1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. نسل جدید شورلت کوروت برای رقابت با فراری و لامبورگینی

نسل جدید شورلت کوروت برای رقابت با فراری و لامبورگینی

20 تیر 1395
  • 0

نسل جدید کوروت احتمالا قیمتی برابر با ۱۵۰ هزار دلار داشته و از یک موتور V۸ یا V۶ توربو قدرت خواهد گرفت. موتور وسط بودن آن موجب افزایش قابلیت های دینامیکی شده تا بالاخره بتواند حریفی مستقیم برای فراری و لامبورگینی باشد.

نسخه موتور وسط اسپرت محبوب آمریکایی، شورلت کوروت در راه است یا حداقل علاقه مندان به صنعت خودرو اینطور گمان می‌کنند. این حدس و گمان‌ها به لطف شایعات، اطلاعات و تصاویر درز کرده‌ای است که از آزمون‌های اخیر جنرال موتورز گرفته شده است. پس از یک دهه حدس و گمان درباره این اسپرت با سابقه آمریکایی اطلاعاتی که درباره نسل جدید آن داریم به شرح زیر است.

یکی از دلایل فروش بالای نسل فعلی کوروت قیمت مناسب آن است. قیمت پایه 55400 دلار برای C7 بدان معنی است که شما می‌توانید یک خودروی عضلانی و قدرتمند را با هزینه‌ای به مراتب کمتر از رقبایش خریداری کنید. البته این قیمت برای نسخه موتور وسط بیشتر است و احتمالا خیلی بیشتر. به ویژه آنکه شاسی و پلتفرم جدیدی باید برای قرار دادن موتور در پشت صندلی طراحی شود. 150 هزار دلار قیمتی است که در بیشتر محافل بر سر زبان‌ها افتاده است و این نزدیک به دو برابر قیمت سلطان فعلی کوروت‌ها، یعنی Z06 است.

اگر نسل جدید بخواهد اصالت خود را حفظ کند انتظار می‌رود به یک موتور V8 قدرتمند مجهز باشد (که احتمالا از طراحی کاملا جدیدی نیز برخوردار خواهد بود) اما برخی شایعات مبنی بر استفاده از یک موتور V6 توربو برای پایین‌تر آوردن قیمت نیز به گوش می‌رسد. از آنجا که موتور در پشت کابین قرار گرفته، طراحی آن کاملا متفاوت با نسل قبلی موتور جلو خواهد بود. عکس‌های جاسوسی که اخیرا گرفته و به کوروت C8 منصوب شده نشان می‌دهد کابین به جلو‌تر آمده و بخش پشت آن طولانی‌تر شده است. دو لبه کشیده در ستون‌های پشتی نیز به چشم می‌خورد که مشخصه خودروهای موتور وسط بوده و در مک لارن 570S و فورد جی‌تی نیز مشاهده می‌شود.
تنها دلیل تغییر ساختار کوروت به موتور وسط بهبود عملکرد آن است. مهندسان جنرال موتورز دریافته‌اند که درخصوص انتقال قدرت در سوپراسپرت‌های موتورجلو و نیز قابلیت‌های آن‌ها در پیچ‌ها محدودیت وجود دارد. کما اینکه مدل فعلی Z06 به عنوان یک سوپراسپرت فوق العاده، بسیاری از قابلیت‌های خود را مدیون موتور وسط بودنش است. قرار گرفتن موتور در وسط موجب تقسیم بهینه وزن نیز شده و در نتیجه پایداری در پیچ‌ها افزایش می‌یابد.

اکنون بسیاری از علاقه‌مندان به این اسپرت آمریکایی منتظر هستند تا ببینند آیا بالاخره کوروت می‌تواند رقیب مستقیمی برای فراری و لامبورگینی باشد. شواهد حاکی از این است که این امر به واقعیت نزدیک شده است اما باید صبر کرد تا توانمندی‌های کوروت جدید را مستقیما لمس کرد.

همه چیز در مورد کوروت جدید

همه چیز در مورد کوروت جدید

منبع:عصر خودرو



نظرات