1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. دوست‌داشتنی‌ترین ماشین‌ها از نظر مالکان

دوست‌داشتنی‌ترین ماشین‌ها از نظر مالکان

17 آذر 1393
  • 1

اخیراً موسسه Consumer reports یک نظرسنجی از 350,000 نفر از صاحبان اتومبیل در آمریکا انجام داده، موضوع نظرسنجی هم این بوده که آیا مایل هستید در آینده باز هم یک نمونه از ماشینی که دارید را بخرید؟ این پرسش می تواند میزان رضایت خریداران از خودروها را به بهترین شکل ممکن نشان دهد.

ویژگی‌هایی چون رضایت از طراحی، راحتی، فضای بار، امکانات، اقتصاد سوخت، تعمیر و نگهداری، دینامیک رانندگی و ارزش کلی از موارد پرسش شده بودند.

 ‌Tesla Model S

پاسخ 98 درصد دارندگان اتومبیل تسلا مدل S به سؤال این نظرسنجی مثبت بوده است و با استناد به این آمار حیرت انگیز، می‌توان تسلا model s را دوست‌داشتنی‌ترین ماشین از نظر رانندگان آمریکائی حساب کرد. اتومبیل تسلا model s هم در میان ماشین‌های الکتریکی و هم در میان تمامی گروه‌ها و برای دومین سال متوالی، بالاترین رأی موافق را کسب کرد. این خودروی جادار، راحت، لوکس، مقرون به صرفه، مدرن و پاک توانسته دل تقریبا همه را بدست آورد.

 chevrolet corvette‌

از دیگر ماشین‌هایی که توانسته‌اند رضایت خاطر اکثر مالکشان را فراهم کنند می‌توان به شورولت کوروت استینگری اشاره کرد به‌طوری‌که 95 درصد مالکان کوروت استینگری مایل بودند در آینده باز هم یکی از این ماشین‌ها را بخرند. در بخش خودروهای اسپرت، پورشه کیمن و باکستر با امتیاز 91 درصد در رتبه بعدی قرار گرفتند.

Porsche cayman ‌

پورشه کاین هم توانسته نظر مثبت 87 درصد خریداران را جلب کند و بدین ترتیب کاین در میان شاسی بلندهای لوکس بهترین عملکرد را داشته است.

Porsche Cayenne ‌

از میان اتومبیل‌های SUV کوچک هم سوبارو فارستر با 83 درصد پاسخ مثبت بالاترین رده را از آن خود کرد. پائین ترین رده در میان SUVها هم با تنها 43 درصد رأی موافق، مربوط به جیپ compass است.

 ‌Subaru forester

در میان سدان‌های لوکس مرسدس بنز E کلاس با 88 درصد جواب آری و در میان سدان‌های سایز متوسط هم مزدا 6 با 81 درصد رأی موافق، دوست داشتنی‌ترین هستند.

Mercedes-Benz E-Class  ‌

در کلاس وانت‌ها مثل اینکه شرکت فورد بسیار موفق عمل کرده به طوری که وانت‌های F-250 و F-350 هر دو توانسته‌اند نظر مثبت 80 درصد مالکان را برای خرید دوباره جلب کنند.

 ‌

خریداران کیا ریو هم زیاد تمایلی به خرید دوباره این خودرو ندارند و تنها 46 درصد آنها به آن وفادار خواهند بود!

در آخر منفورترین اتومبیل این نظرسنجی را هم معرفی می‌کنیم."نیسان ورسا سدان". تنها 42 درصد از دارندگان نیسان ورسا سدان، مایل بودند که در آینده باز هم یکی از این مدل‌ها را خریداری کنند.

منبع پدال


نظرات

  • آفرین آفرین (17 آذر 1393 ساعت 08:52)

    همه ماشین های دوست داشتنی هستند ولی هرکس به سلیقه خودش یک خودرو را دوست دارد من یک ژیان مهاری داشتم در طول داشتنش خیلی خاطره دارم و در بین کل ماشین هائی که داشتم از صمیم قلب بازهم دلم میخواهد که آنرا داشته باشم اما با خاطراتش