتر شود (1198 لیتر).

مانند برادر سدان خود که در نیمه سال 2015 معرفی شده بود، این خودرو قابلیت‌های جذاب فراوانی دارد که شامل CarPlay اپل و آندروید Auto گوگل است به‌طوری که این برنامه‌ها با رابط سیستم چندرسانه‌ای خودرو به نام MyLink سازگاری فراوانی دارد. همچنین باید این نکته را هم اضافه کرد که این خودرو دارای ارتباط 4G LTE است. خودروی هاچ‌بک شورولت محدود به عرضه در دو مدل LT و Premier می‌شود. با سفارش پکیج RS، کمپانی رینگ‌های 18 اینچی آلومینیومی و اصلاح نمای جلو و عقب خودرو را به‌وسیله نصب کیت‌های بدنه برای شما فراهم می‌کند. البته مجموعه‌ای از قابلیت‌های ایمنی فعال مانند حفظ خودرو بین خطوط، هشدار نقاط کور و هشدار تصادف از جلو هستند که به شکل سفارش قابل نصب بر روی خودرو می‌باشند.

زیر کاپوت کروز یک موتور چهار سیلندر پاشش مستقیم 1.4 لیتری وجود دارد که توانایی تولید قدرت 153 اسب بخاری و گشتاور 243 نیوتن متری را دارد. همچنین سیستم انتقال نیرو 6 سرعته دستی به‌صورت پایه و 6 سرعته اتوماتیک به‌صورت سفارشی برای این خودرو در نظر گرفته شده است. این خودرو بر روی پلتفرم D2XX سوار شده است که باعث سبک‌تر شدن نسل دوم خودروی کروز به میزان 90 کیلوگرم می‌شود. کروز هاچ‌بک از سیستم فنربندی مک‌فرسون بر روی محور جلو و میل موج گیر بر روی محور عقب استفاده می‌کند. در مدل Premier خودروی شورولت کروز سیستم تعلیق عقب خودرو تقویت شده است و از طراحی Z-link (میل رابط‌های زد شکل) استفاده کرده است.

هرچند از عملکرد این خودرو، اطلاعاتی منتشر نشده اما شتاب صفر تا صد حدود 8 ثانیه‌ای و مصرف سوخت 5.88 لیتری در بزرگراه برای مدل اتوماتیک آن پیش‌بینی می‌شود.

شورولت کروز هاچ‌بک 2017 از پاییز سال 2016 برای فروش آماده می‌شود. قیمت مدل پایه آن نیز نزدیک به مدل سدان یعنی 21995 دلار برای مدل LT خواهد بود.

 مروری بر شورولت کروز هاچ‌بک

 مروری بر شورولت کروز هاچ‌بک

 مروری بر شورولت کروز هاچ‌بک

 مروری بر شورولت کروز هاچ‌بک

 مروری بر شورولت کروز هاچ‌بک

منبع پدال


نظرات