1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. بررسی تویوتا کمری هیبرید مدل ۲۰۱۶

بررسی تویوتا کمری هیبرید مدل ۲۰۱۶

2 اردیبهشت 1395
  • 0

آینده «پرفورمنس» در صنعت خودرو، همین حالا نیز فرا رسیده است و شرایط آن، حتی با چند سال قبل متفاوت است. امّا چرا در رابطه با تویوتا کمری هیبرید، موضوع «پرفورمنس» را پیش می‌کشیم؟ در واقع، در اینجا دو نوع مختلف عملکرد را در این مدل هیبریدی ۲۰۱۶ مدّنظر قرار می‌دهیم.

موضوع نه‌تنها عملکرد در مصرف سوخت، بلکه عملکرد در هنگام رانندگی است؛ مواردی که تکنولوژی موجود در این هیبرید، هر دوی آنها را در یک پکیج در اختیار قرار می‌دهد. در اینجا، نسخه سطح بالای تویوتا کمری هیبرید XLE سدان برای بررسی بیشتر مورد استفاده قرار گرفته است. اول از همه باید گفت که کمری هیبرید XLE تقریباً نسبت به سال گذشته، هیچ تغییر خاصی نداشته است.

تجهیزات استاندارد

بالاترین سطح تریم هیبرید XLE با قیمت ۳۰ هزار و ۱۴۰ دلار، دارای تجهیزات استانداردی چون نوربالای اتوماتیک، گرم‌کن آینه‌های بغل، استارت و ورودی بدون‌کلید، دوربین نمای عقب، کنترل هوای دوگانه، یک صندلی راننده با قابلیت تنظیم در ۸ جهت، فرمان تلسکوپی مورب، نمایشگر رنگی اطلاعات برای راننده، قابلیت ارتباط بلوتوث، کنترل صوتی Siri Eyes Free و یک سیستم صوتی با ۶ اسپیکر و یک پخش CD است. همچنین یک درگاه صدای اضافی و یک ورودی USB نیز در دسترس قرار گرفته است.

از دیگر تجهیزات ارائه شده در XLE هیبرید می‌توان به چرخ‌های آلیاژی ۱۷ اینچی، چراغ‌های روشنایی روزانه LED، آینه عقب با تنظیم میزان روشنایی، طراحی چرم داخلی، گرم‌کن صندلی‌های جلو، صندلی‌ مسافر جلو با قابلیت تنظیم در ۴ جهت و سیستم Entune Audio Plus (که در آن رادیوی HD و ماهواره‌ای اضافه می‌گردد)، اشاره کرد.

پکیج‌های آپشن

در نسخه تست‌شده از هیبرید XLE در اینجا، از مجموعه دستیار شرایط اضطراری Safety Connect به ارزش ۵۱۵ دلار، مانیتور نقطه کور به ارزش ۵۰۰ دلار، سیستم صوتی Entune Premium JBL و سیستم راهبری به ارزش ۱۳۳۰ دلار، پکیج تکنولوژی پیشرفته به ارزش ۷۵۰ دلار و یک سقف آفتابگیر اتوماتیک به ارزش ۹۱۵ دلار استفاده شده است. در نتیجه، قیمت نهایی خودرو، همراه با هزینه تحویل به ۳۵ هزار و ۴۰۵ دلار رسیده است.

نکات برجسته طراحی داخلی

شرایط داخل کابین کمری هیبرید، کمابیش مشابه نسخه استاندارد XLE با اندکی تغییرات جزئی است. به عنوان مثال، یک سری عقربه‌ها برای نمایش وضعیت راندمان سیستم پیشرانه وجود دارند. صندلی‌های چرم مجهز به گرم‌کن، شرایط راحتی دارند و مواد به کار رفته در داخل کابین و همین‌طور کنترل‌ها، نسبت به مدل سال گذشته، بهبود یافته‌اند. ضمن اینکه دوخت متمایز صندلی‌ها، پنل درها، داشبورد و دسته دنده، نمای دلپذیرتری را برای کابین خودرو ایجاد کرده است.

کابین، فضای جاداری دارد و دید بسیار خوبی نسبت به محیط اطراف در آن فراهم شده است. محفظه وسایل، جای مناسبی برای قرارگیری وسایل شخصی و الکترونیکی است؛ مخصوصاً با درگاه USB که همراه با آن پیش‌بینی شده است. کار با دکمه‌های مجازی موجود در نمایشگر لمسی ۷ اینچی، بسیار راحت است و در همین حال، اطراف آن یک سری دکمه‌های ساده فرا گرفته‌اند که استفاده از آنها، کار چندان سختی نیست.

در صندلی‌های عقب، فضای زیادی برای پاهای سرنشینان بزرگسال فراهم شده است. ضمن اینکه این صندلی‌ها از راحتیِ مناسبی برای مسافرت‌های طولانی برخوردارند و در مواقع نیاز به فضای بزرگتر برای حمل وسایل، می‌توان آنها را جمع کرد. همچنین به خاطر اینکه شیب سقف کمری همانند برخی مدل‌های دیگر نیست، سرنشینان عقب می‌توانند از فضای کافی برای سرهایشان مطمئن باشند.

