1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. شورولت های 2016 به کار پلی و اندرید اتو مجهز می شوند

شورولت های 2016 به کار پلی و اندرید اتو مجهز می شوند

11 خرداد 1394
  • 0

شورولت با در اختیار قراردادن گزینه استفاده از اپل کار پلی یا گوگل اندروید اتو در ۱۴ نمونه از مدل‌های ۲۰۱۶ خود امیدوار است که تبدیل به یکی از سرآمدهای صنعت خودرو خود در مورد ارتباطات خودرو-گوشی‌هوشمند شود؛ فرآیندی که از تابستان امسال آغاز می‌گردد. در این تکنولوژی که گوشی‌های هوشمند را فارغ از سیستم عامل آنها متصل می‌کند، می‌تواند برنامه‌های اپل آیفون یا گوشی هوشمند اندرویدی شما را نمایش دهد؛ البته به جز آنهایی که در خود ویدیو دارند. این ویژگی در مدل‌هایی از شورولت عرضه می‌شود که مجهز به سیستم «مای‌لینک» شورولت هستند و از نمایشگرهای کنسول میانی ۷ یا ۸ اینچی برخوردارند. شورولت‌هایی که در سراسر جهان به بازار عرضه می‌شوند، از این ویژگی می‌توانند استفاده کنند.

سیستم مای‌لینک عمدتاً در تریم‌های محبوب و بالاتر در دسترس قرار می‌گیرد و سیستم‌عامل‌های کار پلی و اندروید اتو را می‌توان در مدل‌های ۲۰۱۶ از شورولت کروز، کامارو، مالیبو، ولت و اسپارک و ۹ مدل دیگر استفاه کرد. شورولت کروز جدید تا حدود یک ماه دیگر رونمایی خواهد شد.

مدل‌های شورولت اسپارک، کروز، مالیبو، کامارو، سیلورادو و سیلورادو HD با صفحه‌نمایش ۷ اینچی سیستم اطلاعات و سرگرمی مای‌لینک همراه خواهند بود و این در حالی است که نمایشگرهای ۸ اینچی در مدل‌های ایمپالا، کوروت، کلرادو، تاهو و سابربن، و همین‌طور در کروز، مالیبو، کامارو، سیلورادو و سیلورادو HD می‌تواند استفاده شود.

یکی از فواید مهم این امکان ارتباطی جدید این است که به سیستم راهبری شما اجازه می‌دهد که داخل و بیرون از خودرو به همراه شما باشد. همچنین می‌توانید بدون آن که از دستانتان استفاده کنید، با استفاده از سیستم تشخیص صدا پیام بفرستید. این سیستم با مخاطبین و تقویم شما هماهنگ خواهد بود می‌تواند به راحتی دسترسی شما را به فایل‌های تصویری موردعلاقه‌تان فراهم کند. امّا در همین حال، طبق گفته آلیشیا بولر-دیویس (Alicia Boler-Davis)، معاون خدمات ارتباطی جهانی مشتریان جنرال موتورز، کار پلی و اندروید اتو برنامه‌های گوشی هوشمند شما را وارد خودرویتان نخواهند کرد.

این سیستم همچنین مجهز به OnStar خواهد بود که یکپارچگی عمیق‌تری با خودرو برای عیب‌یابی، پشتیبانی در هنگام وقوع تصادف و عملکردهای دیگر دارد و در همین حال، با یک برنامه موبایل از راه دور قابل‌دسترسی است. برای اتصال گوشی هوشمند به شورولت می‌توانید هم از ارتباط دیتای موجود بر روی گوشی‌تان استفاده کنید و هم از سرویس 4G LTE جنرال‌موتورز که به همراه OnStar عرضه می‌شود، کمک بگیرید؛ البته برای داشتن Onstar باید یک هزینه ماهانه بپردازید. طبق گفته سائه‌جین پارک (Saejin Park)، مدیر بخش نوآوری و برنامه‌ریزی جنرال‌موتورز، برای استفاده از کار پلی یا اندروید می‌بایست حتماً سیستم مای‌لینک را داشته باشید، ولی پرداخت هزینه برای 4G LTE ضروری نیست.

جنرال‌موتورز احتمالاً به دنبال استفاده از کار پلی و اندروید اتو در مدل‌های ۲۰۱۶ از برندهای کادیلاک، بیوک و جی‌ام‌سی است؛ ولی نشست خبری اخیر منحصر به شورولت بوده و هیچ جزئیاتی در مورد شاخه‌های دیگر کمپانی ارائه نشده است.

به این ترتیب، شورولت خدمتی به مشتریان ارائه داده می‌توانند به شکلی ایمن‌تر از گوشی هوشمند خود در هنگام رانندگی استفاده کنند؛ چرا که در این حالت می‌توان برنامه‌های گوشی را بر روی نمایشگر خودرو مشاهده کرد و امکان تماس و پیام‌نگاری با تشخیص صوتی برای راننده برقرار است. همچنان که «بولر-دیویس» می‌گوید:

مشتریان چنین چیزی می‌خواهند.

این امکان ارتباطی می‌تواند کارآیی سیستم‌های راهبری مبتنی بر خودرو را بیشتر از قبل کند. زیرا می‌توان از کار پلی یا اندروید اتو در شورلت‌های با و بدون سیستم‌های راهبری داخلی استفاده کرد. البته سیستم راهبری داخلی نمی‌تواند چندان از کار افتاده و قدیمی تلقی شود؛ چرا که این تکنولوژی می‌تواند راه رانندگی خودکار یا نیمه‌خودکار خودروها را در آینده هموار کند. در نتیجه رانندگان می‌توانند در یک محیط امن‌تر، به استفاده از گوشی هوشمند خود بپردازند و زمان زیادی را برای انجام کارهای خود در اختیار داشته باشند.

 شورولت های 2016 به کار پلی و اندرید اتو مجهز می شوند

 شورولت های 2016 به کار پلی و اندرید اتو مجهز می شوند

 شورولت های 2016 به کار پلی و اندرید اتو مجهز می شوند

 شورولت های 2016 به کار پلی و اندرید اتو مجهز می شوند

 شورولت های 2016 به کار پلی و اندرید اتو مجهز می شوند

منبع پدال

نظرات