1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. کم‌توان‌ترین خودروهای جهان

کم‌توان‌ترین خودروهای جهان

7 دی 1393
  • 3

آیا تصور می‌کنید که خودروی میتسوبیشی میراژ شما جان ندارد؟ یا با دیدن خودروهای مکعبی شکل ژاپنی با حجم موتور 600 سی سی لبخند می‌زنید؟ کافی است کمی به گذشته رجوع کنید تا ببینید که مردم برای مسافرت‌های جاده ای متکی به چه خودروهای ضعیفی بودند و چقدر آن خودروها می‌توانست یک مسافرت را کسالت‌بار نماید. شاید روزی، آیندگان درباره خودروهای امروزی چنین تصوری داشته باشند. در زیر فهرستی از ده خودرو با حداقل نیروی تولیدی موتور آورده شده‌اند.

10 - سوبارو 360

 کم‌توان‌ترین خودروهای جهان

به‌عنوان یک خودرو در کلاس Kei در ژاپن با موتور 356 سی سی دو سیلندر دوزمانه تنها 16 اسب بخار نیرو داشت. البته نسخه‌های بعدی این خودرو تا 36 اسب بخار قدرت تولید می‌کردند. که این برای یک خودروی با وزن 454 کیلوگرم، رقم بدی هم محسوب نمی‌شود.

9 - فیات 500 Nuova

 کم‌توان‌ترین خودروهای جهان

در حالی که یک فیات 500 امروزی با موتور چهار سیلندر خود حداقل 101 اسب بخار نیرو دارد، صحبت ما از مدلی است که با موتور هوا خنک دوسیلندر 13 اسبی حرکت می‌کرد.

8 - دایهاتسو میجت

 کم‌توان‌ترین خودروهای جهان

صحبت از یک تراک هشت سیلندر یا شش سیلندر توربو نیست. این تنها یک سه چرخه باربر است که یک سرنشینه می‌باشد و تنها 10 اسب بخار از پیشرانه آن حاصل می‌گردد.

7 - سیتروئن 2CV

 کم‌توان‌ترین خودروهای جهان

سیتروئن 2CV با موتور 2 سیلندر خود در نسخه‌های اولیه تنها 9 اسب بخار قدرت داشت. هدف از طراحی این خودرو، حمل دو کشاورز با یک گونی 50 کیلویی سیب‌زمینی با سرعت 50 کیلومتر بر ساعت بود! در سالهای آخر، نیروی تولیدی آن به 30 اسب بخار نیز می‌رسید.

6 - ویژن بیسکوتر

 کم‌توان‌ترین خودروهای جهان

این خودروی کانورتیبل که همانند خودروهای زمین‌های گلف به نظر می‌رسد تنها 9 اسب بخار تولیدی از موتور تک سیلندر دو زمانه را به چرخ‌های کوچک خود منتقل می‌کند.

5 - الدزموبیل با داشبورد محدب

 کم‌توان‌ترین خودروهای جهان

این خودرو در سال 1901 عرضه شده و با توجه به وزن آن نیروی 5 ساب بخاری موتور تک سیلندر آن که با آب خنک می‌شد، قابل قبول بود.

4 - Une Voiture Sans Permis

 کم‌توان‌ترین خودروهای جهان

در مورد این خودروی فرانسوی با نام عجیب و غریب آن باید بگوییم که با وجود یک موتور 5 اسب بخاری، نیازی به داشتن گواهینامه برای راندنان ندارید! این خودرو در حال حاضر نیز تولید می‌شود و همین باعث تمایز آن با سایر خودروها می‌شود.

3 - پیل P50

 کم‌توان‌ترین خودروهای جهان

به نظر می‌رسد که این خودرو کوچک‌ترین خودرویی باشد که می‌توان درون آن نشست و آن را راند. بنابراین نیروی 4.2 اسبی برای این سه چرخه توجیه‌پذیر است.

2 - Brutsch Mopetta

 کم‌توان‌ترین خودروهای جهان

یک موتور تک سیلندر با حجم تنها 49 سی سی، وظیفه حرکت دادن این خودرو را دارد. بنابراین جای تعجب نیست که قدرت آن یک چهارم یک سیتروئن 2CV باشد.

1 - واگن موتوری کارل بنز

 کم‌توان‌ترین خودروهای جهان

اختراع نخستین خودرو نباید همراه با یک پیشرانه قدرتمند بوده باشد. در واقع اولین خودروی جهان که کارل بنز اختراع نمود، 0.75 اسب بخار قدرت داشت. اما با همین نیروی اندک، زمینه‌ساز پیشرفتی عظیم در حمل‌ونقل و تکنولوژی شد که تا امروز و آینده ادامه دارد و خواهد داشت.

منبع پدال


نظرات

  • محمدماجد محمدماجد (7 دی 1393 ساعت 17:31)

    اون ویزونه بیا توحلقم عجب ماشینای دختر کشینا یادشون بخیر

  • پوریا ایرانی پوریا ایرانی (7 دی 1393 ساعت 10:44)

    بعد به گین پراید نه توان داره نه کشش

  • آفرین آفرین (7 دی 1393 ساعت 09:21)

    اتفاقا بعضی مدل های کم قدرت مثل متور سه چرخ وسپا که در ایران زیاد هم بود بسیار کارا بود شاید بنوعی چرخ حمل و نقل قسمتی از ایران بود