مشخصات پیشرانه و مصرف سوخت

در تویوتا کمری هیبرید مدل ۲۰۱۶ از یک موتور ۲/۵ لیتری چهار سیلندر همراه با یک موتور الکتریکی و یک پک باتری برای پیشرانه استفاده شده است. ترکیب خروجی این سیستم به ۲۰۰ اسب‌بخار می‌رسد و با استفاده از یک سیستم CVT به چرخ‌های جلو انتقال داده می‌شود. در همین حال، سازمان حفاظت محیط زیست امریکا (EPA) میزان مصرف سوخت این خودرو را در شهر و جاده، به ترتیب ۵/۸۸ و ۶/۱۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر پیش‌بینی کرده است. همچنین تخمین‌ها برای مصرف سوخت ترکیبی این مدل برابر ۵/۸۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. البته افزایش مقاومت غلتشی در چرخ‌ها و تایرهای بزرگتر، از جمله فاکتورهای تأثیرگذار بر مصرف سوخت هیبرید XLE بوده‌اند.

دینامیک رانندگی

در حالی که کمری هیبرید عملکرد خوبی در مصرف سوخت دارد، عملکرد آن در رانندگی بسیار تأثیرگذار است. شتاب‌گیری برای یک سدان هیبرید متوسط در سطح بالایی قرار دارد. در واقع، این شتاب بیشتر از مدل معمولی چهار سیلندر کمری و نزدیک به شرایطی است که از یک کمری V-6 سراغ داریم. یکی از عوامل این موضوع می‌تواند موتور الکتریکی موجود در مدل هیبریدی باشد که با تولید گشتاور، باعث حرکت سریع سدان متوسط می‌شود.

در واقع، مهندسان تویوتا کار خارق‌العاده‌ای در تبدیل مدل هیبرید به یک خودرو با رانندگی درگیرکننده انجام داده‌اند.

در همین حال، رانندگی نرم و آرام کمری هیبرید در سرعت‌های بالا، حسّی از اعتماد به نفس را به راننده انتقال می‌دهد. سیستم پیشرانه این مدل هیبرید، یکی از بهینه‌ترین و راضی‌کننده‌ترین نمونه‌های خود است. سه حالت «اکو»، «پاور» و «شارژ» برای آن درنظر گرفته شده که در مجموعه ابزارها نشان داده می‌شوند. تبدیل وضعیت از حالت پیشرانه تمام‌الکتریکی به حرکت با استفاده از موتور بنزینی، فرآیندی است که بسیار آرام و بی‌سروصدا صورت می‌گیرد. شرایط سیستم پیشرانه کمری هیبرید به گونه‌ای است که شاید حتی در شرایط رانندگی سفت و سخت نیز، مصرف سوخت مناسبی داشته باشد.

شاید تنها شکایت قابل‌ذکر در مورد این خودرو، سیستم انتقال قدرت متغیر پیوسته در آن باشد که فاصله زیادی با گیربکس اتوماتیک موجود در مدل معمولی کمری دارد.

جمع‌بندی

تویوتا کمری هنوز هم یکی از مدل‌های برجسته صنعت خودرو در زمینه قابلیت‌اطمینان و ارزش نسبت به قیمت پرداخت‌شده محسوب می‌شود. این مدل هیبرید، هم در زمینه مصرف سوخت عملکرد خوبی دارد و هم یک تجربه درگیرکننده در هنگام رانندگی در اختیار قرار می‌دهد. البته میزان رقابت در این کلاس بسیار بالاست، ولی کمری نیز می‌تواند یک سدان متوسط خوب برای خانواده‌ها باشد. ضمن اینکه در مدل کمری XLE، تجربه‌ای راضی‌کننده با یک کابین سطح بالا و مجموعه‌ای گسترده از تجهیزات تکنولوژیک در اختیار قرار می‌گیرد.

 بررسی تویوتا کمری هیبرید مدل ۲۰۱۶

 بررسی تویوتا کمری هیبرید مدل ۲۰۱۶

 بررسی تویوتا کمری هیبرید مدل ۲۰۱۶

 بررسی تویوتا کمری هیبرید مدل ۲۰۱۶

 بررسی تویوتا کمری هیبرید مدل ۲۰۱۶

 بررسی تویوتا کمری هیبرید مدل ۲۰۱۶

 بررسی تویوتا کمری هیبرید مدل ۲۰۱۶

 بررسی تویوتا کمری هیبرید مدل ۲۰۱۶

 بررسی تویوتا کمری هیبرید مدل ۲۰۱۶

 بررسی تویوتا کمری هیبرید مدل ۲۰۱۶

 بررسی تویوتا کمری هیبرید مدل ۲۰۱۶

 بررسی تویوتا کمری هیبرید مدل ۲۰۱۶

 بررسی تویوتا کمری هیبرید مدل ۲۰۱۶

منبع پدال


نظرات