1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. نگاهی به چانگان CX20 سوپرمینی

نگاهی به چانگان CX20 سوپرمینی

26 آبان 1393
  • 0

چانگان که به عنوان شریک استراتژیک جدید سایپا، این روزها نامش به کرات شنیده می‌شود، یک محصول کوچک مینی MPV یا مینی کراس آور نیز دارد. در واقع این خودرو مزایای خودروهای سدان، کراس آور و مینی ون را می‌خواهد در یکجا برای خانواده به ارمغان بیاورد. این خودرو CX20 نام دارد.


    چانگان سوپرمینی-نمای کلی

ما می‌توانیم این خودرو را یک مینی MPV بدانیم که اندکی ارتفاع کف آن از سطح زمین بالاتر رفته است. بنابراین شاید مینی کراس آور باشد. اما فرم بدنه آن بیشتر هاچ بک و مینی ون است. به هر صورت این خودرو محصول واحد توسعه و تحقیق شرکت چانگان در ژاپن است. پیش‌تر هم به این نکته اشاره کرده بودیم که چانگان دفاتر و شعباتی برای طراحی و مهندسی در ایتالیا، ژاپن و چین دارد و سعی می‌کند با این روش خود را یک برند بین‌المللی جا بزند.

چراغ‌های بسیار بزرگ جلو به شکل متوازی‌الاضلاع و چراغ‌های عقب با شکلی منحصر به فرد طراحی شده‌اند. جلوپنجره بزرگ این خودرو، هواکش بزرگ زیر سپر، براگیر زیر سپر به رنگی متفاوت، بچه گلگیرهای مشکی رنگ، زیر سپری عقب و اسپویلر سقفی، همه نشان از یک خودروی پرقدرت و با جذبه دارند. اما اندازه کوچک چرخ‌ها این توازن را به هم زده است. اگر هم بدانید که در زیر کاپوت چه خبر است، احتمالاً بیشتر مأیوس خواهید شد.

ابعاد چانگان CX20 شامل 3.9 متر طول، 2.45 متر فاصله بین دو محور، 1.71 متر عرض می‌باشد که نشان از ابعاد بسیار جمع و جور و فشرده آن دارد. در عوض با افزودن به ارتفاع، فضای سر سرنشینان افزایش یافته است.

شش نسخه از چانگان CX20 در دسترس می باشند که همه از یک پیشرانه 1.3 لیتری استفاده می‌کنند که 84.5 اسب بخار نیرو در دور موتور 6000 و 110 نیوتن متر گشتاور در دور موتور 3000 تا 4000 تولید می‌نماید. این موتور توسعه یافته موتوری است که روی مدلهای Benni 1.3 و CM8 نیز نصب گردیده است.


    چانگان سوپرمینی-نمای کلی


    چانگان سوپرمینی-نمای جلو


    چانگان سوپرمینی-نمای کلی

در بخش ایمنی، ایربگ های دوگانه جلو، ترمز ABS+EBD، حداقل نیازها را برای یک خودروی ارزان‌قیمت فراهم می‌آورند. ما نتایجی از تست تصادف این خودرو لااقل در اروپا ندیدیم. در عوض امکانات رفاهی نسبت به ایمنی بیشتر مورد توجه قرار گرفته‌اند. سان روف برای تریم های اسپرت و 3G به صورت استاندارد قرار می‌گیرد. صندلی‌ها، آینه‌ها و پنجره‌های برقی، رادار و دوربین پشتی، سنسور پارک، فرمان با کنترل‌های چند کاره روی آن، تهویه مطبوع خودکار، صندلی‌های تاشوی عقب، ریموت روی کلید، اسپیکرهای شش تایی سیستم صوتی، کامپیوتر سفری، روکش چرمی و امکانات دیگر را می‌توان در هر کدام از شش تریم مختلف این خودرو یافت. جالب اینکه در سایت سازنده، مواردی چون درب موتور، فندک، روشنایی پلاک، روشنایی صندوق بار، محل‌های ذخیره سازی وسایل و جای لیوانی و از این دست موارد هم جزو امکانات پرشمار این خودرو آورده شده‌اند.

قیمت این خودرو در بازار چین بین 49900 تا 70900 یوان می‌باشد.

چانگان سوپرمینی-نمای عقب

چانگان سوپرمینی-نمای جلو

منبع www.wautom.com


نظرات